Reklam

Resultat 1 till 6 av 6

mne: Den bsta RC pryl jag ngonsin kpt

Standard Den bsta RC pryl jag ngonsin kpt

Startar en trd vars syfte r att om man av ngon pltslig ofrutsedd hndelse skulle f pengar ver (lotto, arv, lnefrhjning, dubbelt studiebidrag, gratis hyra en mnad osv osv..) samt fr lite kplust och vill ha tips p ngot nyttigt att lgga pengarna p. Man fr grna inkludera en liten motiviring. Jag brjar.

Spektrum DX6i

En elflygandes vta drm. Inte en strning och lttprogramerad.

/Hkan
    "Allting beror p allting"

Standard

Wurst hangvinge, snabbare n en Zagi och en killer p hanget r min bsta pryl.
    "I Belgien r alla husdjur gr. Eller s var det en svartvit tidning."

Reg.datum
    Aug 2007
    Inlgg
    412
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

Standard

Min laddare BC-6. S otroligt mycket nytta man har haft av en riktig laddare. Strax efter kommer vll min 2.4ghz 7c.
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    361
    Jobb
    Skiftarbetare, HMAB i Sveg
    Klubb
    E-startermaffian & BJ's Modellflygklubb

Standard

Oj!

Det r flera ting som nog kan komma under rubriken "Den Bsta RC-pryl Jag Nnsin Kpt"... Men det r specielt tv saker jag vill dra fram, som hjlper just mig med min RC-hobby och mycket mera;

Det frsta r min trogna vn genom mer n 25 r: Skalpellen! Skaft #3 dr jag kan montera utbytbara blad i olika former. Bladen kommer i 100-pack, kostar etpar kronor per styck och ett paket varar upp till flera r. Just nu har jag tv typer blad; #10 och #11. Dom skr "det mesta" frn papper och kldsel, via depron och frigo till hrdtr och karbonfiber. Skaft #3 ligger perfa i min hand och ger bra precicion. Tyvrr kan det g ett blad per snitt om man skr hrda grejer, dom tl inte all vrldens vld. Annars r dom s skarpa att man till tidet inte ens knner om man skr i huden - man fr vara frsiktig...

Tyvrr fr man inte kpt detta ver disk i Sveariiget, s nstan varje gng jag r i Norge passar jag p att kpa skalpellblad - bara s jag inte ska sitta i sjn en vacker dag... Jag har haft dom vanliga X-acto-knivarna, men ven direkt frn paketet skr dom smre n skalpellbladen - s "vrldens mest anvnda hobbykniv" hamnade i skymundan i min verktygslda. Sjlva skalpellskaftet har - som sagt - hngt med i ver 25 r och kommer nog att gra det i mnga r till.

Sen tror jag nog att datorn ocks r en av dom bsta RC-prylarna jag nnsin haft! Den hjlpte till att lra mig flyga, jag kan designa plan med den och f fullskala arbetsritningar nr det behvs. Sen kan jag ocks f info om snt jag behver, bestlla hem grejer och ven surra med andra likasinnade p forum som det hr!

Det finns ven andra, mera specialicerade grejer jag kunde nmna; t.ex. ljusbordet fr att skra kldsel, alla "specialverktyg" man skaffat sig under ren, men jag tror nog inga av dom kommer upp mot dessa tv nr det gller att vara anvndbara.

Just my two bits worth.

Emellertid: Skulle jag en dag f stlar ver (s det rcker), ville jag nog investera i en Taig mikrosvarv, bandputs, kanhnda en CNC-styrd frs och en CNC-styrd 3D frigoskrare, samt en DesignJet-skrivare (minimum 36 tums rullbredd) s jag kan gra "riktiga" byggsatser av mina modelldesign. Tror nog skrivaren skulle komma frst... - Eller varfr inte en laserskrare ocks, nr man nu nd ska "brnna pengar" - (pun intended)... Motivationen, inspirationen och lusten finns; man ska bara ha lite dinero$, tid och plats fr grejerna frst...

Mvh
    Senast redigerat av Taylorcraft den 2008-07-19 klockan 16:55.
    Taylorcraft

EPGs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Inlgg
    327
    Jobb
    Underhllstekniker (instrumentare)
    Klubb
    MFK Oskarshamnseskadern

Standard

Min sndare, en Multiplex 3030.
    Gammal som gatan men skitbra nr det gller programmeringen.
    Mste man blya i nosen s har man en fr liten motor.

Lelles avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlgg
    1 355
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Sdertlje MFK

Standard

Citat Ursprungligen postat av Taylorcraft Visa inlgg
    Oj!

Tyvrr fr man inte kpt detta ver disk i Sveariiget, s nstan varje gng jag r i Norge passar jag p att kpa skalpellblad -

Mvh
    Hller med dej Taylorcraft, skalpellen r ett ovrderligt verktyg. Blir dock lite frvnad nr du skriver att bladen inte gr att kpa i Sverige.
    Jag kper mina "Swann Morton" i en vanlig affr fr kontorsvaror. Har visserligen inte kpt p ett r, men tidigare har det iaf inte varit ngra problem.
    /Lelle

Liknande mnen

1. Cool pryl eller skoj leksak?
    Av DrHanke i forum Allmnt och Tips
    Svar: 4
    Senaste inlgg: 2012-08-17, 12:40
  2. Underlig Pryl?
    Av wesse i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 14
    Senaste inlgg: 2012-04-23, 11:57
  3. Min frsta FPV ngonsin
    Av Vindfrisk i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media