Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: v-mar cap231ex

  1. #1
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Cool v-mar cap231ex

    jaha då var premiären med denna tingest avklarad ..
    snacka om att skita i brallan ..... hadde satt mit mellan på alla utslag dvs av rekomenderade ..
    taxade runt lite justerade motorn ... sedan bar det iväg -- 1/4 gas räckte till mer än väl märkte jag ... såååå uppi det blå lugnt å fint ... tar lite höjd ... hmmm då börjar eländet .. dyker... ger höjd .. hmm hovrar .. attans .. mindre gas ... planar ut .. droppar ena vingen ,,, mot skev hmm nästan snapproll ... reder ut skiten ... små små små spak rörelser .. lyckas vända runt kärran .. och ta ner den ...landar som en dröm!,,, fattar inget ...

    så konstaterar att mitt mella rekomenderat max min är helt f***ing hysteriskt .. millimeter utslag får kärran att göra kullerbyttor !! gulp ... kikar på motor vinkel ... attans hadde inga verktyg med till justering av den .. misstänker att den är liite baktung så får flytta fram acc så långt det går .. och prova igen ,,, då med kåpa och allt på ...


    iaf så som wesse brukar säga det var ... den e hel han har koll nej det har han inte han har den han har den yeahhh hmm men det var knappt!!
    ..
    så är det ngn som har flugit denna kärra och vet dess egenheter ?? storleken är 188 cm spännvidd.. fabrikatet v-mar som sagt ...
    Senast redigerat av kenneth67 den 2008-09-08 klockan 16:29.
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  2. #2
    LABs avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    634
    Jobb
    Rörpulare
    Klubb
    Tranås & Ödeshög

    Standard

    Hej det är inte ett radiorelaterat fel?Jag har JR standard servo som blev helt stolliga när jag använder dom med förlängnings kabel det blev bara fulla utslag o så hittade dom inte neutralläget så dom stog o ryckte.Bytte ut servona till futaba standard då försvann problemen
    Sur gubbjävel!
    LasseB

  3. #3
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    hmmm har grejjat å fixat lite .. har bytt nu mottagaren samt även flyttat på acc .. för att se om det kan ha med detta att göra den hysteri som kärran uppvisade ....
    skall även ta å ställa ner till lägsta utslag på skev och höjd..
    endsat 8 mm på skeven , samt 11 mm på höjd .. tycker detta låter väldigt lite men med tanke på roder känsligheten så är det nog fullt tillräckligt ...
    om det inte blåser upp under dagen så blir det en test i em .. igen .. har även riktat om motorn .. så den e helt neutral och ut går från det då ingen anvisning finns om hur den skall riktas ..

    tänkte använda mig av den länk som gavs i en annan tråd fär intrimm av imac kärror .. så kanske man kan få en riktigt välflygande kärra ..
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  4. #4
    RCFF - Moderator Siguns avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    3 961
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Säger som slammis brukar säga 100% expo så flyger den som en dröm sen kenneth

Liknande ämnen

  1. cap231ex igen
    Av kenneth67 i forum Metanolmodeller
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 17:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •