Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Axelbyte

  1. #1

    Standard Axelbyte

    Jag skall byta axel i min outrunner motor, men axeln som sitter i från början sitter stenhårt. Har testat med att ta bort den med en dorn, pressat i skruvstycke utan att lyckats. Hur ska jag göra?

  2. #2
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    bilder eller mer information om vad det är för en motor underlättar nog för de som vill hjälpa dig

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Har du lossat alla stoppskruvar ? Kan ibland vara lite svåra att hitta men oftast framgår det rätt klart var dom (eller den) sitter.
    Om inte så lär det blir svårt...
    Hälsningar
    Roger

  4. #4

    Standard

    Jag har bara hittar en stoppskruv. Brukar det finnas fler?

  5. #5

    Standard

    kom på att jag bara testat att trycka ut axeln genom framdelen av motorn. Kanske ska den komma ut bakvägen?? Ska göra ett nytt försök imorgon då jag inte har något skruvstäd hemma. Här e motorn: http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=5246

    I översta kommentaren står det ju: "The shaft is easy to change (use a vise)"

  6. #6


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Troligen bara en stoppskruv i den "bakre" (blanka) delen av motorn - den s k kassen.
    Sen en stoppbricka vid den främre delen - en s k C-clip i ett spår i axeln. Det kan dessutom sitta en stoppskruv även i den främre delen - kolla noga. Om du tagit bort stoppbrickan och lossat ev stoppskruv i den främra delen skall du kunna dra bort hela kassen inkl axel. Därefter bör du kunna pressa ur axeln ur kassen.
    Hälsningar
    Roger

  7. #7

    Standard

    Har fått loss den jäveln nu genom att pressa från andra hållet och en jädra massa våld

Liknande ämnen

  1. Axelbyte
    Av PW i forum Helikopter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-02, 19:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •