Reklam

 
Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 114

Ämne: En suckhoj...yehhh

  1. #41
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Hörde iaf att det skulle i ordentliga servon i kärran, här sparas det inte på slantarna inte.... Undra om det inte är en Bling, Bling Sukhoi det där
    //Tobbe

  2. #42
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tobbe O Visa inlägg
    Smaken är ju som baken...
    Men varför länkar du till Yak 55 när det är 54:an det gäller
    Opps...my bad !!
    Vad är det för skillnad på dom då ?
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  3. #43
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Tror att största skillnaden är att Yak 54 är tvåsitsig och därav mycket snyggare än den ensitsiga 55:an med en liten canopy nästan ovanpå motorn

    http://upload.wikimedia.org/wikipedi...7px-YAK-55.jpg


    http://www.ya***.com/img/YAK54.jpg
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	YAK54.jpg 
Visningar:	734 
Storlek:	34,0 KB 
Id:	636  
    //Tobbe

  4. #44
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Nu är det så att vi hårda av dom hårdaste flyger suckhoj o lever nyktert och det är nykterheten man blir hård av.....

    Lasse i Malå o Jag har nu bestämt oss för att ha en suckhoj fly in nästa sommar o där är alla med en suckhoj välkomna... Tror att Lasse fixar en tur i skogen så långväga gäster får se en Ren..yehhh o kanske en tur till lycksele för o få en skymt av den numera anrika o utjänade YAKen som står utställt på skogsmuseét http://www.skogsmuseet.se/content/view/15/26/

    jo nog ska jag försöka få dit skapliga servon i min kärra ska bara spara lite till först...vill gärna ha rök på o då ska det va rök o ingen fis i luften det ska va helt vitt på hela Hultsfred flygplats efter mina flygningar.. en bonus vore om brandkåren kom för där jobbar en vacker kvinna

    alla motorer fungerar o jag kanske en gång i tiden köper en DL så jag vill ej smutskasta dessa motorer mera men som läget är nu vill jag absolut bara köra med DA för dom är ju även en fröjd för ögat.. för visst är maten godare om den är snyggt upplagd o man njuter ju mer av hemlagat än en microportion




    Get high with hovering
    not drugs

  5. #45

    Standard

    Ser ju lovande ut Wesse, kanske måste skaffa en jag också
    Powered by Joy and a LiPo pack

  6. #46

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlägg
    Måste nog ta Wesses sida här, ALLA flyger ju Yak, jag tycker Sukhoierna är lite coolare....
    Hehe, det verkar lite som Yak flyger bäst, dvs den är enklast att flyga? =) Den rollar
    perfekt, den loopar perfekt, den blabla perfekt. Nybörjarflyg! En Aerobatik-trainer.

    Har själv en Sukhoi SU-31 och den flyger inte perfekt den, den måste flygas. =)
    Ojoj, haard maan-material! Wesse, jag är på din sida, Åland-power beats them all.
    En till teori... tjejer kan göra fler saker samtidigt. Det kan inte män. Svetlana Kapanina
    flyger SU-26, 29 och 31! (SU kräver mer?) Yeah! Nu vart det djupt och blir inte alls som
    jag tänkt mig om det tolkas fel, hehmm. Och jag kommer få höra nu... blir väl ord-stryk så
    det heter duga snart. Wesse, bollen är hos dig. Show us SU-power!

    Jag har i och för sig bara en 40-size med OS55 i (dvs ingen talan), pittsdämpen skrotade
    jag i en landning så nu får man nöja sig med original... men arbetar mig uppåt.
    Kamikaze som hjälper mig justera in motorn (obs, det är inte öronskydd, utan hardcore
    death-rock som dundrar på i lurarna ;-))
    http://www.motorportalen.net/phpbb/u...0_Medium_1.jpg

    /MickeM - Sukhoi-fighter!
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  7. #47

    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    7
    Klubb
    MFK Vingarna Umeå

    Standard

    låter som en bra ide med suckhoj meeting i norrland i sommar, jag har hört rykten om att de blir fler och fler...

  8. #48

    Nyroths avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    715
    Jobb
    Modellflyg nostalgiker

    Standard

    Gäsp.....inte mycket nytt här.
    Har tråd författaren somnat...?

  9. #49

    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    24
    Jobb
    Poståkeriet
    Klubb
    MFK Vingarna

    Standard

    Ja ni är bra roliga. Wesse för f-n, när du ska du börja flyga på riktigt?, trodde att det skulle smitta av lite när vi delade husvagn i Åsele

    Det ska vara EL och HELIKOPTER så det händer nåt när man drar i spakarna

    http://www.runryder.com/?v=/helicopt...ck2-Daniel.wmv

    Nädå, jag ska väl vara ärlig och säga att jag också surfar runt och kikar på stora flygplan ibland ...men bara tittar

    Kör hårt!

  10. #50
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wesse Visa inlägg
    Nu är det så att vi hårda av dom hårdaste flyger suckhoj
    Såklart !!
    Köpte i måndags mitt första "riktiga" plan, (har ju bara byggt o flugit cellplast- o depron-plan innan....), en SU-26-ARF på Söders RC-Hobby, liknande den RZTec säljer:
    http://shop.rztec.se/Shop/Index.php?sArtId=1412
    finns även som Extra, Cap, Yak m.fl i samma serie, framgår dock ej nånstans vilket fabrikat det är, vare sig på kartong el i manual...?



    Första intrycket är att den verkar vara välbyggd, trots min oerfarenhet i ämnet, klädseln välsträckt, bara nån liten fjuttbula på ena vingen, samt att jag måste slipa till huvluckan, den glappar lite, i övrigt kanonfin !!

    Ska utrusta den med en HiModel 600W outrunner, 3S 2200mah, 4x9g Towerpro-servon, 30A RC-Smart-reglage.
    Kommer bli nervöst att premiära den.....



    Hur vanligt är det att man kör med "flaperons" på dylika kärror, för att få ner landningshastigheten ??
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00796copy.jpg 
Visningar:	181 
Storlek:	41,2 KB 
Id:	697   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00851copy.jpg 
Visningar:	263 
Storlek:	69,2 KB 
Id:	698  
    Senast redigerat av jocke1963 den 2008-08-15 klockan 11:51. Anledning: Ändrade lite text, la till bilder...
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  11. #51
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UncleCurtis Visa inlägg
    Ja ni är bra roliga. Wesse för f-n, när du ska du börja flyga på riktigt?, trodde att det skulle smitta av lite när vi delade husvagn i Åsele

    Det ska vara EL och HELIKOPTER så det händer nåt när man drar i spakarna

    http://www.runryder.com/?v=/helicopt...ck2-Daniel.wmv

    Nädå, jag ska väl vara ärlig och säga att jag också surfar runt och kikar på stora flygplan ibland ...men bara tittar

    Kör hårt!
    jamen hej ä de du...saknar dig så vansinnigt buawawawa...klart du ska köp en stort flygetyg för nog har du vuxit i från helisarna nu...Hört rykten om att gotlänningarna ska börj med heli så nu har jag bytt namn på min fomie som innan hette Ny Roth ska nu heta Nyrothan ...ska bara mål på lite mer blommor så blir det en typisk nickvänlig helifomie...Tänk att vi har två Nickisar i vårt avlånga land plus öar ...Väntar på blue bird servon till min suckhoj o sen ska de ju va en motor oxå...Hitt ej igen dom verktyg man skulle behöva för o skruv på flygetygen men alla flyttlådor är ej uppackade ännu..pust... Sen saknaden efter Slammis är ju oxå en bidragande orsak till det apatiska betende jag dragit på mig...En kvinna blev jag dock förälskad i under gårdagen hon gjorde mina ben som spagetti o hon va från Lycksele och va god vän med Tobbe Ja världen är då bra liten sa hennes man som satt i en stor gul buss full med gocartar...i dag ska sista pappiren skrivs på sen är flytten från Mönsterås helt utagerad o flygkarriären kan starta på allvar.... Nästa år är mina mål att flyg musten ur Unclar o Nickar så pass opp ...I am back again buawawawawaw
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	rothan.jpg 
Visningar:	335 
Storlek:	45,9 KB 
Id:	696  

    Get high with hovering
    not drugs

  12. #52
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Jo världen är bra liten för senare på dagen kom det in en kille till mig som heter Tommy och är kompis till Lennart&Sara så jag berättade historien för honom, då
    säger han "Wesse,jag har gått i skola tillsammans med honom".

    Jo nog är världen bra liten
    //Tobbe

  13. #53
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Hur går det med Sukhoien, Wesse ?
    Jag har inte premiärflugit min ännu, dessvärre...
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  14. #54
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    den står i hyllan o väntar på en motor..vet ej när japalenofabriken får denna motor färdig men fram ska den....

    Get high with hovering
    not drugs

  15. #55

    Standard

    Mäktigt då du får dina bensinmaskiner färdiga, först en Diabolo med DA50 och sen en sukkåj med DA85.
    Känns som om du får en trevlig kommande säsong! Lycka till.

  16. #56
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Wesse hur gick premiären ? Gick DA 85'an fint?

    God fortsättning
    //Tobbe

  17. #57
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tobbe O Visa inlägg
    Wesse hur gick premiären ? Gick DA 85'an fint?

    God fortsättning
    jo den går bara fin fint i mina drömmar o bör så göra när den anländer till sitt varma o ombonade hem oxå...

    Get high with hovering
    not drugs

  18. #58
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Medan du väntar på en DA så kanske du kan köpa en DL-100 och sätta i den istället. vad ska du annars flyga med hela vintern nu när Torgny och Nyroth kört sönder alla dina plan.

  19. #59
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wesse Visa inlägg
    jo den går bara fin fint i mina drömmar o bör så göra när den anländer till sitt varma o ombonade hem oxå...

    Jag skämtade bara om jag inte minns fel så var det en smålänning som skrev något liknande en gång
    //Tobbe

  20. #60
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlägg
    Hur går det med Sukhoien, Wesse ?
    Jag har inte premiärflugit min ännu, dessvärre...
    Hur går det Wesse, ingen morot ännu ?

    Kunde inte hålla mig igår i det fina vädret från att ta jungfruturen med SU-26:an, trots en del sidvind på "landningsbanan", en hyfsat lågtrafikerad väg hemmavid..
    Det gick bra, trots min puls på typ +200 och att huven flög av under en akrobat-manöver. (en sån där framåt-kullerbytta, vad det nu heter på fack-språk..?) När huven landade sprack några lister och plasten, men den e redan lagad. Det var liiiite spännande att landa när kärran gick halvvägs i sidled vid landningen, ungefär som att landa med bredställ... Puuuhhh...

    Men, det visade sig att stabben även gick av i framkant, antagligen oxå pga av nämnd manöver, men även alldeles för vek balsa? i den främre listen....

    Vad göra ? Försöka hitta ett långt borr, borra ett hål längs hela listen o försöka limma ner en kolfiberstång/pianotråd ? Vill helst slippa dra av klädseln...

    Tyvärr ingen film, min kamerakeps är nerpackad i nå´n låda inför husvisning...
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01568copy.jpg 
Visningar:	190 
Storlek:	48,6 KB 
Id:	1928   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01564copy.jpg 
Visningar:	175 
Storlek:	38,8 KB 
Id:	1929  
    Senast redigerat av jocke1963 den 2008-11-18 klockan 13:07. Anledning: redigerade lite...
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Liknande ämnen

  1. en ny hard man..yehhh
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-02, 16:49
  2. the stålexstart ..yehhh
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-11, 16:52
  3. Chindungo...yehhh
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 05:30
  4. The Goggelman...yehhh
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 21:32
  5. Yehhh
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 23:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •