Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Kyosho

  1. #1

    Standard Kyosho

    Hej
    Går det att använda en vanlig 35MHz mottagare till kyoshos radio som följer med deras RTR plan.

    Varför jag frågar är att mottagaren och fartreglaget är i hopbyggt och jag ville hålla nere kostnaden.

  2. #2
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Sommaren 2005 tog jag upp hobbyn på nytt med Kyoshos Piper J-3 Cub RTF. Det följde med en Perfex KT-8 sändare. Den sändaren var 35 MHz, men den kunde inte styra en normal 35MHz mottagare.
    Man kan inte ens använda servona i nästa plan, ett vanligt servo har tre kablar (plus, minus, och signal) medan servona i min Piper hade 5 kablar.

    Jag ångrar ändå inte köpet, jag kom in i hobbyn på nytt för en billig peng (ca 150 euro för ett RTF-plan inklusive sändare) planet flög hur bra som helst och det gav mersmak. När jag gick vidare i hobbyn köpte jag en begagna Hitec Laser 4-sändare och efter några månader uppgraderade jag mig till en begagnad programmerbar radio med modellminnen.

    Om du köper ett "readyset" från Kyosho får du antagligen ett billigt välflygande plan som direkt har tyngdpunkten rätt när du satt i acken. Men att återanvända radion i nästa plan tror jag inte är möjligt.

  3. #3

Liknande ämnen

  1. Kyosho GX 46 nåt att ha?
    Av Aqua i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 18:54
  2. Kyosho SU 31?
    Av Stig Johansson i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 20:23
  3. Kyosho DC-3
    Av Piddos i forum Allmänt och Tips
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-30, 08:14
  4. Kyosho CAP 232 .40
    Av colsson i forum Recensioner
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 06:14
  5. Kyosho CAP 232-60
    Av Frank i forum Metanolmodeller
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 08:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •