Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Premiernerver inför testflygning

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard Premiernerver inför testflygning

    Testflög min kanadaunionville beaver igårkväll. Jag var nervös så att jag nästan slutade ut att flyga. Jag har inte varit så nervös sedan jag kastade ut min electra-fly första gången för ca:12år sedan.

    http://www.viddler.com/explore/MatsJ/videos/1/

    Men jag skärpte till mig och moraliskt stöd från alla kompisar på fältet gjorde så att den kom i luften (en viss hjälp fick bävern av XYZ 26:an i nosen).

    Den är lätt så den svävade omkring på pyttelite gas medans hjärtat mitt bankade på för fullt, Gjorde några svängar och testade stalla den men den sjönk bara igenom och vände med vinden, neutralt höjdroder och hög tomgång så flög den på vingen igen.

    Landningen blev ganska fin, jag var lite feg på sidorodret så sättningen blev inte i mitten på banan men banan är ju 7meter bred så bävern rymdes ändå.
    Då jag taxat in och stängt av motorn så passade jag på att sparka av stabben då jag vände kärran rätt.
    Men det blir enkelt att laga och jag blir nog tvungen att utsätta mig för samma nervositet en gång till fast då på sjö

    Mvh Mats J
    Senast redigerat av administrator den 2013-03-30 klockan 14:57.
    Mats Jonsson född 1971. Flugit RC sedan 1996 pysslade med friflygande gummimotormodeller före det.

Liknande ämnen

  1. Råd inför första fpv flygningen
    Av LeoR i forum FPV Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-09-09, 21:44
  2. Råd inför byggstart
    Av Xargon i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-05-01, 01:35
  3. Tips inför testflygning?
    Av pernstig i forum Quad
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-04-01, 11:02
  4. Testflygning Eurosport
    Av TomasE i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 22:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •