Reklam

 
Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Prisvärdaste 450 helin

  1. #1
    mdss avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    524
    Jobb
    Verktygsmakare + Egenföretagare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard Prisvärdaste 450 helin

    hej
    1..vilken är den prisvärdaste helin i 450 klassen
    utan radio??
    2 vilken är den bästa
    Senast redigerat av mds den 2008-08-12 klockan 07:33. Anledning: ett tillläg
    /Mathias
    -----------------------------------
    rpm x pitch x 0.0254 x 3,6/60=km/h
    -----------------------------------
    JR DS 8711 will turn your rudder into a weapon!

  2. #2
    pjes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    99
    Jobb
    resemontör
    Klubb
    Bollnäs MFK

    Standard

    Hej
    Ställ frågan på http://www.rcheli.se och du får nog en massa svar.

    mvh jörgen

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    106
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    1. Aligns T-rex 450 är fortfarande dem mest populära helikoptern i 450-klassen och den prisvärdaste också. Och den fullblingade SE-versionen är mycket omtyckt, dyrare i inköp men alu-bitarna håller uppenbarligen extremt bra så krachkostnaden blir i genomsnitt mycket låg.

    2. "Bästa" är inte lika lätt att utse, T-rex:en har ju klar fördel med att den har billiga reservdelar som är mycket lätta att få tag på, plus att den flyger mycket bra.
    MEN flygegenskaperna är rätt känsliga och "nervösa" så den är inte optimal för en nybörjare utan passar bättre när man redan kan flyga.
    Den stabilaste och nybörjarvänligaste helikoptern i 450-klassen (I den mån någon 450-heli kan kallas "nybörjarvänlig") är sannolikt Thunder Tigers Mini Titan.
    Hals- und Beinbruch!

  4. #4

    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    24
    Jobb
    Poståkeriet
    Klubb
    MFK Vingarna

    Standard

    Jag skulle ta en titt på Beam E4 också som är en full blingad 450 heli. Flyger otroligt bra.
    Kika in på www.autopartner.se så hittar du den där. Dom har fullt reservdelslager med bra priser också.

    MVH

  5. #5

    Standard

    Jag hade en MiniTitan och den funkade mycket bra, flög stabilt på små utslag och var lättmekad.
    Skulle jag köpa en 450 idag skulle det bli en BeamE4 utan tvekan. Helblingad, bra flygegenskaper och billig.

  6. #6

    Standard

    Hallå har haft 2 trex 450 en vanlig med lite bling och en se sålde dom och köpte Beam inget jag ångrar sen är delarna billigare än trex om inte mft å fullk.har sänkt sina priser
    MVH Uffe

  7. #7

    Standard

    Jaha, då fick man återfall och köpte sig en Beam med Gy401 och hs-65hb servon....Thanks guys!

    LOL

  8. #8

    Standard

    Det finns numera flera fina helisar i 450-klassen.
    Den nya X-Cell Furion 450 ser ruskigt fin ut tycker jag. Beamen verkar också fin men jag har hört att det är problem med tillgången på delar. Annars är ju sjm 325 ett alternativ.

    Copterx 450 är dock utan tvekan den mest prisvärda av dem alla. Grymt fin heli till helt rätt pris. Lätt att få tag i delar är det också. Billiga dessutom...

    MVH Peter Z
    Senast redigerat av Mr Z den 2008-08-26 klockan 10:33. Anledning: sjm 325 heter den ju...

  9. #9

    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    24
    Jobb
    Poståkeriet
    Klubb
    MFK Vingarna

    Standard

    www.autopartner.se kör full reserevdelshållning till Beam E4 så delar finns här i Sverige.

    Kör hårt!

  10. #10
    Stuffs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    118
    Jobb
    Svarvare , Svetsare
    Klubb
    Södra Dalarnas Radioflygklubb

    Standard

    De värkar som Curtis Youngblood snart släpper en 450 heli oxå som värkar riktigt läcker
    http://www.curtisyoungblood.com/products_view.php?id=35
    Blir nog en sån sen när ja har tröttna på min T-rex 450se v2

    MvH Andre´

  11. #11


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Har en kompis (nybörjare) som har en Beam E4 och han är synnerligen nöjd med hur den fungerar som nybörjarheli. Dessutom är reservdelarna (i Sverige - Autopartner) synnerligen billiga - inte minst i relation till utförandet på hela helin. Är ingen heli-flygare själv men skulle jag av någon outgrundlig anledning få för mig att testa el-heli så blev det nog idag en Beam av det jag sett och hört.
    Hälsningar
    Roger

  12. #12

    Standard

    En sak som är bra att lägga bakom örat är hur lättmekad olika helisar är. Beam ska tex vara enkel att meka då den har relativt få delar, MiniTitan tycker jag är enkel också medan T-rex'en är lite krångligare.
    Ska iaf bli kul att få hem min Beam och testflyga, den ser väldigt fin ut och av vad man läser på forum så är det en bra design som är lättmekad och simpelt uppbyggd (Lättmekad är viktigt ).


    Ekonomiskt Batteritips: Zippy eller Loongmax 3s2250mah 25c från Hobbycity. Jag har en bunt och tycker de funkar mkt bra för 450 helisarna.

  13. #13

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av T5 Visa inlägg
    En sak som är bra att lägga bakom örat är hur lättmekad olika helisar är. Beam ska tex vara enkel att meka då den har relativt få delar, MiniTitan tycker jag är enkel också medan T-rex'en är lite krångligare.
    Ska iaf bli kul att få hem min Beam och testflyga, den ser väldigt fin ut och av vad man läser på forum så är det en bra design som är lättmekad och simpelt uppbyggd (Lättmekad är viktigt ).


    Ekonomiskt Batteritips: Zippy eller Loongmax 3s2250mah 25c från Hobbycity. Jag har en bunt och tycker de funkar mkt bra för 450 helisarna.

    Håller med om att det är viktigt att de är lättmekade men inte om att T-rexen/copterx skulle vara krånglig. Mycket lättmekad och fin passform på allt tycker jag.

    Jag har precis fått hem de nya rhino (zippyV2) accarna. 30C. Jag har bara kört dem en gång och tog det lite försiktigt men jag kan säga att det är ett jäkla ös i dem. Bättre än kongpower!

    MVH Peter Z

  14. #14

    Standard

    Har testat min Beam för första gången nu och den är tveklöst en bättre design än både MiniTitan och T-rex i min mening.
    Den är smart uppbyggd, tight och helblingad.... best bang for the buck i 450 klassen kanske.
    Skulle absolut rekommendera Beam för den som vill ha en heli i den här storleken!

  15. #15
    kims avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    56
    Jobb
    Fattig som en lus...
    Klubb
    MRFS

    Standard

    Den bästa är nog olika beroende på vem du frågar. Men efter min forskning på nätet då jag själv handlade en 450-helikopter så var T-Rex 450 och Beam e4 de absolut bästa. Mitt val blev en Beam då jag tyckte den var smartare byggd med bla batteribyte mm, och för att många professionella 3D flygare som provat båda föredrog Beamen, men som sagt, det är upp till var och en. Det är grymma hellisar båda två. Beamen är i och för sig fullt uppgraderad med kolfiber och aluminium redan ifrån start, medans du kan köpa en billigare T-Rex med plastdetaljer i början för prisets skull...

  16. #16
    Pallemans avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    354
    Jobb
    Garagepulare
    Klubb
    Sölvesborgs MFK

    Standard

    Jag skulle vilja slå ett slag för Protech ZOOM 450, köpte en sådan för snart 2 år sedan och tycker den är helt suverän. Men jag har modellen med glödstiftare.

    Förra kraschen kostade 170 spänn
    Fick byta ett helt gäng pinaler i rotorhuvudet samt kylfläkten till motorn..

    Kan vara värt att titta på för den kostade mig 3500:- helt flygfärdig med servo och gyro och hela kitet.. dock utan mottagare/sändare.. det är inte dyrt..

    Kan tillägga att den är väldigt snäll och nybörjarvänlig.
    Mvh Palleman

Liknande ämnen

  1. Första nitro helin - vilken?
    Av waqr i forum Helikopter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-25, 17:59
  2. Nybörjar fråga, hur man loopar/rollar med helin !
    Av mr_lundkvist i forum Helikopter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 16:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •