Citat Ursprungligen postat av T.S Visa inlägg
Finns det någon av de laddare ovan som kan ladda på tid förutom dom som Sigun länkar till...där går nog det mesta..Hade samma tanke som Nyroth ,men ja har en Swallow AC/DC som fungerar bra att ladda Lipo med men Nimh går i princip inte alls...Har man laddat upp batteriet på en annan laddare och gör en ur o i laddnig kanske man får ur tex 2000 mah sen laddar den i 300-1500mah det varierar..Spelar ingen roll om den är inställd på 0,1-1c eller vilket fabrikat på batteriet ,det är blir oftast samma sak...den bryter bort för tidigt.

Därför undrar ja om det finns någon laddare som också kan ladda 0,1c i 14h.
Tror att det här varit uppe i en tråd tidigare men vad ja förstått så ska man ladda nya och batterier som legat ett tag med 0,1c en längre tid för att alla celler ska bli ordentlig uppladdade för att sedan kunna gå över till automatik....men någon sån funktion finns då inte på min..

Nu kan det va så att det är fel på min laddare ,men att sätta batterierna på laddning o tro att de ska va uppladdade när man ska åka o flyga kan ja inte va säker på....

Mvh Torgny
svar på din fråga kan du ej få från mig men kanske någon mer elektrikerkunnig snubbe kan veta detta...skulle va kul o höra i detalj hur proffsen laddar sina batterier