Reklam

 
Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 80

Ämne: P-47-"Glamorous Glen"

  1. #1

    Standard P-47-"Glamorous Glen"

    Nu håller jag på och bygga en P-47a i depron 6mm vi får se hur de går . De är mitt första plan jag har om jag klarar av att bygga de men jag får såklart lite hjälp av min pappa . Jag har ritat alla delar nu så får väl se om jag börjar skära imorrn. Det kommer nog bilder senare vissar hur de går för mig. Aja ha de bra //Micke 14år
    Senast redigerat av M.B den 2008-08-31 klockan 22:10.

  2. #2

    Standard

    Jag tog ritningen från maguns östlings sida

  3. #3
    oestlings avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    120
    Jobb
    Grafiker / 4-färgstryckare
    Klubb
    W-059 Södra Dalarnas RFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av M.B Visa inlägg
    Nu håller jag på och bygga en P-47a i depron 6mm vi får se hur de går . De är mitt första plan jag har om jag klarar av att bygga de men jag får såklart lite hjälp av min pappa . Jag har ritat alla delar nu så får väl se om jag börjar skära imorrn. Det kommer nog bilder senare vissar hur de går för mig. Aja ha de bra //Micke 14år
    Kul att du bygger kärran men tänk på att den är konstruerad för 3mm Depron
    så alla tabbar och urtag får du modifiera för att få det bra.
    /Magnus

  4. #4

    Standard

    vi hade inte tillräckligt med 3mm hemma så jag fick ta 6mm så jag hoppas att de löser sig pappa får hjälpa mig XD

  5. #5

    Standard

    Idag blev de inget bygg på mitt plan hade hockey träning så vi får se om de blir imorgon //Micke

  6. #6
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Micke,ska bli kul o se bilder på den! Det finns faktiskt en P-47 med ett läckert namn som jag gillar , NO GUTS NO GLORY..stilig sak dessutom..Du kanske vet vad förebilden för det namnet du har på din kärra är? Tjusig den med..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  7. #7

    Standard

    Lite trivia från nätet från M.B Senior.

    Yeager was shot down while flying the first Glamorous Glen and Glamorous Glen II was also shot down. P-51D Mustang Glamorous Glen III The famous Glamorous Glen III with code B6-Y, s/n 414888, 363FS, 357FG, 8AF. ...In 1943 General Chuck Yeager was sent to England with his squadron to battle over the skies of Europe. In his faithful P-51D Mustang "Glamorous Glenn III" he flew 64 missions and shot down 13 German aircraft during his tour. Yeager's courage was put to the test when his plane was shot down over Germany. He escaped capture and went on later to break the sound barrier.
    /Matte
    Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

  8. #8

    Standard

    USAF P-47D Thunderbolt No Guts No Glory Lt Ben Mayo 78th Duxford 1944 WW2 (AA33806)
    The 78th Fighter Group operated with different variants of the P-47 until late 1944 when it phased into the P-51 'Mustang'. The 78th remained in England until October, 1945. This aircraft has the serial 226671 and codes MX-X, depicting the aircraft flown by Lt. Col. Ben Mayo, CO of the 82nd Fighter Squadron, 78th Fighter Group. Sprayed silver overall with D-Day invasion markings added and the black-and-white chequered cowling of the 78th Fighter Group, this aircraft is now fully restored and displayed at the Imperial War Museum at Duxford, where it still continues to fly.
    /Matte
    Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

  9. #9

    Standard

    Ja nu har man skurit ut de flesta bitarna utom sidorodret och kroppen. Snart ska jag på träning så hinner inte göra mer //Micke Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00320.jpg 
Visningar:	746 
Storlek:	32,7 KB 
Id:	948

  10. #10

    Standard Hej

    Nu har man skurit ut alla bitar och limmat ihop kroppen för de hade vi bara 3mm kvar så vi tog två såna nu ligger de under press. Hej svejs //Micke

  11. #11

    Standard Hej igen

    Hejsan, Idag har jag arbetat på min p-47a. Jag har nu börjat limma, slipa och tejpa så här kommer två bilder Bilderna är lite dåliga fast jag har en cyber-shot 5,0 megapixels mobil kamera Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00323.jpg 
Visningar:	616 
Storlek:	35,9 KB 
Id:	982Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00322.jpg 
Visningar:	590 
Storlek:	39,9 KB 
Id:	981

  12. #12

    Standard

    Nu har jag byggt lite till på mitt flygplan Så här kommer två bilder Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00329.jpg 
Visningar:	544 
Storlek:	40,8 KB 
Id:	989Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00328.jpg 
Visningar:	539 
Storlek:	35,6 KB 
Id:	990

  13. #13

    Nyroths avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    715
    Jobb
    Modellflyg nostalgiker

    Standard

    Wow, du har byggt mer på 2 dagar än jag fått ihop på min Sally på 2 år....

    Ser fram emot att se den flyga, bra gjort!

    // Nyroth

  14. #14
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    ja då får vi snart se en film på provturen hoppas jag....

    Get high with hovering
    not drugs

  15. #15

    Standard

    haha vi får se måste skaffa lite saker först

  16. #16
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    händer det något kul på sally i dag?...en pilot av högsta klass borde du ha...kan du inte skriva ut en bild på Byrådirektören? då får du ett plan med full koll............

    Get high with hovering
    not drugs

  17. #17

    Nyroths avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    715
    Jobb
    Modellflyg nostalgiker

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wesse Visa inlägg
    händer det något kul på sally i dag?...en pilot av högsta klass borde du ha...kan du inte skriva ut en bild på Byrådirektören? då får du ett plan med full koll............
    Doktorn kan komma.......the flying doctors..

  18. #18

    Standard

    Jaha nu har jag inte jobbat så jätte mycket på planet på grund av att jag har haft mycket läxor Men idag så flög pappa med sitt depron plan så här kommer en film . Inte den bästa kameran direkt [ame="http://www.youtube.com/watch?v=sG0iDzMY1g0"]YouTube - Depron Flyg[/ame]
    Senast redigerat av M.B den 2008-09-14 klockan 18:26.

  19. #19
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Snyggt jobbat! Intressant med ett depronflax som är döpt efter Chuck Yeagers fru!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  20. #20

    Standard

    Hälsa flygtekniker honken Holmqvist när du ser han.
    /Matte
    Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

Liknande ämnen

  1. Svar: 108
    Senaste inlägg: 2009-05-14, 21:28
  2. "Nya inlägg" "Överst på sidan" "Forum start"
    Av Snickarjävel´n i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 11:37
  3. "upplösning" på "borstade" fartreglage?
    Av CAD:ar'n i forum Elmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-17, 09:22
  4. """""Wesse undrar """
    Av wesse i forum Metanolmodeller
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 17:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •