Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 24

Ämne: Air parcel från Hobbycity.

  1. #1

    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    32
    Jobb
    Däck
    Klubb
    Norrköpings Radioflygklubb

    Standard Air parcel från Hobbycity.

    Har beställt en flygmaskin från HC med airparcel.
    Är det nån som vet hur lång lev tid det brukar vara?
    Har beställt en hel del förut men med air mail det har gått blixtsnabbt.

  2. #2
    sm3xrqs avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    320
    Jobb
    Problemomdirigerare
    Klubb
    MFK looping

    Standard

    mellan 8 och 48 dagar

  3. #3

    Standard

    Hur snabbt gick det för HC att få iväg grejerna (om skickat)? Det var ju lite problem med långa väntetider. Nu skriver de att mer personal finns på plats, vore intressant att veta. Man vill ju oftast ha grejerna igår!

  4. #4
    flygaren_93s avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    427
    Jobb
    utbytesstudent i Nya Zeeland i ett år
    Klubb
    vallentunamodellflygklubb

    Standard

    Jag har bestält 2 st 26cc bensinare för ca 360 $ men det har tagit 7 dagar och de är ändå inte skikade :? Men jag brukar räkna 2-3 veckor när jag beställer saker med bilig frakt om det finns i lager.

    (motorena finns i lager)

    Vid stora order/dyra borde det gå fort tycker jag

    MVH Alex
    __________________________

    Modellflygare sedan 2003

  5. #5

    Standard

    Första gången jag beställde tog det 1 vecka att få hem grejerna. Det var i Januari. Det var inget jag förväntade mig, då det brukar kunna vara en vanlig tid för saker som skeppas inom landet. Några veckor motsvarar kanske bättre avståndet!
    /Jesper


    Graupner/JR MX-12
    Top Models Pulsar
    F-22 Raptor

  6. #6


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard Re: Air parcel från Hobbycity.

    Citat Ursprungligen postat av pa1974
    ...Har beställt en hel del förut men med air mail det har gått blixtsnabbt.
    Hej,
    Blixtsnabbt är inget jag förknippar med Hobbycity - tyvärr. Småpaket tar väl 1,5-2 veckor om alla grejor finns på hyllan. Hur lång tid större paket tar har jag tyvärr ingen erfarenhet av.
    Hälsningar
    Roger

  7. #7
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Hej..
    Beställde med EMS express i förra veckan, de paketet ligger på posten och kommer till mig på måndag. tycker de där 50kr extra för EMS Express är ganska värdefulla. Har aldrig väntat mer än en vecka på någon beställning från HC.

    Så är man intresserad av att få sina grejor snabbt köp med EMS Express.
    Snabbast leverans för min del är: beställt grejorna torsdag kväll (Natt i HC) de packade och skickade på fredag. Måndag morgon kl 10 hade jag paketet i min hand

    /Martin

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    516
    Jobb
    Officer/Flygtekniker JAS 39
    Klubb
    ÖMFK

    Standard

    Beställde där för ett par veckor sedan, lite smågrejor bara, då tog det 6dagar innan avin låg i postlådan.

  9. #9

    Standard

    Då kan man kanske hoppas att dom kommit ikapp lite vad gäller ordrar. Annars är jag mest impad av Hong kong-postens priser!
    /Jesper


    Graupner/JR MX-12
    Top Models Pulsar
    F-22 Raptor

  10. #10


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Attans vilken tur ni tycks ha med HC - den snabbheten har jag aldrig upplevt trots ett 15-tal beställningar. Men lite bättre är det nog nu jämfört med för några månader sedan då det kunde ta ca: 1 vecka innan dom expedierade paketet överhuvudtaget. Och köper man restade grejor kan ju väntetiden bli betydande om man har otur.
    Hälsningar
    Roger

  11. #11

    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    32
    Jobb
    Däck
    Klubb
    Norrköpings Radioflygklubb

    Standard

    Grejerna skickades från HongKong post den 8/5.
    Det var två paket,ett airmail och ett airparcel.Airmail kom till Sverige i fredags.Men inte airparcel.

  12. #12

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sigun
    Hej..
    Beställde med EMS express i förra veckan, de paketet ligger på posten och kommer till mig på måndag. tycker de där 50kr extra för EMS Express är ganska värdefulla. Har aldrig väntat mer än en vecka på någon beställning från HC.

    Så är man intresserad av att få sina grejor snabbt köp med EMS Express.
    Snabbast leverans för min del är: beställt grejorna torsdag kväll (Natt i HC) de packade och skickade på fredag. Måndag morgon kl 10 hade jag paketet i min hand

    /Martin
    När du beställde med EMS Express kom paketet förtullat då så du fick betala tullavgiften när du hämtade ut paketet?
    Powered by Joy and a LiPo pack

  13. #13
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Den gången gick det rakt igenom men har även haft gånger de fastnat. Är man bara snabb och mailar dem kvittot så brukar paketet släppas iväg samma dag.

    /Martin

  14. #14
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sigun
    Hej..
    Beställde med EMS express i förra veckan, de paketet ligger på posten och kommer till mig på måndag. tycker de där 50kr extra för EMS Express är ganska värdefulla.
    Instämmer, gjorde en best i april, där jag använde EMS, det paketet hade jag på en vecka. Betällt vanlig airmail oxå, det tog 2-3 veckor, trots att inget var restat... :?

    Gjort en best nyligen, den 8 maj, den ligger fortf i processing, men där tog jag å andra sidan bara vanlig airmail, kändes dumt att betala så mkt frakt för ett paket med inte så många prylar...inte så bråttom med dom heller.

    Edit, glömde... de 2 ggr jag fått grejer därifrån har gått rakt igenom, men de var å andra sidan små paket, under 1 kg, alltså inga stora plan.

    Mitt första plan, formosakopian, (inkl radio o allt) gav jag 50€ för + 30€ i frakt, oxå från Hongkong, men annan firma,
    http://www.r2hobbies.com/proddetail.php?prod=rcpl51029
    där åkte jag på 300:- Sek i tull/moms.
    (Köpte kitet på tyska e-bay, trodde det skulle bli tullfritt, men sen då jag gjort best, såg jag att firman låg i Hongkong.. )

    De höll dessutom på paketet i Tullen i malmö i 2 veckor innan jag fick förfrågan om hur mkt det kostat...
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  15. #15
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Tyvärr är de ju oftast i tullen paketen blir liggande lång tid, har man då köpt med Air Parcel så får man inget tracking nummer att följa paketets väg och man har ingen koll på vart de ligger .

    Men som du säger är de bara några små prylar man ska ha så är ju 30 USD mycket och då får man ju ta omaket med att de tar några veckor innan man får sin prylar. Jag brukar oftast beställa saker för runt 1500-2000kr och då tycker jag att de 30-40 dollar som frakten är inte är så mycket att hänga upp sig på i samanhanget.

    /Martin

  16. #16

    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    32
    Jobb
    Däck
    Klubb
    Norrköpings Radioflygklubb

    Standard

    Paketet kom i måndags men nu har det väl fastnat hos Postens tull i Malmö. Och där verkar dom ju inte jobba på ackord!
    Har ringt två ggr varje dag,ingenting händer.Mailade ner ett paypal kvitto i måndags förmiddag. Dom skyller på HC att dom inte deklarerar paketen ordentligt. Det kommer tydligen många paket därifrån sa dom.
    Jag sa att jag tyckte det var skamligt att det tar 2-3 dar att skicka ett paket från Hongkong men sen tar det minst 5 dar för posten att få iväg det.
    Inget är ju som väntans tider,men ändå.

  17. #17
    Brauers avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    316
    Klubb
    Hässleholm MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pa1974
    Dom skyller på HC att dom inte deklarerar paketen ordentligt. Det kommer tydligen många paket därifrån sa dom.
    Jag sa att jag tyckte det var skamligt att det tar 2-3 dar att skicka ett paket från Hongkong men sen tar det minst 5 dar för posten att få iväg det.
    Välkommen till Sverige!
    Above All Extra 260 - GF50i + pittsdämpare 21x8 - 4 * Futaba BLS451
    Cap 232 - TT46 + pittsdämpare 12x6 - 4* Futaba S3152
    Funtana - Axi 2808/20
    Trex 450XL
    + en del hyllvärmare

  18. #18

    Standard

    Hej om jag beställer en vara som kostar ca 130 dollar, blir det någon extra fraktkostnad på arlanda eller så då? altså tull avgift?

  19. #19
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tomat Visa inlägg
    Hej om jag beställer en vara som kostar ca 130 dollar, blir det någon extra fraktkostnad på arlanda eller så då? altså tull avgift?
    Ja, OM det fastnar i Tullen får du pröjsa 25% på hela beloppet, dvs både vara och frakt.
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  20. #20


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlägg
    Ja, OM det fastnar i Tullen får du pröjsa 25% på hela beloppet, dvs både vara och frakt.
    ...samt en liten administrativ (?) avgift på ca: 60 kr vill jag minnas..
    Hälsningar
    Roger

Liknande ämnen

  1. Monterat pontoner från Hobbycity 40 size
    Av staflaraf i forum Metanolmodeller
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-10-25, 00:23
  2. Parcel problems
    Av linkahwai i forum Helikopter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 12:34
  3. Batterikonfiguratorn på Hobbycity
    Av Sigun i forum Allmänt och Tips
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 18:41
  4. Poäng hos Hobbycity ?
    Av jocke1963 i forum Allmänt och Tips
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-11, 19:16
  5. Felaktiga vikter från Hobbycity ?
    Av Sigun i forum Allmänt och Tips
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 14:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •