Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Bussgods

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard Bussgods

    Jag annonserade ut min Sukhoi SU 31 (178cm) med SuperTigre G2300 på ett finskt modellflygforum. Skrev att köparen får hämta planet, det är för stort för att skickas.

    En köpare från Östra Finland ringde. Han bor ca 36 mil in från kusten och skulle alltså vara tvungen att köra 72 mil för att hämta planet, han föreslog bussgods och vågade chansa på att planet kommer fram helt.

    Stabben och fenan går inte att montera loss, det är de delar jag är mest orolig för. Få se om planet kommer fram helt till köparen, jag sände det mot bussförskott. Ska bli spännande med rapport från köparen när planet har kommit fram.

    Landningsstället monterade jag fast "uppochner". Tejpade fast landningsstället i förpackningen.


    Vingen i separat låda med rejält med tidningspapper runt som skydd. Vinglådan tejpades fast på sidan av paketet med kroppen.


    Lådan lämnades öppen för att det ska synas att godset är ömtåligt


    Efter att denna bild togs tejpade jag en trästav bakom stabben (något längre än stabben för att avlasta stötar från sidan). Från denna stav tejpade jag även en trästav upp till "taket" av lådan för att avlasta fenan.


    Återkommer med rapport när jag vet hur transporten med bussgods lyckades.

Liknande ämnen

  1. Bussgods ringde....
    Av pilotkalle i forum Byggdagboken
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2008-04-22, 12:46
  2. Bussgods!!!.......
    Av kenneth67 i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 11:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •