Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: beställt bus kärra!

  1. #21
    Joakim Es avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    57
    Jobb
    Maskinoperatör
    Klubb
    www.pmfk.org

    Standard

    Kul att den flög bra
    Jag har nyss färdigställt en lika dan fast old crow modellen, har en sc25 och en 9x6 i nosen, har bara taxat runt på garageuppfarten än, men hoppas på testflygning under veckan
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2.jpg 
Visningar:	218 
Storlek:	62,6 KB 
Id:	1055  
    Senast redigerat av Joakim E den 2008-09-14 klockan 20:38.

  2. #22
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Joakim E Visa inlägg
    Kul att den flög bra
    Jag har nyss färdigställt en lika dan fast old crow modellen, har en sc25 och en 9x6 i nosen, har bara taxat runt på garageuppfarten än, men hoppas på testflygning under veckan
    den flyger kanon .. men passa den vid start .. då den gärna tippar på nosen samt va snäll med höjden vid start så du inte "bryter" upp den då e den ruskigt vinglig ... iaf va min det .. tog ett par kuller byttor innan man fick till det .. satte min CG på 75 mm tagen helt in mot kroppen ... och de rekomenderade utslagen för test flygning ... dock får man vara försiktig med spakarna på dom utslagen då den blir ruskigt känslig när det börjar gå undan ,,, sc 25 lär räcka till mer än väl om du inte är speed freak ..
    satte min mottagare samt acc i "brunnen" mellan servo bryggan och väggen mot tanken så blev det kanon ,, samt att jag bytte spinnern till en alu då det dels blev snyggare samt att den gick kant i kant med motor kåpan ..
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  3. #23
    Joakim Es avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    57
    Jobb
    Maskinoperatör
    Klubb
    www.pmfk.org

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kenneth67 Visa inlägg
    den flyger kanon .. men passa den vid start .. då den gärna tippar på nosen samt va snäll med höjden vid start så du inte "bryter" upp den då e den ruskigt vinglig ... iaf va min det .. tog ett par kuller byttor innan man fick till det .. satte min CG på 75 mm tagen helt in mot kroppen ... och de rekomenderade utslagen för test flygning ... dock får man vara försiktig med spakarna på dom utslagen då den blir ruskigt känslig när det börjar gå undan ,,, sc 25 lär räcka till mer än väl om du inte är speed freak ..
    satte min mottagare samt acc i "brunnen" mellan servo bryggan och väggen mot tanken så blev det kanon ,, samt att jag bytte spinnern till en alu då det dels blev snyggare samt att den gick kant i kant med motor kåpan ..
    Jo jag tyckte den studsa ganska mycket på sporrhjulet så nostipp lär man nog få, jag har CG ganska presis på infästningen till landningsstället,bör bli ca 80 mm från framkant, så jag kanske får flytta fram acken lite.
    Tror man börjar med små utslag så får man öka eftersom

    // Jocke

  4. #24
    Joakim Es avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    57
    Jobb
    Maskinoperatör
    Klubb
    www.pmfk.org

    Standard

    Då blev det premiär flygning med P-51 mustangen och det gick riktigt bra, ökade utslagen efter 1.a flygningen för den rollade som ett ålderdomshem så nu blev den kvickare
    2.a landningen drog jag full höjd då jag satt ner den och då gick det bra ingen nos tipp..
    Men vädret var gråmulet med regn hängande i luften, så då jag kom in för landning sista passet då såg jag nästan bara den vita spinnern, så det blev spännande

    Så kortfattat, lättbygd modell som flyger bra också

    //Jocke

  5. #25
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    jaha det har blitt några flygningar med den lille djävulen som jag kallar den ! lilla asp 28an har fått slita ... men jag gillar farten ... och vill ha mer ! så i kväll blev det ett motor byte i den lille ! thunder tiger 36pro med en kanske lite stor propp!?? men det ger sig iaf så kom där på en 10x8 vilket kanske är i överkant på den lilla motorn !??
    kanske pylon experten jaka kan tipsa där !?? då den är så liten så ser det nog ut att gå fortare än det gör men .... ja snabb som rackarns iaf . ... nu återstår en prov flygning med nya motorn ... så inväntar lite mera lagom väder för detta !
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  6. #26
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    sååå idag i stilla vind och sol blev det "premiär" med den lite större motorn TT36 pro och en 10x8 propp ja jisses nu var det fart på bröten ! hej å hå ljungman jansson för er segel fantaster kan jag säga att det "goa" vinande ljudet man får på en hang kärra som pinas i fart .. jepps det vrålade friskt om vingen på den lille med ! ... har svårt att uppskatta farten men det gick då knappt att blinka för då var man liksom ur synfältet direkt .. nå så är gränsen nådd ???? nja ... funderar på att peta i en än större motor .. har en os sf40max liggandes från diamond dusten och den är inte farligt mycket tyngre än vad 36an är .. dessutom så är de mer power å mer varv .. MEN den saknar dessvärre förknasaren ... just nu ... så om nån har en förknasare till en sådan motrot är jag spekulant !!
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

Liknande ämnen

  1. Har du beställt från RC711.com?
    Av gimbo i forum Allmänt och Tips
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-09-25, 11:13
  2. 3D kärra
    Av connyw i forum Elmodeller
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 10:18
  3. beställt en kärra till skåne lägret .. i april
    Av kenneth67 i forum Segel och Hang
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-27, 20:10
  4. beställt segel kärra !
    Av kenneth67 i forum Segel och Hang
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2008-02-20, 16:56
  5. HLG kärra
    Av fLa i forum Segel och Hang
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 20:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •