Reklam

 
Sidan 1 av 5 12345 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 97

Ämne: Bosön innomhus

  1. #1
    Gylds avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    361
    Jobb
    Trafikverket
    Klubb
    MFK LOOPING Gävle

    Standard Bosön innomhus

    Hej på er!

    Det börjar ju dra ihop sig för den stundande inomhus säsongen.


    Vid den sista flygningen förra vintern så fick jag några datum som redan var bokade av SLM för flygning kommande säsong (2008-2009).

    Det första datumet var 3/10-2008 kl 18:00
    Resterande datum har förkommit bland mina ettor och nollor i telefonen.


    Är det någon som kan bekräfta/dementera att ovan datum fortfarande gäller, samt komplettera med övriga datum och tider?


    /Gyld
    Kenneth Gyld - Gävle

    "Man ska ha små mål här i livet - Mellanmålet"

  2. #2

    Standard

    Knuffar upp inlägget. Måste ju börja planera..Du har inte hört ngt Gyld?

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  3. #3
    Gylds avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    361
    Jobb
    Trafikverket
    Klubb
    MFK LOOPING Gävle

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hakank Visa inlägg
    Knuffar upp inlägget. Måste ju börja planera..Du har inte hört ngt Gyld?

    /Håkan
    Nej inte något. Har även mailat till en del adresser som jag hittat på SLM's hemsida, men inte fått något svar därifrån heller...


    /Gyld
    Kenneth Gyld - Gävle

    "Man ska ha små mål här i livet - Mellanmålet"

  4. #4
    oestlings avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    120
    Jobb
    Grafiker / 4-färgstryckare
    Klubb
    W-059 Södra Dalarnas RFK

    Standard

    Datumen ligger i kalendern på SLM:s hemsida nu så det är bara att ladda ackarna och vänta!

  5. #5
    Gylds avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    361
    Jobb
    Trafikverket
    Klubb
    MFK LOOPING Gävle

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av oestling Visa inlägg
    Datumen ligger i kalendern på SLM:s hemsida nu så det är bara att ladda ackarna och vänta!
    Och för att förtydliga ytterligare lite:

    3 Oktober
    7 November
    6 December
    28 December - Troligen två dagar

    Däremot så krävs medlemsskap i SMFF framöver för att få flyga på Bosön enligt vad SLM skriver på sin hemsida.
    Från och med nu gäller endast medlemskap i SMFF för att flyga på Bosön. Du som är medlem har fått ett medlemskort som du tar med och visar upp. Senior betalar 50:- för att flyga och juniorer går in gratis. Varför denna ändring har att göra med att vi tillhör RF och får hallen subventionerad genom FSF, som arbetar för ungdomarna i länet inom flyg och modellflyg. Är du inte medlem i SMFF kan du bli det på plats genom att betala 330:- för senior och 100:- för junior, och där med blir du direktansluten resten av detta år samt även för 2009.
    /Gyld
    Kenneth Gyld - Gävle

    "Man ska ha små mål här i livet - Mellanmålet"

  6. #6
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gyld Visa inlägg
    Däremot så krävs medlemsskap i SMFF framöver för att få flyga på Bosön enligt vad SLM skriver på sin hemsida.

    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  7. #7
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Intressant..SLM trodde jag drevs med landstingspengar men där ser man..Vi får väl ses någon annan stans? Trist o se när Bengt o Co försöker pissa revir men så är det väl numera där...
    Det är ju deras förlust med när det kommer mindre folk,ju fler desto roligare brukar det vara men somliga resonerar annorlunda..
    Vi hade kul där i våras i alla fall! Tack för det Micke!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  8. #8

    Standard

    Rcff:arna skulle ju kunna gå ihop och hyra en stor hall någonstans i Sverige, för 50spänn/pilot så behövs ju inte så många hundra piloter för en kvällshyra 18:00-24:00 om man inte har tänkt att gå med vinst förstås.

    Mvh Mats J
    Mats Jonsson född 1971. Flugit RC sedan 1996 pysslade med friflygande gummimotormodeller före det.

  9. #9
    Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    373
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Laxå Flygklubb

    Standard

    citat
    Trist o se när Bengt o Co försöker pissa revir men så är det väl numera där...

    Bokis!
    Jag tycker det klart och tydligt framgår en anledning till denna förändring så varför denna onödiga kommentar!
    Det framgår att det är ungdomarna vi satsar på! Det är för fan nästan gratis för dessa.
    Så vad är problemet???

    I stället för att gnälla så jävla mycket på allt vad Vi i SMFF gör!
    Få arslet ur vagnen och gör något själv…

    Hälsningar
    Lasse Palm
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2008-09-17 klockan 19:03.

  10. #10
    Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    373
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Laxå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mats J Visa inlägg
    Rcff:arna skulle ju kunna gå ihop och hyra en stor hall någonstans i Sverige, för 50spänn/pilot så behövs ju inte så många hundra piloter för en kvällshyra 18:00-24:00 om man inte har tänkt att gå med vinst förstås.

    Mvh Mats J
    Bra förslag Mats!

    Ska bli intressant och se om någon tar tag i ditt förslag!

    Mvh
    Lasse Palm

  11. #11
    oestlings avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    120
    Jobb
    Grafiker / 4-färgstryckare
    Klubb
    W-059 Södra Dalarnas RFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ultra Bandit Visa inlägg
    citat
    Trist o se när Bengt o Co försöker pissa revir men så är det väl numera där...

    Bokis!
    Jag tycker det klart och tydligt framgår en anledning till denna förändring så varför denna onödiga kommentar!
    Det framgår att det är ungdomarna vi satsar på! Det är för fan nästan gratis för dessa.
    Så vad är problemet???

    I stället för att gnälla så jävla mycket på allt vad Vi i SMFF gör!
    Få arslet ur vagnen och gör något själv…

    Hälsningar
    Lasse Palm
    Lugn och fin nu Lasse!
    Jag förstår din frustration över dessa ständiga hugg och påhopp men
    kom ihåg att man kan inte jämföra hallonbåtar med M4-muttrar!

    RCFF är en idéell förening med radiostyrt modellflyg som huvudsyssla som
    har valt att stå utanför SMFF (som är ett förbund mellan ett stort antal föreningar/klubbar) och alla fördelar som detta innebär.
    Men det har ju alltid funnits klubbar som valt detta och även modellflygare
    som inte vill ha med föreningslivet att göra i någon form.

    Min lilla träeka blir ju liksom inte en ålandsfärja bara för att jag
    målar texten "Viking Line" på sidan av den...

    I sanningens namn ska väl erkännas att jag inte har nån eka
    men liknelsen får tala för sig själv.

    Forumet och intentionerna med RCFF är däremot något som ingen
    kan racka ner på, med avseende på att bredda och synliggöra modellflyget
    i Sverige men det gör vi ju allihopa oaktat klubbtillhörighet.

    Om nu SLM av någon anledning bara får disponera Riksidrottsförbundets anläggning under de förutsättningar som gäller så får man acceptera läget
    eller kontakta någon i SLM för att reda ut begreppen.
    Jag antar att bokis inlägg om "Bengt & co" ´s eventuella "revirpinkning" syftar på det faktum att den förre ordföranden i SLM hette så?

    Tro nu inte att jag har något emot RCFF som intresseorganinsation - tvärtom!

    När verksamheten inriktas på det stadgarna statuerar istället för att försöka störta och söndra den riksomfattande organisation som finns för modellflyg i Sverige kommer jag omedelbart att betala in avgiften hit också.
    Försöka sprida modellflyget och bredda det har jag jobbat med de sista 25 åren på olika vis, såväl genom klubbarbete, skolflyg, tävlingar, mediekontakter och de modeller som jag konstruerat
    och fritt distribuerar via nätet.

    Detta om detta... dags för byggkväll med den äldre tonåringen...

  12. #12
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Njae Lasse,vad jag menar är att SLM står för fiolerna dvs. du o jag via skattsedeln(pengarna kommer från stockholms landsting) och jag tvivlar på att de var tänkta att användas med den motiveringen som SMFF har lagt in!
    Sen tycker jag att du ska använda vanlig text,det ser lite gapigt ut när du använder stora bokstäver och svär(jag tror de flesta kan läsa vanlig textstorlek här)
    I fjol så pröjsade vi glatt en extraslant eftersom vi inte var med i SMFF och jag skulle kunna tänka mig att betala 330 spänn i inträde om jag får garantier på att dessa pengar stannar i SLM och jag slipper medlemskap i SMFF..
    Oestling,jmfr gärna med ifjol,då var vi där hela bunten,dock inte när SMFF själva höll i evenemanget,tycker dock att eftersom SLM står för fiolerna som jag skrev så borde väl inte modellflygare som helhet portas?
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  13. #13
    Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    373
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Laxå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis Visa inlägg
    Njae Lasse,vad jag menar är att SLM står för fiolerna dvs. du o jag via skattsedeln(pengarna kommer från stockholms landsting) och jag tvivlar på att de var tänkta att användas med den motiveringen som SMFF har lagt in!
    Sen tycker jag att du ska använda vanlig text,det ser lite gapigt ut när du använder stora bokstäver och svär(jag tror de flesta kan läsa vanlig textstorlek här)
    I fjol så pröjsade vi glatt en extraslant eftersom vi inte var med i SMFF och jag skulle kunna tänka mig att betala 330 spänn i inträde om jag får garantier på att dessa pengar stannar i SLM och jag slipper medlemskap i SMFF..
    Oestling,jmfr gärna med ifjol,då var vi där hela bunten,dock inte när SMFF själva höll i evenemanget,tycker dock att eftersom SLM står för fiolerna som jag skrev så borde väl inte modellflygare som helhet portas?
    Bokis!
    Du har som vanligt en förmåga att lägga ut långa "pladdermattor" på hur jag och andra icke RCFF medlemmar lägger ut våra texter och väljer våra ord,
    Jag tycker att du kan börja med att titta runt på forumet och se hur dina egna medlemmar väljer sina ord och text innan du hoppar på mig.

    Men i vanlig Bokis maner, försöker du ta bort fokus på dina egna inlägg genom att ifrågasätta mitt ord val och text storlek.

    Då säger jag bara!
    Skit i det!!
    Koncentrera dig på det du borde göra som styrelsemedlem i RCFF.


    Få arslet ur vagnen och gör något själv för ungdomsverksamheten i din egen förening innan du hoppar på oss andra som försöker göra något positivt för ungdomsverksamheten i Sveriges modellflygförbund....

    Hälsningar
    Lasse Palm
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2008-09-17 klockan 21:20.

  14. #14
    oestlings avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    120
    Jobb
    Grafiker / 4-färgstryckare
    Klubb
    W-059 Södra Dalarnas RFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis Visa inlägg
    Oestling,jmfr gärna med ifjol,då var vi där hela bunten,dock inte när SMFF själva höll i evenemanget,tycker dock att eftersom SLM står för fiolerna som jag skrev så borde väl inte modellflygare som helhet portas?
    Men va fan!... dagen efter att "Stora Halla" brann ner fick SMFF-ordf ett telefonsamtal av en till mig mycket närstående person som föreslog att just SMFF skulle boka hallen på Bosön för att rädda den stora inomhusfestivalen, dessutom med förslaget att ALLA skulle vara välkomna, jag hhhrrrmm... ursäkta, personen som står mig nära föreslog att en differentierad avgift kanske skulle vara befogad för medlemmar/icke medlemmar.

    Hallen bokades av SMFF från kvällen 5/1 2007 till mitt på dagen 6/1 2007 och denna notis infördes i MFN nr7 2007:


    Och om man tittar på filmen publicerad i denna tråd:
    http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php?t=18711
    så tycker jag mig se en person som lystrar till namnet "Bokis"???
    Så vad menar du med att "hela bunten inte var där???

    C-H. Hermansson yttrade en gång de numera bevingade orden "Nå´n jävla ordning får det vara i ett parti" och jag får väl be om samma sak här.

    Du och minst halva bunten var ju där om nu inte filmen är producerad med Hollywoodmedel i en superdator?
    Det kan väl inte vara så svårt att som vuxen ansvarstagande man inse att med ett aktivt val följer konsekvenser - ibland positiva och ibland negativa.
    I detta fall har du ju själv valt att "slippa" medlemskap i Modellflygförbundet och kan inte utnyttja Bosön när SLM arrangerar flygning där.
    Senast redigerat av oestling den 2008-09-17 klockan 20:59. Anledning: Jag stavade fel eftersom jag inte var helt tillbakalutad och lugn när jag skrev...

  15. #15
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Bokis skit i Bosön och boka en normal idrottshall istället med er lokala klubb kosta 100-150kr/timmen. Bosön är ju så löjligt stort att man kan flyga getplan inomhus .

  16. #16
    Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    373
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Laxå Flygklubb

    Standard

    citat
    Njae Lasse,vad jag menar är att SLM står för fiolerna dvs. du o jag via skattsedeln(pengarna kommer från stockholms landsting) och jag tvivlar på att de var tänkta att användas med den motiveringen som SMFF har lagt in!

    Bokis!
    Innan du går ut med dina påståenden!!
    Ta reda på fakta!


    Hälsningar
    Lasse Palm
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2008-09-17 klockan 21:23.

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    45
    Jobb
    Fordonstekniker
    Klubb
    Södra Dalarnas RFK

    Standard

    Hej

    Citat :"Rcff:arna skulle ju kunna gå ihop och hyra en stor hall någonstans i Sverige, för 50spänn/pilot så behövs ju inte så många hundra piloter för en kvällshyra 18:00-24:00 om man inte har tänkt att gå med vinst förstås."

    http://iof4.idrottonline.se/templates/Page.aspx?id=91

    Min trötta hjärna räknar till 240 st.
    Det är väl bra att ett förbund går in och stöttar med ekonomiska resurser när det är så dyrt att hyra de stora hallarna.
    Jag skulle tro att 2000/timme är för RF -anslutna förbund/föreningar, om någon annan hyr är nog timpriset ett annat.
    Att sedan ungdomar flyger gratis ser jag som en självklarhet då dessa skall föra hobbyn och klubbarna vidare (vad RCFF:s ordförande än tycker ,Citat "Och det är ju just det jag påtalat - modellflyg är ingen lagsport eller ungdomsverksamhet.") framåt.

    Mvh Heliuffe
    Senast redigerat av Heliuffe den 2008-09-17 klockan 21:24.

  18. #18
    gimbos avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    713
    Jobb
    IT-Proffs
    Klubb
    Malmens Modellflygklubb (Linköping)

    Standard

    Min undran. Varför tillåts enbart SMFF medlemmar? (jag är medlem i smff). Har RF eller FSF det som ett krav?

    Jag kan ha missat något. Har haft en väldigt lång arbetsdag.

  19. #19
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Oestling,var inte där när SMFF hyrde Bosön förra året,däremot de ggr som SLM höll i det..Ser fortfarande en viss skillnad i det..Dock så var vapendragaren Hanke där när SMFF höll sitt inomhusflyg där..Han filmade där och jag tror att den filmen ligger här den med..
    Lasse att jag (och andra också) ber dig att inte "skrika " som det kallas ,det får du nog köpa..
    Och du får gärna hjälpa mig med fakta om jag har fel,förklara gärna! Jag är ganska påläst om vad SLM är,är du?
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  20. #20
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Farbror Östling,har tittat på filmen och jag är inte där,"nån jävla ordning får det väl vara i ett parti"
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

Liknande ämnen

  1. Gör inte range test innomhus
    Av Kjelle köttspak i forum FPV Radio 35 - 2.4 - LRS
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-15, 00:26
  2. innomhus premiär
    Av Dick i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-12, 09:48
  3. Innomhus!
    Av zabull i forum Allmänt och Tips
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-10, 18:20
  4. Bosön 21/12
    Av DrHanke i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 08:41
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 19:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •