Reklam

 
Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 97

Ämne: Bosön innomhus

  1. #41

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    45
    Jobb
    Fordonstekniker
    Klubb
    Södra Dalarnas RFK

    Standard

    Hej Gyld

    Citat "Så fungerar det i alla kommuner i övriga landet - är Lidingö ett undantag?"
    Klippt ur samma inlägg.
    Jag tror nog att Ove tror att anläggningen tillhör Lidingö kommun eftersom de flesta hallar drivs kommunalt.
    Är detta svar nog eller ska jag utveckla det mer?

    Mvh Heliuffe
    Senast redigerat av Heliuffe den 2008-09-17 klockan 23:06.

  2. #42
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    ..Vad som man dessutom har lyckats med är ju att stänga ute de som inte är med nånstans,som vill testa sitt depronflax eller helikopter,tror knappast att det var det som var meningen med SLM:s bidrag från landstinget..
    Tror mer att det kommer att se ut som en herrklubb där,snittålder 40 år?
    Att dra slutsatsen att det här resonemanget ang. vem som får flyga där kommer från något annat än att hålla oss utanför,det har jag svårt att tro på..
    Varför då ens säga att man säljer medlemskap vid dörrarna?
    Hur tolkar man det i annat fall?
    Men jag får väl önska lycka till,ni kanske kan värva ett par medlemmar fastän det inte är säsong?
    Ang. personligt agg,delvis korrekt,skulle inte drömma om att bidra med en spänn till en förening där jag helt saknar förtroende för min representant,vad är så konstigt med det?
    Om du läser vad just denna man skrev när han var ute o levde om på nätet ifjol så kanske du skulle förstå..
    Och vi lever i en värld som förändras,föreningslivet med den o då får man söka sig nya vägar och inte sitta fast i det gamla,det leder ingen vart..
    Internet är en väg att visa vad vi sysslar med och en bra sådan,,

    Om jag lyckas få någon att börja modellflyga så får jag föröka att förklara varför jag tycker att han/hon ska vara med i RCFF,att skrämmas eller hota funkar inte för mig..
    Sen om det inte passar,att SMFF eller ingetdera är bättre,so what?
    Kul att jag har fått en till o modellflyga och inte skulle jag drömma om att stänga ute personen i fråga för det?
    Samma med denna hemsida,den kostar pengar och en massa tid o driva men inte utesluter vi någon härifrån bara för att man inte är medlem?
    Och kan vi locka någon att ta upp modellflyg så är det ju skitkul,om denne är medlem här eller där spelar ingen roll!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  3. #43

    Standard

    I länken som Micke Hansson bad mig lägga ut på SMF, och som senare hamnade här, dock ej av mig, finns det en mailadress till Micke Hansson som är ansvarig för evenemanget. Jag föreslår att du kontaktar honom för att reda ut vad och varför.

    Jag har bara försökt meddela och förklara vad som gäller utifrån de fakta jag fått mig till dels.

    Rolle

  4. #44
    Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    373
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Laxå Flygklubb

    Standard

    citat
    bokis;186687]..Vad som man dessutom har lyckats med är ju att stänga ute de som inte är med nånstans,som vill testa sitt depronflax eller helikopter,tror knappast att det var det som var meningen med SLM:s bidrag från landstinget..

    Bokis!
    Kom igen!!
    Vilka syftar du på?
    Om du ny syftar på oss flygkåta gubbar i 40 års åldern! Jag tror dom flesta tycker att det är en skit summa för att få tillgång till en av dom bästa inomhushallarna i Sverige.

    Och du kan inte mena våra ungdomar, för dom flyger nästan gratis!

    Lasse P
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2008-09-18 klockan 20:45.

  5. #45

    Standard

    Jo då, Bokis, jag har med all tydlighet förstått att denna någon (LC?) som jag blivit beskylld för att vara eller skriva åt, retat gallfeber på både den ena och andre. Jag har fortfarande inte grottat ned mig i vad han skrivit, än mindre träffat honom. Vet fortfarande inte vem det är trots att du upplyst mig.

    Du och några till verkar ha upplevt de sämstra sidorna med föreningsliv och modellflyg och då kan jag ha förståelse för att ni kör ett eget race. Den attityden ni mött gäller troligtvis inte alla klubbar som sysslar med modellflyg.

    Har du sen lyckats skola några ungdomar och fått dem fast i modellflyget är det ju bara att grattulera.
    Fjäder i hatten till dig. Försten att se ut som en indianhövding till nyår vinner.

    Jag har liksom Gyld konstaerat att tonläget kan vara lite högt mellan varven. Det kan kanske bli så då man brinner för sin sak. Det som ofta slår mig är bristen på fakta och relevans i vissa inlägg. Detta hjälper ju inte ungdomarna och nybörjarna som söker merparten av fakta på nätet.

    Flyg väl Rolle

  6. #46

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Heliuffe Visa inlägg
    Hej

    Citat :"Rcff:arna skulle ju kunna gå ihop och hyra en stor hall någonstans i Sverige, för 50spänn/pilot så behövs ju inte så många hundra piloter för en kvällshyra 18:00-24:00 om man inte har tänkt att gå med vinst förstås."

    http://iof4.idrottonline.se/templates/Page.aspx?id=91

    Min trötta hjärna räknar till 240 st.
    Det är väl bra att ett förbund går in och stöttar med ekonomiska resurser när det är så dyrt att hyra de stora hallarna.
    Jag skulle tro att 2000/timme är för RF -anslutna förbund/föreningar, om någon annan hyr är nog timpriset ett annat.
    Att sedan ungdomar flyger gratis ser jag som en självklarhet då dessa skall föra hobbyn och klubbarna vidare (vad RCFF:s ordförande än tycker ,Citat "Och det är ju just det jag påtalat - modellflyg är ingen lagsport eller ungdomsverksamhet.") framåt.

    Mvh Heliuffe
    I ett annat inlägg här i tråden står det att 20personer var på plats, om det stämmer är det ju ett fantastiskt resursslöseri.

    Mats J
    Mats Jonsson född 1971. Flugit RC sedan 1996 pysslade med friflygande gummimotormodeller före det.

  7. #47
    Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    373
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Laxå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gyld Visa inlägg
    Var i är faktafelet denna gång då?


    Han påstår väl heller inte att det är en kommunal anläggning?
    Tolkar det som om han frågar ifall andra principer råder i det geografiska området Lidingö än i övriga kommuner i landet.


    Faktafel eller tolkningsfel?


    Jag tror många försöker leta mer mellan raderna än vad som egentligen skrivs. (inget ont menat enbart mot dig Heliuffe. Mer menat generelt).
    Detta gäller nog speciellt den debatt som råder mellan förbunden, för den debatten verkar komma in i mer eller mindre varje tråd numera.


    Jag startade denna tråd med frågan om datum.
    Såvitt jag kan se det så är den frågan besvarad! Således borde denna tråd kunna stängas för ytterligare inlägg (även om jag personligen gillar debatt).

    Men vi har ju en avdelning i detta forum som handlar om just debatter där vi ska kunna föra diskussioner om bland annat förbunden.

    Känns som debatten kanske skall fortsätta där.

    Och i så fall kanske man kan läsa vad folk skriver, och inte vad man vill att någon skall skriva bara för att leta något att hacka på. Detta gäller många som just nu deltager i debatten. Kanske även mig själv, varpå åtminstone jag ska försöka tänka på sakligheten i mina inlägg.

    Någon mer än jag som önskar en snyggare och trevligare ton i debatten framöver?

    /Gyld

    Gyld,
    Debatt är kul!

    Men att påstå att SLMs ungdoms satsning bara handlar om att Pinka revir, är för mig bara ett onödigt påhopp som skapar irritation hos oss andra SMFF medlemmar här på forumet.

    När man dessutom läser att RCFF har valt en annan väg angående deras egen ungdomssatsning borde vederbörande vara försiktigare i sina uttalanden.

    Hälsningar
    Lasse Palm
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2008-09-18 klockan 05:25.

  8. #48

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mats J Visa inlägg
    I ett annat inlägg här i tråden står det att 20personer var på plats, om det stämmer är det ju ett fantastiskt resursslöseri.

    Mats J

    Hej Mats
    Kollade med Micke Hansson nu på morgonen.
    På innomhusflyget på Bosön höst/vinter -07/-08 var deltagarantalet i snitt lite mer än 50 st./kväll som var SMFF-anslutna. Det var ca 15 st modellflygare/gång som uppgav att de saknade klubbtillhörighet eller tillhörde RCFF. Det största antalet närvarande var 88 st. varav ca 15 st saknade SMFF-anslutning. Mängden juniorer/ungdomar finns det också uppgift på men inte just nu.

    Och det går att knö in fler i hallen, om man använder angränsande rum som depå och överger "fri"flygning och istället delar in piloterna i heat och gör tids-slottar då man får flyga

    Rolle
    Senast redigerat av Rolle den 2008-09-18 klockan 07:17. Anledning: Saknade uppgifter

  9. #49
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Har aldrig påstått att SLM:s ungdomssatsning är att pinka revir..Läs igen Lasse..Jag sa att just det som görs med dessa inomhusflygningar är det när man ska vifta med medlemskort eller köpa ett på plats för att få flyga,att det är en ungdomssatsning vete fåglarna..Jag skrev 20 st på inomhusflyget i SMFF:s regi ifjol,det var bara o räkna när Micke hade "briefingen" på Hankes film..
    På SLM:s tillställningar var det betydligt fler...
    Sen att du Rolle inte vet vem som representerar dig i SMFF visar kanske mer på hur mycket du själv har tagit reda på om uppbyggnaden av den organisation du uppskattar så mycket och vad den gör för dig..
    Förvånansvärt stora pengar i omlopp och återbäringen på dessa är minimal,sånt bidrar inte jag till...Mycket av infon finns för den som är intresserad att hämta på nätet,som Hanke har gjort ovan,och jag tror att fler får upp ögonen för detta med tiden..
    Läste just tråden på SMF om detta med det minskande föreningslivet o den var intressant ,just att vi lever i en värld som förändras och man ska försöka o anpassa sig efter den,inte pissa revir och tvinga..
    Och ni kan vara lugna,det gänget som var där ifjol från oss kommer inte i år,det kan jag garantera!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  10. #50

    Standard

    Tråden på SMF ang sviktande medlemsantal.
    http://www.svensktmodellflyg.se/foru...entMainTopic=1

    Jag tror liksom många andra att det är 2000-talet och man måste hitta andra vägar för att nå "publiken" precis som man skriver i den tråden.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  11. #51
    Gylds avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    361
    Jobb
    Trafikverket
    Klubb
    MFK LOOPING Gävle

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Heliuffe Visa inlägg
    Jag tror nog att Ove tror att anläggningen tillhör Lidingö kommun eftersom de flesta hallar drivs kommunalt.
    Är detta svar nog eller ska jag utveckla det mer?
    Nej du behöver absolut inte utveckla detta mer.
    Jag förstår hur du tolkar meningen som enligt mig går att tolka på flera sätt.
    Många på detta forumet, absolut inte bara du, ser i sådana tillfällen till att absolut tolka det på ett sådant sätt så att man kan hacka lite extra på den andra.

    Om man gör det med glimten i ögat så är det väl en sak, men blir lite trist i längden annars, och det tror jag nog att även du kan hålla med om.

    Men som sagt... Detta var inte riktat enbart till dig, råkade bara ta dig som exempel denna gång. Jag hoppas nämligen att alla kan ta åt sig som känner sig träffad, oavsett förbundstillhörighet eller vad det nu må vara!

    /Gyld
    Kenneth Gyld - Gävle

    "Man ska ha små mål här i livet - Mellanmålet"

  12. #52

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rolle Visa inlägg
    Hej Mats
    Kollade med Micke Hansson nu på morgonen.
    På innomhusflyget på Bosön höst/vinter -07/-08 var deltagarantalet i snitt lite mer än 50 st./kväll som var SMFF-anslutna. Det var ca 15 st modellflygare/gång som uppgav att de saknade klubbtillhörighet eller tillhörde RCFF. Det största antalet närvarande var 88 st. varav ca 15 st saknade SMFF-anslutning. Mängden juniorer/ungdomar finns det också uppgift på men inte just nu.

    Och det går att knö in fler i hallen, om man använder angränsande rum som depå och överger "fri"flygning och istället delar in piloterna i heat och gör tids-slottar då man får flyga

    Rolle
    Jag ber om ursäkt, sent på kvällen och jag tänkte mig inte för vad jag skrev.

    Det är bra att det arrangeras inomhusflyg för modellflygarna så keep up the god work.

    Mvh Mats J
    Mats Jonsson född 1971. Flugit RC sedan 1996 pysslade med friflygande gummimotormodeller före det.

  13. #53

    Standard

    Bokis, Jag vill inte påstå att du har fel, men jag har då aldrig påstått att jag uppskattar allt som SMFF står för. Att SMFF är ett rött skynke för dig och några till är det väldigt många som förstått. Troligtvis lika många har nog lika svårt att förstå varför ni skall ha rätt till kakan när ni inte bidrar med ingridienser

    När du skriver att du räknat på hankes film så har du troligen gjort det och du har med all säkerhet rätt. Är bara inte helt säker på att alla som gästde 24-timmars evenemanget var med på briefingen som Hanke filmade. Var själv där och minns att det drällde in en drös vid 21:30. De uppgifter jag lämnade i mitt inlägg kommer som sagt var från Micke Hansson som stod i dörren och registrerade de som närvarade. Det var det mest rimliga sättet, och minst tidskrävande, att för mig redovisa ett så korrekt antal deltagare som möjligt.

    Om du sen tycker att jag är ett första klassens kronjon, pannben och korkskalle för att jag är med i SMFF, så bjuder jag på det. Som medlem i SMFF (för 330 kr)får jag tillgång till Bosön, där mitt medlemskap gör att RF sponsrar/bidrar med ca 1000 kr/timme (halva hallhyran) eller ca 5000/kväll. Det ger minst 25000 kronor i mindre lokalkostnad under höstens flygningar. För mig är det enkel matematik.
    I min matematik har jag inte räknat in de emotionella aspekterna på ett SMFF-medlemskap.
    Det är ju flyga som Jag och min son vill, och då skiter jag lite om en representant från Helsingborg finns som funktionär i SMFF. För det är väl inte han som är SMFF.

    Jag har också läst tråden på SMF och det finns ett flertal intressanta inlägg och reflektioner där, värda att begrunda och ta till sig. Jag hade dock valt andra ord för att sumera innehållet.

    Rolle

  14. #54
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Ove!
    Jag tycker att det framgår klart och tydligt att det är en ungdoms satsning från SLM och SMFF där "alla" är välkommna på dom villkoren som står i inbjudan.

    Hälsningar
    Lasse Palm
    Då är det väl på sin plats att skriva som det är - att syftet med obligatoriskt medlemskap i SMFF är att öka medlemsantalet i förbundet - inte bidra till utvecklingen av hobbyn för ungdomar.

    För visst är det väl så att SLM hyr lokalen (och får betala enligt samma prislista som alla andra ideella föreningar) och därmed (SLM alltså) bestämmer över vilka som får komma in?
    Ove (AM) Nielsen

  15. #55
    Gylds avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    361
    Jobb
    Trafikverket
    Klubb
    MFK LOOPING Gävle

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rolle Visa inlägg
    De uppgifter jag lämnade i mitt inlägg kommer som sagt var från Micke Hansson som stod i dörren och registrerade de som närvarade. Det var det mest rimliga sättet, och minst tidskrävande, att för mig redovisa ett så korrekt antal deltagare som möjligt.
    Korrekt?
    Beror ju lite på vad man letar efter. Ifrågasätter absolut inte antalet som Micke redovisat för dig.

    Kollade med Micke Hansson nu på morgonen.
    På innomhusflyget på Bosön höst/vinter -07/-08 var deltagarantalet i snitt lite mer än 50 st./kväll som var SMFF-anslutna. Det var ca 15 st modellflygare/gång som uppgav att de saknade klubbtillhörighet eller tillhörde RCFF. Det största antalet närvarande var 88 st. varav ca 15 st saknade SMFF-anslutning. Mängden juniorer/ungdomar finns det också uppgift på men inte just nu.
    Här påstås att ca 15st saknade klubbtillhörighet eller att dom tillhörde RCFF.
    Frågan jag ställer mig är hur många som hade tillhörighet i båda förbunden?
    Om man hade haft den statistiken så hade antalet som tillhörde RCFF även sett högre ut. Frågan är hur mycket/lite förändring det gett i statistiken.

    Jag var själv på plats, och kan därför intyga att siffrorna med garanterad säkerhet hade sett annorlunda ut. Och hur vet jag det? Jo jag vet flera som hade dubbelt medlemsskap, därav mig själv inräknad.

    Vad som kan hända nu när man låser tillställningen till att bara vara öppen för SMFF är ju att de som enbart har RCFF anslutning, eller helt saknar anlsutning inte får vara med.
    Jag är med i båda, men kommer troligen inte att komma i alla fall då jag kommer att sakna många av de polare som hade dykt upp om tillställningen varit öppen för alla.

    Hur många med mig kommer att reagera lika?
    Ja ingen kan ju svara på detta innan lyset slocknat på Bosön och bilarna lämnat parkeringn.

    Vi var flera från Gävle som tänkt komma. Dom flesta ansluta i ett eller det andra förbundet. Vissa anslutna till båda.

    Om nu vi funderar på att hoppa över Bosön, ja då är det säkert fler som tänker lika...


    Att SMFF är ett rött skynke för dig och några till är det väldigt många som förstått. Troligtvis lika många har nog lika svårt att förstå varför ni skall ha rätt till kakan när ni inte bidrar med ingridienser
    Om jag drev ett café så hade alla varit välkommna att komma och fika hos mig. Personalen hade troligen fått fika gratis eftersom dom ändock var med och bakade kakan. Men jag hade ju inte låst ytterdörren för det.
    Besökare som inte jobbade i cafét skulle helt enkelt få fika mot en kostnad, utan att för den delen bli tvingad att gå med i facket.

    Jag tror många gärna skulle betala en del av lokalhyran för att få flyga, bara man slapp gå med i SMFF eller RCFF (i exemplet ovan skulle det kunna vara facket). Och jag tror att flera skulle kunna betala dom där 330 kr eller rent utav mer bara dom visste vart pengarna tar vägen.

    Nu är ju jag medlem i båda förbunden för tillfället, så jag bör ju vara välkommen, men jag avstår nog ändå eftersom mina polare inte får fika vid samma bord som mig!

    /Gyld
    Kenneth Gyld - Gävle

    "Man ska ha små mål här i livet - Mellanmålet"

  16. #56
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    ..Och jag har heller aldrig skrivit att du Rolle är citat"första klassens kronjon, pannben och korkskalle för att jag är med i SMFF"..Däremot förvånar det mig att ni inte hänger med vad som händer i ert eget förbund ang. vem som representerar dig och vad som sägs o görs..Jag tjoade glatt över att Lasse skrev att vem som helst var välkommen o flyga i deras klubb i medlems sällskap,så ska det vara men SMFF har även där ändrat sina egna regler ang. just slikt så att det inte ska få förekomma,man har då en oförsökrad bredvid sig..
    Har ni missat och läsa om det?
    Det är sådant som förvånar mig..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  17. #57
    oestlings avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    120
    Jobb
    Grafiker / 4-färgstryckare
    Klubb
    W-059 Södra Dalarnas RFK

    Standard

    Gyld: Svaret på din fråga om hur många som var anslutna till mer än ett förbund
    måste väl i rimlighetens namn vara exakt noll (0) då RCFF trots sitt namn
    inte är ett förbund med allt som det innebör utan en idéell förening och
    organisatoriskt är att jämställa med vilken modellflygklubb som helst.

  18. #58
    oestlings avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    120
    Jobb
    Grafiker / 4-färgstryckare
    Klubb
    W-059 Södra Dalarnas RFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis Visa inlägg
    ..Och jag har heller aldrig skrivit att du Rolle är citat"första klassens kronjon, pannben och korkskalle för att jag är med i SMFF"..Däremot förvånar det mig att ni inte hänger med vad som händer i ert eget förbund ang. vem som representerar dig och vad som sägs o görs..Jag tjoade glatt över att Lasse skrev att vem som helst var välkommen o flyga i deras klubb i medlems sällskap,så ska det vara men SMFF har även där ändrat sina egna regler ang. just slikt så att det inte ska få förekomma,man har då en oförsökrad bredvid sig..
    Har ni missat och läsa om det?
    Det är sådant som förvånar mig..
    Bokis! Skulle du kunna vara hygglig och fixa en länk till var du har hittat det uttalandet så uppskattar jag det!
    Det verkar ju besynnerligt på något vis...

  19. #59
    Gylds avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    361
    Jobb
    Trafikverket
    Klubb
    MFK LOOPING Gävle

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av oestling Visa inlägg
    Gyld: Svaret på din fråga om hur många som var anslutna till mer än ett förbund
    måste väl i rimlighetens namn vara exakt noll (0) då RCFF trots sitt namn
    inte är ett förbund med allt som det innebör utan en idéell förening och
    organisatoriskt är att jämställa med vilken modellflygklubb som helst.
    Ja den tolkningen ger jag mig inte in på.
    Tror dock att syftet med mitt inlägg gott fram, eller ?

    /Gyld
    Kenneth Gyld - Gävle

    "Man ska ha små mål här i livet - Mellanmålet"

  20. #60
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    http://www.modellflygforbund.se/t2.a...&x=1&a=1139338
    Jag tolkar detta som att jag kan flyga hos Lasse en gång per år efter att han har bett om lov sen är det kört..Kanske feltolkat?
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

Liknande ämnen

  1. Gör inte range test innomhus
    Av Kjelle köttspak i forum FPV Radio 35 - 2.4 - LRS
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-14, 23:26
  2. innomhus premiär
    Av Dick i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-12, 08:48
  3. Innomhus!
    Av zabull i forum Allmänt och Tips
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-10, 17:20
  4. Bosön 21/12
    Av DrHanke i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 07:41
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 18:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •