Reklam

 
Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 12345
Resultat 81 till 97 av 97

Ämne: Bosön innomhus

  1. #81
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ultra Bandit Visa inlägg
    Lasse !
    Styrelsearbete för medlemmarnas bästa måste vara mer en att figurera på forumet och flyga på träffar och meetings som andra förbund och föreningar arrangerar?

    Hälsningar
    Lasse Palm
    Tja..Glänsa på meetings..He,he,it takes one to know one..Har aldrig varit min avsikt,jag o mina kumpaner flyger för att visa hur kul den här hobbyn är..Och jag tycker att vi har lyckats,att få bort den där hemliga klubben stämpeln där vi flyger och visar att alla kan prova på nån del av denna hobby..Är inte det marknadsföring? Trodde det vara att få ut ett budskap men det kanske är något helt annat?
    Inte genom att åka runt i slips o ha nån form av myndighetsutövning utan bara visa glädjen med detta..Jag blev jättestolt när jag fick ett pris för detta i Arvika,entusiastpriset,vad är fel med det?
    Och mitt övriga arbete? Jo tack,var till LFS o konstaterade att det var ingen större fara för modellflyget framtid där..
    Mycket annat småpyssel,ett årsmöte hemma hos mig som visade sig vara ett fungerande koncept via nätet..
    Men för att återgå till ursprungsfrågan så är det ofta så här när argumenten tryter,det hoppas från en fråga till en annan uppblandat med lite personangrepp..
    Var istället glad för att det finns ett forum där man kan debattera frågor,SMFF:s forum som jag brukar kolla in på är ju ingen höjdare,i delen frågor till styrelsen så besvaras inte frågorna alls oftast..
    Tobbes funderingar ovan är ju huvudet på spiken men det passerar dig helt förbi..
    Ha det så kul i tyskland!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  2. #82

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis Visa inlägg
    Du tyckte Lasse att jag skulle kolla fakta först..Det har jag gjort hittils..
    Lokalen hyrs ut till vem som helst och i detta fallet så kommer pengarna från SLM och i slutändan från våra skattsedlar.
    På din uppmaning så tittade jag lite till och tydligen så är SLM uppe på någon slags observationslista också för att medlen inte i tillräckligt stor utsträckning har gått till ändamål som var avsedda(ungdomsverksamhet).
    Antar att ett SMFF meeting inte hör dit heller..Eller vad man nu ska kalla det hela..
    Men det har fått pengar ändå hittils..
    Stora ord? Tycker jag inte,men att ifrågasätta revirtänkande som bäst föredatum gick ut för 20 år sen,det ser jag inget fel i..
    Jag tänker inte ljuga om hur många ungdomar vi är för att få bidrag,den hobbyn jag har uppfyller inte kraven för dessa häromkring men jag tycker det är synd att utestänga folk från ett så trevligt initiativ som Bosön o sen försöka sälja medlemskap i dörren för o få in dem i ledet..Är det det bästa argumentet för ett förbund så är det illa.. Läs MATBOS inlägg ovan..
    Vi ska ,hoppas jag ,ha ett sammankomst så småningom och jag skulle inte ställa upp på det om jag visste att inte alla var välkomna..Oavsett tillhörighet eller oberoende..

    Innan det skrivs mer galenskaper i detta ämne föreslår jag, liksom Hanke redan gjort, att du kontaktar Micke Hansson, hans mailadress hittar du i SLMs kalender och i länken som Östling lade in, för att reda ut både det ena å andra. Dylika påståenden som de jag markerat med rött kan lätt uppfattas på olika sätt beroende på vilka brillor och kavaj man har på sig. Jag har inte tillräckligt med fakta att bemöta ett inlägg av denna kaliber, som i mina ögon (och av två andras ögon som inte är modellflygare) kräver att du har riktigt duktigt på fötterna för att inte stå till knäna i skit. Du må var ilsk och förbannad på vad Lasse P. skriver, men att som vice ordförande i RCFF inte kunna föregå med godare exempel är i mina ögon förvånande. Och i min värld inget större föredömme för nybörjare och ungdomar.

    Jag lever i den illusionen att om du är styrelseledamot eller har andra förtroendeuppdrag i en förening/klubb följer ett visst ansvar. Ett av dem är att hjälpa sina medlemmar. Har du Bokis eller annan styrelsemedlem i RCFF ens kontaktat Micke Hansson för att nå en lösning. Eller frågat varför man beslutat som man gjort.
    Som RCFF-medlem hade jag förväntat mig att så var gjort för länge sen. Och efter som ni har ett bra forum, åtminstånde försökt informera era medlemmar vad resultatet av mötet blev. Information som man kan förväntas hitta i en tråd som denna.

    Rolle

  3. #83

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rolle Visa inlägg
    Information som man kan förväntas hitta i en tråd som denna.

    Rolle
    Du menar info om tider samt datum för det här jippot.
    Det var väl där det hela började.
    Har ingen av er funderat på att sadla om till politiker, tro nog att ni skulle kunna ge dem en match i o vrida och vända på allt som sägs
    Väntar med spänning på vilken tråd som kommer att spåra ur härnäst.

    Mvh lasse
    //Lasse

  4. #84
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Det jag läser här räknar jag som giltig informationskälla Rolle:http://www.sll.se/Handlingar/kultur_...ioner_2006.pdf
    Det står rakt upp o ner vad som har hänt,jag har svårt o tro att detta är taget ur luften..
    Lasse P tyckte ju att jag skulle ta reda på fakta och jag tycker detta uppfyller kriterierna..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  5. #85
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    ..men om arrangemanget o betalningen för Bosön kommer från SMFF så är läget ett helt annat ,då ber jag om ursäkt för att jag har ifrågasatt tillvägagångssättet..
    Dock,som jag förstår så är det SLM i det här fallet och jag tycker att det är glasklart att pengarna från landstinget inte ska användas på detta viset,har jag så fel?
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  6. #86

    Standard

    Hej Bokis,

    Nu har du gått lite väl långt...

    Verkar som du inte läst igenom hela dokumentet. Jag skummade det bara och fann orsaken till att de granskades: "Genom att antalet ungdomsmedlemmar i förhållande till antalet medlemmar var under 50 % prövades verksamhetsstödet 2006 av kulturnämnden."

    Det vill säga för få ungdomar. Inga oegentligheter som du insuerade.

    Sedan står det i samma dokument att SLM är en del av SMFF. Det är den vägen bidragen delas ut via distrikts/länsförbund. De är delar av ett riksförbund. Sedan kan man tycka vad man vill om det.

    Och det är så det är uppbygt inom RF. Riksförbund, distrikts/länsförbund sedan klubbar. De flesta av RF's distrikts/länsföbund sover tyvärr.

    Om en annan organisation som du valt att stå utanför får bidrag för att genomföra något. Varför då gnälla på att man inte får vara med? Skatten förmedlas av politikerna och de påverkas av RF. Troligtvis var det orsaken till att SMFF gick med i FSF och FSF redan hade gått med i RF.

    Men du vill betala själva så varför då gnälla att man inte får vara med och dela på bidragspengar?

    Själv betalar jag gärna för mig. Men erbjuds jag bidrag dessutom tackar jag inte nej genom att stå utanför.

    Jag har full förståelse att du vill ha bort en medlem i styrelsen för SMFF. Det vill jag med. Men jag ser till att inte behöva ha något med vederbörande att göra. Det räcker för mig.

    Ett spretande inlägg. Men förhoppningsvis lite nyanserat. Jag är inte heller helt nöjd med SMFF som ni säkert sett på deras debattforum. Men jag håller med C-H Hermansson.

    /BosseN

  7. #87
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Om det är så att du uppfattade att jag hade antytt oegentligheter så var det inte min mening,det jag försökte få fram var att jag tror knappast Landstingets pengar avsågs till att sälja medlemskap i dörröppningen för SMFF utan att de ska gå till just ungdomsverksamhet..Jag är helt övertygad om att Micke H inte begår oegentligheter,det ligger inte för honom ,men att jag åtminstonde tycker att de kan välkomna samtliga ,oavsett medlem eller inte som är under 25 ,jag uppfattar det som att det är detta som pengarna är tänkta att gå till..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  8. #88

    Standard

    Jag håller nästan med dig Bokis.

    Men jag drar jämförelsen med övrig ungdomsverksamhet i detta land.

    Skickar du ungarna på annan undomsverksamhet i annan förening utan att de skall behöva vara medlemmar?

    Men SLM består av de klubbar i Sthlm med omnejd som är anslutna till SMFF, samt även en del av SMFF Direkt.

    Vad jag vet är inte SLM ett kostnadsfritt ungdomscenter eller liknande vilket du vill göra gällande.

    /BosseN

  9. #89
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Kul debatt det här.

    Skickar du ungarna på annan undomsverksamhet i annan förening utan att de skall behöva vara medlemmar?
    Det gör man väl. Inte skickar man iväg sina ungar med medlemsavgiften i handen vid första tillfället de kommer i kontakt med en förening. Sedan är det ett par saker som man kanske ska ta sig en funderare över:

    1. Om en förening får bidrag från stat och kommun i syfte att öka intresset för föreningens verksamhet - kan man då kräva obligatorisk medlemskap i sitt förbund och tvinga besökarna att lösa medlemskap i dörren?
    2. Om en förening arrangerar exempelvis inomhusflyg - för att själv kunna utöva sin hobby - men även i ett försök att värva nya medlemmar - ska man då låta sitt huvudförbund få ställa krav på att samtliga ska ansluta sig till förbundet?
    3. Bidragspengar över huvud taget - är det inte så att de syftar till att engagera så många som möjligt och inte stänga ute någon?
    4. Får man lov att stänga någon ute om man är en ideell organisation?

    Det är ju det som är hela grejen - SMFF ser en lysande chans att mer eller mindre tvinga in fler modellflygare i sitt förbund. När det sedan dessutom är ett ungdomsarrangemang som finansieras av landstingspengar - då är ju något fel.

    RCFF tänker precis tvärtom. Det är en självklarhet att alla som vill och kan komma till ett arrangemang är mer än välkomna. Tänk vad kul med nya bekantskaper. Vi har med våra begränsade medel slussat tillbaka uppemot hälften av medlemmarnas pengar ut i verksamheten i form av stöd och aktiv närvaro på meetings som har välkomnat alla - utan undantag. Alla glada och nöjda - både vi på RCFF och den lokala klubben. Tänk så enkelt och okomplicerat det kan vara.
    Ove (AM) Nielsen

  10. #90

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis Visa inlägg
    Om det är så att du uppfattade att jag hade antytt oegentligheter så var det inte min mening,det jag försökte få fram var att jag tror knappast Landstingets pengar avsågs till att sälja medlemskap i dörröppningen för SMFF utan att de ska gå till just ungdomsverksamhet..Jag är helt övertygad om att Micke H inte begår oegentligheter,det ligger inte för honom ,men att jag åtminstonde tycker att de kan välkomna samtliga ,oavsett medlem eller inte som är under 25 ,jag uppfattar det som att det är detta som pengarna är tänkta att gå till..

    Bokis, Har du kontaktat Micke Hansson för att reda ut hur det ligger till?
    Det är förvisso "Ditt och Oves" forum men det hidrar ju inte att du/ni för en dialog med en arrangör från SMFF, vid sidan av.

    Rolle

  11. #91
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Nej Rolle ,det har jag inte,inbjudan tyckte jag var glasklar..Och det är förfarandet som jag ifrågasätter,jag har inga planer på att åka eftersom med den texten så är jag inte välkommen om jag inte betalar till SMFF,det går väl inte att feltolka? Och forumet är varken Oves eller mitt,det står vem som helst fritt att ha åsikter o synpunkter!
    Att jag sen säger till ex. LP att inte "skrika" gör inte att jag är förbannad på han eller någon annan här minus den famöse helsingborgaren som jag bara tyckte var för mycket..
    Jag hoppas och tror att RCFF ska kunna fila till något bra nästa år i stockholmsområdet o vi kommer att välkomna alla!
    Jag hade inte sagt flaska om det här OM man hade tagit en eller två hundralappar av mig i inträde men att som inträdesbiljett ha ett medlemskap i SMFF är helt ointressant..
    Vi kanske gör så att medlemmar gratis o ett par spänn från övriga ,vem vet? Men målet är att alla modellflygare ska vara välkomna!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  12. #92

    Standard

    Ove jag håller med om första tillfället till en förening. Men normalt skickar man inte ungarna först till en distriktsträff där man förväntas vara medlem i en förening. Här gäller det att ha hyffsad koll på flygningen. Alltså inte första flygningen!

    1. Jag tycker man kräva det om det fodras förbund för bidraget! Vilket är det gängse i idrotts och föreningsvärden idag.

    2. Gäller förening. Där brukar även komunen låna ut hall till prova på under loven. Då kan man inte ta betelt av skolungdom, är bara svårt att hitta ledare. När den klubb jag är medlem i ordnar något sådant gäller att första gången är fri. Sedan bör man ju veta vad man vill.

    3. Håller med dig. Men som aktiv ledare vill man gärna se att deltagarna lovar att fortsätt. Jag vill inte slösa min tid för att ge någon en kick. Även jag vill ha något tillbaka. Och enda sättet att se det idag är medlemskap som också krävs för t.ex. LOK-stöd i E-tuna, dessutom med en minimimedlemsavgift specad.

    4. Ja det får man. De som ej erlägger fastställd medlemsavgift i tid. Jag kan inte komma och tala om vad RCFF skall och inte skall göra. Eller kräva att få delta i era styrelsemöten då jag inte är medlem.

    Som sagt jag tycker inte SMFF är perfekta heller. Men som i detta fall gnälla att man inte får vara med om man inte är medlem är lite väl mycket från er sida. Hyr hallen själva och låt alla vara med. Jag kommer garanterat om jag inte är någonannanstans och flyger samt betalar gärna vad det kostar.

    Sedan kan ni ju göra som Rolle skriver. Kontakta Micke och fråga om orsaken. kan ju vara något annat än vad vi spekulerar i!

    /BosseN

  13. #93
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Men som i detta fall gnälla att man inte får vara med om man inte är medlem är lite väl mycket från er sida. Hyr hallen själva och låt alla vara med. Jag kommer garanterat om jag inte är någon annanstans och flyger samt betalar gärna vad det kostar.
    Observera att jag gnäller inte på om man får eller inte får vara med om man inte är medlem. Jag tycker det är OK att utomstående ska betala en slant för att få flyga på Bosön. Det hade vi inom RCFF eventuellt också krävt om vi hyrt stället. Men troligen inte.

    Jag gnäller på det fenomen att SMFF påtvingar arrangören att kräva att alla besökare ska vara medlemmar i SMFF. Detta dessutom då det tydligen är landstingets pengar som används till hyra av lokalen. Alltså "öronmärkta" bidrag från skattebetalarna grundade på att förbundet/föreningen ska erbjuda och locka så många som möjligt att delta. Och det är en stor skillnad. Precis som att det tolkas försäkringsvillkor så att det försämrar medlemmarnas försäkringsskydd, att det i fraser som "fullt så enkelt är det inte", uttalas att LFS hotar modellflyget, att SMFF:s styrelse kontaktar klubbar och påminner om att endast SMFF-anslutna modellflygare får flyga på klubbens eget fält. Allt i syfte att skrämma modellflygare och klubbar ute i landet till att tvinga modellflygare att lösa medlemsavgift till SMFF. SMFF fråntar också därmed klubbarna rätten att styra över sin egen verksamhet. Hur kan man tycka att SMFF uppfyller målet att bredda och arbeta för en spridning av modellflyghobbyn med de aktionerna?

    Jag hoppas du ser skillnaden Bosse.

    2009 blir ett mycket aktivt år för RCFF - ett flertal evenmang och aktiviteter. Ännu mer än vi haft 2008. Vi uppnår också med största sannolikhet brytpunkten där mer än hälften av medlemmarenas pengar går tillbaka till verksamheten i landet. Trots detta skulle vi aldrig drömma om att stå i dörren och kräva medlemsavgift av icke medlemmar. Vi hoppas det en dag blir möjligt för modellflygarna i landets klubbar att ha friheten att själv avgöra vilket förbund de vill tillhöra - och kunna stå sida vid sida på fältet och flyga med kompisen som kanske är ansluten till det andra förbundet. Bara ha det bra och njuta - och veta att man är med i ett - eller båda - förbund som erbjuder just det jag själv tycker passar mig.
    Ove (AM) Nielsen

  14. #94

    Standard

    Ove de övriga frågor du tar upp om SMFF skall du nog ta upp i debattdelen i detta forum eller på SMFF's forum. Och som du kan se på SMFF's forum håller jag till stora delar med dig. Är inte det vi diskuterar i denna tråd. Det är Bosön och inget annat som diskuteras i denna tråd. Denna tråd bör nog flyttas till debattdelen den med.

    Vad gäller bidraget är det sökt av ett av SMFF's länsförbund som det länets SMFF-klubbar är anslutna till. Sedan kan du ju tala om för mig hur länsförbundet ökar andelen ungdomsmedlemmar om man inte kräver medlemskap. Är ju som så att de som delar ut våra skattepengar vill att ungdomarna skall vara medlemmar! Står ju ganska tydligt i dokumentet Bokis hänvisade till ovan.

    Det är ju så föreningssverige är uppbyggt idag. Som jag skrev ovan. Klubb ansluten till förbundd och förbundet har läns/distriktsförbund. Och för att få pengar måste man ha medlemmar och då helst många ungdommar. Men kräver man inte medlemskap av de som är med är det svårt att få bidragspengar till aktiviteterna.

    Att då även släppa in icke medlemmar gör ju att man säger nej till ev. större bidrag eller att behålla medlemmar. Och minskar medlemmarna minskar bidragen. Och SMFF har möjlighet att få bidrag och bör väl i det läget använda det?

    Tror att även du Ove kan förstå sambanden ovan.

    Men som sagt ordna något liknande och jag kommer och betalar om man är välkommen.

    Nu skall jag hålla på med flyg resten av helgen!

    /BosseN

  15. #95

    Standard

    Efter ha läst på lite så kan man ju börja undra lite om det är värt att gå med i SMFF för att få flyga, men då kommer "men". Läser man reglerna för försäkringen står att läsa i de nya reglerna tillika Verksamhetsberättelsen (punkt 12.2.1):

    http://www.airsport.se/modellflyg/fi...2F66E05%7D.pdf

    Försäkringen gäller på de platser som varje enskild klubbstyrelse alternativt säkerhetsansvarig beslutat vara ett godkänt flygfält eller plats. Det kan gärna vara flera fält, men klubben måste besluta om detta samt dokumentera beslutet. Försäkringen gäller således inte vid flygning på icke anvisad plats.

    Efter att ha sökt runt på olika klubbar finnar jag inte vilken klubb som arrangerar flygningen, jag finner inte heller några dokument som styrker att Bosön är ett godkänt fält eller godkänd plats. Jag tolkar alltså detta som att flygning inomhus på Bosön är förenat med eget ansvar och piloten ifråga gör dett på egen risk och således är skadestånds skyldig om något inträffar?

    Eftersom man så vackert i sina regler anger att en klubb genomför detta godkännande tillika beslutar i frågan och dokumenterar undrar jag vilken klubb som står för detta? Man kan inte på förbundsnivå göra detta då det i reglerna står att klubben beslutar om detta, alltså kan man inte på förbundsnivå styra detta då förbundet gett ansvaret till klubbarna!

    Dock står helt plötsligt
    "Försäkringen gäller inte för skador som uppkommer vid flygning utanför område som godkänts av SMFF"

    Man kan ju tolka denna mening som att SMFF talar om stycket innan, dvs en ansluten SMFF klubb. Talar man alltså som tredje part men menar ansluten klubb som följer reglerna?

    Vad gäller egentligen och vem har ansvaret för "platsen", har man delegerat ansvaret eller inte?


    Vidare står att läsa på http://www.airsport.se/modellflyg/t3.aspx?p=287936

    Försäkringen gäller inte för skada som inträffar när modellflygfarkosten dirigeras från plats utanför område som godkänts för start och landning av SMFF eller ansluten klubbstyrelse.

    Alltså måste man förutom att godkänna platsen även godkänna start och landningsplatsen, vilket jag inte heller finner några beslut eller protokoll som styrker att så är fallet med Bosön.

    Sen blir det bara snurrigare i huvudet om man läser nästa två stycken:
    Försäkringen gäller vidare för all övrig verksamhet som arrangeras av klubbar och SMFF.

    Även icke medlemmar som tillfälligt deltager i verksamheten omfattas av försäkringen.


    Sen kommer det riktigt snurriga igen...
    http://www.airsport.se/modellflyg/t2.aspx?p=119779&x=1&a=1139338

    FÖRSÄKRINGEN GÄLLER ÄVEN FÖR ELEVER/NYBÖRJARE UNDER HANDLEDNING AV KLUBBFUNKTIONÄR SAMT ICKE MEDLEMMAR SOM, EFTER FÖRANMÄLAN TILL SMFF, VID ENSTAKA TILLFÄLLE DELTAGER I VERKSAMHETEN.

    Oj hade varit enklare att inte detalj styra samt ha information som är samspråkig...

    Konklusion är att man tagit beslut som kan bli orimmliga att uppnå? Samt är det säkert och gäller försäkringen verkligen på Bosön?
    Senast redigerat av DrHanke den 2008-09-21 klockan 23:57.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  16. #96

    Standard

    Jag måste bara kolla, hur är det runt om i klubbarna har man tagit detta beslut på sitt fält eller flyger folk oförsäkrade? Jag har försökt hitta info på smff klubbarna om detta men inte funnit svaret någon som kan svara?

    Om man är med MFK direkt hur fasen fungerar det då? Vart får ja flyga, det finns lu ingen syrelse som kan besluta om det?

    Jag vet att jag är jävligt jobbig nu men tankarna for just upp i skallen...
    Senast redigerat av DrHanke den 2008-09-22 klockan 23:24.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  17. #97


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Hanke,
    Måste säga att jag nog inte riktigt förstår din fråga men avser den sanktioneringen av de ställen som Klubben flyger på så stämmer det. Vår Styrelse tar ett beslut om vi t ex skall ha en Sjöflygträff - då sanktionerar vi den aktuella platsen som ett "flygfält".
    Men det kanske var något annat du avsåg ? MFK Direkt måste dock ha svårt med att klara flygfältsfrågorna..
    Hälsningar
    Roger

Liknande ämnen

  1. Gör inte range test innomhus
    Av Kjelle köttspak i forum FPV Radio 35 - 2.4 - LRS
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-15, 00:26
  2. innomhus premiär
    Av Dick i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-12, 09:48
  3. Innomhus!
    Av zabull i forum Allmänt och Tips
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-10, 18:20
  4. Bosön 21/12
    Av DrHanke i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 08:41
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 19:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •