Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Linflygtråden

  1. #1

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard Linflygtråden

    Det måste finnas några fler än jag som tycker det är intressant med linflyg, speciellt stunt. Var flyger ni? Vad flyger ni och vad kommer att finnas på byggbrädan i vinter? Finns det några linflygare i Uppsala med omnejd?

    Det är länge sedan jag senast kände 3g i handtaget men nu är det dags igen. Som gammal "retread" tänkte jag sätta ihop en TF Tutor II för att komma igång och därefter en bygga en Brodak Vector som jag fick med posten igår.



    /Michael
    Senast redigerat av Michael den 2008-09-10 klockan 23:53.

  2. #2
    Guzztens avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    199
    Jobb
    Färdtjänschaufför, Blekinge
    Klubb
    Sölvesborg MFK, MFK Snobben

    Standard

    Jag är med i Tranås MFK och flyger lite lina. Planerna var att bygga 2 stycken "The flying dutchman" och flyga dom på årets SM. Bygget har gått bra! har 2 maskiner stående, men flygandet har det inte blitt så mycket med. Tyvärr. Maskinerna är inte så bra som jag trodde (tunga) och tiden har inte räckt till. Men intresse finns och troligen sätter jag igång med att bygga 2 nya i vinter. Troligen blir det Genesis MKIII då.

    Anders

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Ja, då är vi åtminstone två som delar samma intresse!
    Jag brukar tillbringa en del av sommarsemestern i Eksjö så nästa säsong skulle vi kunna träffas någon gång och flyga tillsammans.
    Om vädret blir O.K. nästa helg är det inte omöjligt att jag dyker upp på Tranåsträffen, fast då med R/C-flyg.

    /Michael

  4. #4
    Guzztens avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    199
    Jobb
    Färdtjänschaufför, Blekinge
    Klubb
    Sölvesborg MFK, MFK Snobben

    Standard

    Jag kommer ha med mig mina stuntare till flygdagen. Jag hoppas på att den Super Tiger .51 jag har i den vill gå! Då kommer jag flyga med den oxo. Har haft lite problem med den sen jag böt nål/rör till OS. orginalet gick av (vibrationer) Jag ska testa maskinen nu i helgen tänkte jag.
    Anders

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •