Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Reklamfilm för dom yngre?

  1. #1
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard Reklamfilm för dom yngre?

    http://blogs-modelairplanenews.com/m..._Control_Show/
    ja såg denna på flying giants o insåg att fler såna här videos borde fram om vi ska kunna locka med fler att flyga...På min livsresa märker jag att det börjar o bli en allt mindre skara yngre modellflygare i vårt avlånga land...

    ser framför mig när jag är 70 år o står o flyger hållandes i min rullator helt ensam o ingen som ser mina crasher

    finns ju några filmer om modellflyg att köpa på dvd men personligen tycker jag det borde göras lite roligare sådana då ungdomen är svårlockad från playstationen eller vad det nu är...

    just my dollars........




    Get high with hovering
    not drugs

  2. #2
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Utmärkt idé Wesse. Vi kan ju utlysa en tävling om roligaste "värvar"-film.

    Mvh
    Ove
    Ove (AM) Nielsen

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wesse Visa inlägg
    På min livsresa märker jag att det börjar o bli en allt mindre skara yngre modellflygare i vårt avlånga land...


    Citat Ursprungligen postat av AM Visa inlägg
    Utmärkt idé Wesse. Vi kan ju utlysa en tävling om roligaste "värvar"-film.

    Mvh
    Ove
    Hej Wesse!
    Du tar upp en av de viktigaste frågorna i modellflygets utveckling, detta är kärnfrågan i modellflygklubbarnas utveckling,
    det finns yngre utövare av hobbyn men tyvärr ser vi allt för få av dessa som nya medlemmar i våra klubbar.

    Vi debatterar om utnyttjanderätten till landets modellflygfält, förbundens försäkringsavtal, och bidragsmöjligheter via förbund
    och RF så det står härliga till, låt oss debattera hur vi kan locka nya utövare till hobbyn i stället.

    Inom SMFF har denna fråga diskuterats i många år, presentationsmateriel i form av tryck och film är ett måste,
    "Syns man inte finns man inte"
    2004 fick vår klubb möjligheten att presentera modellflyghobbyn på ett möte med föreningar, kommun och bankfolk, inför detta möte frågade vi SMFF efter någon form av underlag för en övergripande presentation av modelflyghobbyn, tyvärr fanns inget att tillgå.

    Jag tycker personligen att det är anmärkningsvärt att RF genom Flygsportförbundet kan dela ut flera hundra tusentals kronor i bidrag utan att se vad dessa genererar i ett längre perspektiv.
    Att skryta om bidrag verkar vara ok men att tala om vad de genererat tycks inte vara lika lätt alla gånger.
    En reklamfilm för modellflyget hade varit mumma, men det är kanske ett annat konto?

    Wesse, med ditt engagemang och kontaktnät är jag övertygad om att du kan vara en drivande kraft inom RCFF för att
    ”fixa och klippa till” denna film, den ekonomiska delen är vi säkert många som kan vara behjälpliga med på ett eller annat sätt.

    Mvh
    Mats Erlandsson
    www.ripamfk.com

  4. #4

    Standard

    Ni har ju fått en ny ung modell flygare i alla fall och de är jag och jag försöker också få min kompis att börja flyga han flyger rc simulator nu //Micke

  5. #5
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av M.B Visa inlägg
    Ni har ju fått en ny ung modell flygare i alla fall och de är jag och jag försöker också få min kompis att börja flyga han flyger rc simulator nu //Micke
    yehhhh locka med hela skolan

    Get high with hovering
    not drugs

  6. #6

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wesse Visa inlägg
    yehhhh locka med hela skolan
    Det är inte de enklaste :P

  8. #8
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Mats,klockren analys och vem eller hur spelar mindre roll däremot ATT den blir gjord är viktigt! Wesse ,du har ditt kall!
    M.B,du får ta med farsan o trainern o komma o besöka oss här!Psst,ta med polaren oxå...
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  9. #9
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Bra skrivet Mats - vi får slå våra kloka huvuden ihop. Jag tror inte att det behöver vara så märkvärdigt - bara man träffar rätt.

    Mvh
    Ove
    Ove (AM) Nielsen

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis Visa inlägg
    Mats,klockren analys och vem eller hur spelar mindre roll däremot ATT den blir gjord är viktigt! Wesse ,du har ditt kall!
    M.B,du får ta med farsan o trainern o komma o besöka oss här!Psst,ta med polaren oxå...
    Haha de får vi göra

Liknande ämnen

  1. Avancerad reklamfilm
    Av Wåfflan i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 16:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •