Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: man ska nog ALLTID kolla

  1. #1
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard man ska nog ALLTID kolla

    jaha så det kan gå ... köpte mig ju en tt75 fyrtaktare .. fin motor .. och den gick ju skapligt ett par tankar .. eller ja den gick som den skulle !! men var lite klen i min extra ... iaf så plötsligt så började den jäklas å det grövsta med mig ..! efter kanske 4 tankar ca .. vägrade gå .. jaja den åkte ur och blev liggandes i hobby rummet.. men idag så gav jag mig fasen på att den skulle gå ordentligt .. nötte på å nålade åt alla håll blåste ur i nålar mm ..
    så eftersom maffian sa att har du kollat ventil spelet?? nja inte efter 4-5 tankar .. men ... lyfte iaf på locket .. å jodå spel va det .. massor !!!
    båda lås muttranra hadde lossnat så det var så mycket spel det kunde bli !! justerade detta å vipps !! går som en klocka ..igen ! så där lärde jag mig ngt att man SKA kolla även på en ny motor ...
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  2. #2

    Standard

    Kan bara hålla med. Ventilspelet gjorde stor skillnad. Det verkar röra på sig eller slitas. Men
    när man hade ställt ventilspelet efter några tankar så gick den finfint igen. Min SY-80. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #3

    Standard

    Tjaa där ser man! TT bibehåller sin låga kvalitet, med muttrar som inte är åtdragna från fabrik. Frågan är om TT har halkat efter kina-kopiorna sc,asp,sy etc........

  4. #4
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Uppgiven Visa inlägg
    Tjaa där ser man! TT bibehåller sin låga kvalitet, med muttrar som inte är åtdragna från fabrik. Frågan är om TT har halkat efter kina-kopiorna sc,asp,sy etc........
    nja DÄR HAR DU FEL!! inte nått fel på kvaliten motorn öppnades på plats av handlaren och en tätning togs bort i ett lager för att bättre på smörjningen av kammen då dom har sama sunk som saito me kapslat lager som bromsar oljan till kammen därav så blev nog inte det ordentligt draget vid hop monteringen ..
    tt 4 taktarna håller en avsevärt högre kvalitet än exempelvis asp .. inget ventil pys här inte ... din egen erfarenhet av TT fyrtakt ??
    sedan så skall man ju efter någon timmes körning kontrollera spelet av vad jag läst i div manualer på fyrtakt ..
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

Liknande ämnen

  1. Laddare balanserar alltid fel..
    Av slaffe i forum Batterier och Laddare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-08-04, 23:29
  2. Gränsträffen 2012 , alltid första helgen i Augusti!
    Av Johnny i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2012-09-06, 18:48
  3. SÄKERHETEN FÖRST !! gör alltid en säkerhetstest innan start !!
    Av HS-Racing i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-07-18, 18:18
  4. Det är inte alltid så lätt med engelska...
    Av Michael i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 22:10
  5. Alltid på en fredag
    Av ssn i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 17:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •