Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Balanseringskontakten på FlightPower-accar

  1. #1

    Standard Balanseringskontakten på FlightPower-accar

    Vad kallas den balanseringskontakt som sitter på Flight Powers 2S accar? Jag har en 300mAh 2S och det är fyra kablar på den. Jag måste köpa mig en extra platta till balanseraren. Vad kallas kontakten?
    "I Belgien är alla husdjur grå. Eller så var det en svartvit tidning."

  2. #2

    Standard

    FlightPower och tillhörande platta till tex Bantam heter FlightPower.

  3. #3

    Standard

    Jag har en balanserare till min Swallowladdare som heter LBC-6. Där heter kontakterns i stil med Polyquest, JST-EH, JST_EX osv. Vilken passar FlightPower?
    "I Belgien är alla husdjur grå. Eller så var det en svartvit tidning."

  4. #4
    _Nik_s avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    184
    Jobb
    Industriarbetare
    Klubb
    Graninge MFK

    Standard

    jag handlar mina adapterkablar till lipos på http://www.rclipos.com/ de har fri frakt över hela världen och där benämde de kontakterna på flightpower som "thunderpower"

    så här skriver de på sin sida:

    "Polyquest taps are used on Enermax, E-tec, Extreme Power, Fliton, Hyperion, Impulse, MaxAmps, Pache, Poly RC, Polyquest, True RC and Xcite battery packs.
    Thunder Power taps are used on Apex, Danlions, EVO, Flight Power, Kong Power, MPX, Outrage, Tark Power, Thunder Power and Vislero battery packs.

    Align JST XH taps are used on 3E Models, ABF, Air Thunder, Align, Common Sense RC V2, DN Power, Dualsky, Dynam, E-flight, Electric Power, Electrifly, Energy EC, Esky, E-Watts, Exceed RC Fusion, Fully Max, GE Power, Grayson Power, Hextronix, HI Model, Hobby City, Hobby Loong, Hurricane Flight Systems, Imax, LOSI, Mega Power, Mystery, PowerSource, Protec, Tenergy (rev polarity), Tower Hobbies, Trinity, Turborix, Vampower (new), Venom and WOW RC, X-Caliber and Zippy battery packs.

    Kokam JST XE taps are used on Apogee (but you need to remove lock), Core, Graupner, Kokam, New / Neu Motors, Orion Avionics and Vampower (old) battery packs"

    kanske till någon hjälp...
    /Nik

  5. #5

    Standard

    Är det en balans platta till FlightPower för BC-6 heter den BANCBFP "CELL CONNECTION BOARD FOR E-STATION BC6 AND PB6 FOR FLIGHTPOWER PACKS"

  6. #6

    Standard

    Passar plattorna som är till en Hyperion till min balanserare LBC-6 http://rc-butiken.se/index.php?act=v...productId=511?
    "I Belgien är alla husdjur grå. Eller så var det en svartvit tidning."

  7. #7

    Standard

    Bantams balans plattor passar rent fysiskt, men är inte kopplade på "rätt" sätt för att balanseraren skall fungera på rätt sätt, försökte detta förra veckan utan lycka. Slutade med att det blev en V-balanserare istället mellan laddare och batteri. Om det finns en kontakt av Flightpower typ som passar denna balanserare vet jag ej.

  8. #8

    Standard

    I enlighet med NIKs inlägg så verkar denna platta för Thunder Power fungera http://www.rc-butiken.se/index.php?a...productId=3259
    "I Belgien är alla husdjur grå. Eller så var det en svartvit tidning."

  9. #9

    Standard

    Den funkar inte till FlightPower om man skall gå efter bilden, sitter JST-XH på den, men om man krånglar till det lite så skulle det funka med den plattan, och sedan en JST-XH /FlightPower adapter.

  10. #10

    Standard

    Det verkar som om RC-Butiken inte orkat lägga ut rätt bilder. Om du kollar ser alla plattor likadana ut.
    "I Belgien är alla husdjur grå. Eller så var det en svartvit tidning."

  11. #11

    Standard

    Flightpower:s balanseringskontakt heter "highrate" och det finns olika adapterkablar.
    Classic, Robbe och JSTXH.
    Ganska bra bilder på denna sida:
    http://www.flightpower.co.uk/index.asp?currency=EUR&page=Products/index.asp^currency=EUR

    Hittar du någon som verkar passa så hojta till, tror att vi har 2 och 3cells highrate till Robbe i lager, de andra får vi beställa.

    //Borås RC

    info@boras-rc.se
    Flyger: Great Planes Mustang P51D, U-Can-Do 46, Turmoil, Blade, Kapron F22, Great Planes YAK54 1.60. På gång: Composite ARF YAK 55SP. Egendesignad pylonkärra med Rossi40,

Liknande ämnen

  1. Flightpower EON
    Av DaEk i forum Elmodeller
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 07:22
  2. accar?
    Av Anton i forum Bensinmodeller
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2009-01-22, 09:25
  3. FlightPower i Påldalen
    Av DrHanke i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-09-29, 20:01
  4. FlightPower electric event 08
    Av Joacim i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-25, 08:41
  5. FlightPower på besök i Påldalen
    Av DrHanke i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 22:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •