När jag var knatte (17-18 år sedan) så pysslade jag med RC-flyg, men det lades på hyllan till förmån för moppe och tjejer. För drygt ett år sedan så var jag i US med jobbet och impulsköpte lite prylar som jag tänkte pilla med, men pga att jag aldrig köpte själva flygmodellen som i sin tur berodde på en massa annat, så ligger grejerna fortfarande kvar i sina originalförpackningar.
När jag köpte grejerna så var jag inte helt överraskande inställd på en P51D, men nu blir det för bökigt att få hem just den modellen som jag ville ha så det är lagt på is. Jag beställde en Great Planes CAP 580 "Matt Chapman" från Söders Hobby, men efter 4 veckor så tröttnade jag på att vänta så jag har avbeställt den. Jag mailade till RC-Maffian och frågade hur lång tid det skulle ta för dem att få hem den, men har inte fått svar så nu tänkte jag börja se mig om efter en annan modell.

Jag har följande utrustning som behöver ett "skal":

1st Futaba S136G Retract Servo
4st Futaba S3004 Std Servo
1st OS FS-70 II

Jag har kanske inga krav men ett par önskemål.
Det ska vara ARF så att jag slipper joxa med film. Tar iof gärna tips ang mindre byggsatser som man kan mysa med nu i vinter.
Det ska vara bra kvalitet som man inte svär åt.
Det ska inte vara nån trainer eller skit, utan ett roligt flygplan. Om det är svårfluget kan kvitta.
Det ska se ut som ett riktigt flygplan, eller iaf nästan. Genomskinliga vingar går bort.
Den ska vara KUL ATT BYGGA och FIN ATT SE PÅ
Sportigt på ett eller annat sätt. Cub?! No thanks...
Prisklass upp till 3k cirkus.


Förslag?