Reklam

 
Sidan 10 av 13 FörstaFörsta ... 5678910111213 SistaSista
Resultat 181 till 200 av 244

Ämne: Kvalite Quique kontra Aeroworks, PA, Composite ARF

  1. #181
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Jag tätar bara undersidan, jag använder transparent klädsel för jag tycker att det är ett stort H att hålla på med självhäftande tejp som fastnar överallt utom där den ska sitta.
    //Tobbe

  2. #182

    Standard

    Ok, ja det kan ju strula rejält, du kör bara på det rakt av med klädseljärn då, utan att hörn o ändar vill krypa upp med tiden? Vinklar du fullt åt motsatt (upp) o lägger på järnet inifrån skarven o utåt eller? Ursäkta dessa nybörjar frågor men vill ha det plan riktigt bra från start utan att behöva strula o göra om allt tio gånger. Perfekt att ha denna som manual när bygget är i gång

  3. #183

    Standard

    Ja då har det anlänt en liten avstämd pipa till bygget, finsishen är grym. Dock ett par vattendroppar på bilderna som drar ner finsishen. Väger ingenting.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00758.JPG 
Visningar:	447 
Storlek:	189,3 KB 
Id:	2289   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00759.JPG 
Visningar:	436 
Storlek:	205,1 KB 
Id:	2290  

  4. #184
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Jäla nice, hoppas att den fungerar lika bra som den ser ut
    //Tobbe

  5. #185
    mdss avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    524
    Jobb
    Verktygsmakare + Egenföretagare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    ojojoj en sådan är inget för min plånbok när man har blivit arbetslös
    /Mathias
    -----------------------------------
    rpm x pitch x 0.0254 x 3,6/60=km/h
    -----------------------------------
    JR DS 8711 will turn your rudder into a weapon!

  6. #186

    Standard

    Nu börjar det svida även i min plånka, har precis beställt resterande av grejerna till mitt bygge, det enda som skanas är en killswitch och en acc till min nya sändare. Summan börjar snudda vid 30.000 kr gränsen inkl ny radio o diverse vertyg inskaffat till denna modell. Får bli bröd o vatten till Jul för att kunna bygga lite vid jul ledigheten. Började med detta projekt för snart två månader sen o hade inte sparat en krona så jag vet inte hur jag haft råd men det är skönt att ha grejerna på väg hem
    Senast redigerat av KenPro den 2008-12-09 klockan 22:19.

  7. #187
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Hoppas vi slipper se dig på TV3:s lyxfällan i vår Kenpro

    /Martin

  8. #188

    Standard

    Hoppas vi slipper se dig på TV3:s lyxfällan i vår Kenpro
    Å andra sidan skulle vi kunna förena en trevlig forumsträff på Auktionen där vi köper fingrejor för småslantar (Skoja bara)

    Tycker det verkar tufft att bygga 30.000kr flygplan utan besparingar i dessa mörka tider.
    Jag kommer bli arbetslös och försöker spara från lönen och samtidigt köpa lite RC projekt så att de finns på plats den dagen man inte har inkomst från jobbet längre.


    Ekonomin åt sidan så är detskoj att följa projektet och hoppas snart se Kenpro's skapelse ta till vingarna!

  9. #189

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av T5 Visa inlägg
    Tycker det verkar tufft att bygga 30.000kr flygplan utan besparingar i dessa mörka tider.

    En 50cc kärra för 30 loppor är inte tufft , det är på gränsen till
    Senast redigerat av Snickarjävel´n den 2008-12-10 klockan 16:49.

  10. #190

    Standard

    Ska man ha det bästa så får det kosta, dessutom är min nya radio o diverse mät och justeringsverktyg, lim o aannat smått o gott inkluderat i pengen. Har inte köpt något onödigt men alla grejer för att bygga en fullblods 50cc. Det är dock min billigaste hobby o jag ska ligga lågt med inköp av flygetyg i sommar.

  11. #191
    mdss avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    524
    Jobb
    Verktygsmakare + Egenföretagare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Hej KEN här kan du köpa en smart-fly
    http://www.smart-fly.com/Products/Ignition/ignition.htm
    /Mathias
    -----------------------------------
    rpm x pitch x 0.0254 x 3,6/60=km/h
    -----------------------------------
    JR DS 8711 will turn your rudder into a weapon!

  12. #192
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard Varför Smartfly?

    Jag har en av varje http://www.fullkontroll.se/switch-ti...em-p-4103.html och http://www.smart-fly.com/Products/Ignition/ignition.htm

    Jag röstar på SM'en som är mycket mindre och smidigare
    //Tobbe

  13. #193

    Standard

    har redan beställt en SM switch

  14. #194
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Hej Kenpro..
    hur går det med ditt bygge ?

  15. #195

    Standard

    Ja du, bygget händer det inget med då kärran är försenad, dock har jag fått hem min custom made krök, o alla tillbehör så som lim kardborrband, slangar, hjul, propeller mm. Min nya radio är skickad o jag väntar på en sändning med alla elprylar o accar från Fromeco

  16. #196
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Jaha.. jag trodde Autopartner hade EF YAK:en i lager ??

  17. #197

    Standard

    Nepp, inte 88" tummarn. Vet ej varför den inte dyker upp men än är det långt kvar till våren så den hinner nog komma.

  18. #198

    Standard

    Jaha, då har det anlänt lite grejer till bygget.

    Gjorde en fuling o kopierade Tobbe O vad gäller elektroniken. Beställde 2st Fromeco Li-Ion 2600 accar 2st Sahara regulatorer o istället för dubbla pinnbrytare en Wolverine switch som fungerar som två i en för ett nättare utseende. Beställde också en 8 Ball load checker så man slipper accvarnare. Lade till extra för grova kablar o deans kontakter så allt är plug and play.

    Lite overkill o lite onödigt vikt med alla kablar men o andra sidan ett system som klarar en 50cc kärra med lätthet. Passade också på att köpa SWB servoarmar till 8711rna, grymma armar som lär klara allt jag tar mig för. O så ytterligare än blylast en Wild Air spinner i Alu, bra finish o ser stark ut, men den var inte gratis med rådande dollarkurs. Hade tänkt mig en setup som sparat kanske 100 gram men väljer säkerheten före o då denna setup verkar fungerat fint i Tobbes Yak så slog ja till.

  19. #199

    Standard

    Tjenare KenPro !
    kolla med Autopartner Angående din leverans, då Freestyle Rc i englad gått i konkurs, det verkar som det var därifrån autopartner fick sina EF maskiner. det har under en lång tid varit problem med leveranserna till Europa, deremot verkar det som om Lindinger i Österike är på G med EF:s kärror.

    flyger själv en 88 med en Da 50, en kanon freestyle kärra

    mvh
    Micke
    Senast redigerat av SKYMIC den 2009-01-09 klockan 10:20.
    SKYMIC

  20. #200

    Standard

    Ok, ja de tog sina därifrån, Lindinger har sålt dessa via freestyle förut, ska höra med dem annars får det bli en annan maskin, tyvärr.

Liknande ämnen

  1. Composite-ARF , hur är kvalité mm på dom flygen?
    Av Snickarjävel´n i forum Bensinmodeller
    Svar: 110
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 05:49
  2. Quique YAK 54 86"
    Av rothman i forum Byggdagboken
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 21:25
  3. Composite-arf, Aeroworks, och boxen för dubbla mottagare
    Av georgios-g i forum Bensinmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 16:34
  4. LÅG KVALITE PÅ FÖRETAG
    Av UL i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-10-26, 18:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •