Reklam

 
Sidan 13 av 13 FörstaFörsta ... 38910111213
Resultat 241 till 244 av 244

Ämne: Kvalite Quique kontra Aeroworks, PA, Composite ARF

  1. #241

    Standard

    Håller på att bygga om min elektronik setup, då modellen var för framtung vid premiärflygningen. Jag skulle rekommendera att sätta tyngdpunkt precis på det bakre eller ett par centimeter bakom vid första turen. Jag satt min nogrannt mitt i tp enligt manual o det var mycket framtungt väl i luften. En kortantenn behöver du inte dra ut ur kroppen, vinkla bara spröten i 90 grader mot varann så den lättare tar upp signaler från den ena ifall den andra är blockad . Sätt den på piptunneln framför sid servot. Antingen med dubbelhäftande tejp eller något annat. Eftersom jag har fulllängdspipa så byggde jag en brygga med ett hål i så kallluft kan strömma både över o under mottagaren så den inte blir för varm en solig sommardag. Det är viktigt att du inte täcker mottagaren med en massa foam som hindrar den att kylas, då kan du få problem om du inte kör Futaba servon. Jag ska lägga ut en bild när jag har grejerna på plats i veckan.
    Senast redigerat av KenPro den 2009-03-17 klockan 19:22.

  2. #242
    Antons avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    88
    Jobb
    pluggar
    Klubb
    Linköpingseskadern, Bigglesklubben, Malmens MFK

    Standard

    Hej.
    Okej det låter bra
    Jag har byggt en plattform som mottagaren ska ligga på och jag tänkte ha foam på under mottagaren och sen kalboreband att fästa den med och då borde den kylas bra!?
    Väntar spännt på bilderna
    //Anton

  3. #243
    Brills avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    19
    Jobb
    VV-vessare
    Klubb
    EFK

    Standard

    Finns det något bra sätt att mäta in TP punkten i större modeller ex "hålla i vingröret" då min EF 300 88" börjar bli klar. Vilken TP hade du när Yaken var framtung.

  4. #244

    Standard

    Jag hade också svårt med att mäta tp, jag svetsade en vagga av runda profiler som jag hade under några markeringar jag gjorde under vingarna. Extran är ju en helt annat modell som är betydligt mindre i kroppen o också ett dryg halvkilo lättare än Yaken så tp kan man nog inte utgå ifrån. Ja la mitt tp mittemellan de angivna i manualen o det var från centrum vingtub och 20 mm bakåt. Nu har jag flyttat bak detta ytterligare 20mm från det bakre o den vingrockar o jävlas vid harrier o hovring ännu. Men jag har inte flugit mer än två gånger med maskinen då vädret varit kasst o jag har saknat proppeller ett tag. Men mycket av anledningen till att den flög illa var att med nollad motorvinkel så vill planet ner i backen vid gas o tvärtom. Så nu ska jag testa mig fram med att bricka upp motorn tills den flyger rakt i alla lägen.

Liknande ämnen

  1. Composite-ARF , hur är kvalité mm på dom flygen?
    Av Snickarjävel´n i forum Bensinmodeller
    Svar: 110
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 05:49
  2. Quique YAK 54 86"
    Av rothman i forum Byggdagboken
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 21:25
  3. Composite-arf, Aeroworks, och boxen för dubbla mottagare
    Av georgios-g i forum Bensinmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 16:34
  4. LÅG KVALITE PÅ FÖRETAG
    Av UL i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-10-26, 18:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •