Reklam

 
Sidan 3 av 13 FörstaFörsta 12345678 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 244

Ämne: Kvalite Quique kontra Aeroworks, PA, Composite ARF

  1. #41
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Jo 8711 är topline

    Jag köpte mina av farbror Hiroshi på Waka model i Japan, tror att det var
    ca 3600 för 5st 8711 med aluarmar och frakt.
    //Tobbe

  2. #42
    pjes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    99
    Jobb
    resemontör
    Klubb
    Bollnäs MFK

    Standard

    SD Models
    Samma kvalite som Aeroworks maskinerna
    Östersunds modellhobby har tagit in en del av dem.
    www.modelhobby.com
    vilka modeller är det, på deras sida? jag hittar inga SD models.
    men jag kanske börjar behöva glasögon
    / jörgen

  3. #43

    Standard

    Tror ej de har dem på ÖMH, hittade inga jag heller. @ Tobbe, behövde du tulla eller ordnade han det på något sätt? Kan bli en Radio därifrån om priset är rätt.

  4. #44
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Inte tull men 25% moms på total beloppet får man ju betala
    //Tobbe

  5. #45

    Nyroths avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    715
    Jobb
    Modellflyg nostalgiker

    Standard

    Dom verkar bara ta hem dom på special beställning.
    Jocke Göranssons stora 3 meters Extra 260 vill jag minnas kom ifrån ÖMH.
    På deras hemsida finns det ett märke dom kallar MDH,
    http://www.modellhobby.com/product_i...oducts_id=4972
    Monster Pittsen där är en SD models, kan inte svara på vad dom menar med MDH?? Kanske Bokis eller Kanke kan förklara vad som gäller?

    Mvh,
    Nyroth

  6. #46
    pjes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    99
    Jobb
    resemontör
    Klubb
    Bollnäs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Nyroth Visa inlägg
    Dom verkar bara ta hem dom på special beställning.
    Jocke Göranssons stora 3 meters Extra 260 vill jag minnas kom ifrån ÖMH.
    På deras hemsida finns det ett märke dom kallar MDH,
    http://www.modellhobby.com/product_i...oducts_id=4972
    Monster Pittsen där är en SD models, kan inte svara på vad dom menar med MDH?? Kanske Bokis eller Kanke kan förklara vad som gäller?

    Mvh,
    Nyroth
    Kan det vara samma maskiner som http://shop.lindinger.at/ kallar modell-expert? http://shop.lindinger.at/index.php?c...&filter_id=208 och ÖMH kallar MBL http://www.modellhobby.com/index.php...a&filter_id=58

    /jörgen

  7. #47

    Standard

    Precis MBL är Modelbau Lindinger inget hemligt med det det vart så långt så vi liksom Lindinger förkortar det MBL, ÖMH är återförsäljare för lindinger i skandinavien. Sen namnges modellerna lite olika men kärt barn har olika namn som det heter. Vad gäller SD models är vissa SD (toc1) men man får leta efter vilka då de flesta hos lindinger heter MBL, Model-Expert eller liknande. MBL är ett antal leverantörer, Model Expert representerar andra så för att klumpa ihop dem å vet vilken fabrik "familjerna" tillhör så heter de så. Vad gäller model expert så är SD models maskinerna i den familjen.

    Jockes stora 3m var en specialare, lindinger har inga i den storleken kvar pga fraktkostnaderna.

    Pittsen är en Model Expert, SD, AboveAll eller vad man nu vill kalla den... Köp en cotainer så kan man kalla den vad man vill

    Hoppas det gav lite svar på frågan!
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  8. #48

    Standard

    Dags för motorbiten, var får man billigast tag i en DA 50 R? Från staterna kan ja kanske få den hemskickad med en vän som ska dit.

  9. #49
    mdss avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    524
    Jobb
    Verktygsmakare + Egenföretagare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Hej ken nu är det inget som ska lämnas åt slumpen
    /Mathias
    -----------------------------------
    rpm x pitch x 0.0254 x 3,6/60=km/h
    -----------------------------------
    JR DS 8711 will turn your rudder into a weapon!

  10. #50

    Nyroths avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    715
    Jobb
    Modellflyg nostalgiker

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av KenPro Visa inlägg
    Dags för motorbiten, var får man billigast tag i en DA 50 R? Från staterna kan ja kanske få den hemskickad med en vän som ska dit.
    Billigare än att köpa den i USA blir det givetvis inte tänk dock på att det tillkommer lokal sales tax (5-9%) om han kliver in i en lokal hobby butik och köper den. Samt att många lokala butiker lägger på ca $50 då DA inte ger dem många kronor i ÅF rabatt.

    Väljer du att köpa den här i Sverige så har Jonas på www.aresti.se motorer hemma samt ett gediget kunnande, och väldigt nära till service.

    Du kan även handla direkt ifrån den Europeiska agenten www.toni-clark.com då dom justerat sina priser efter dollarns fall innan sommaren. Faktum är att då dollarn idag är runt 7kr så är Toni's priser väldigt komkurrens kraftiga.

    Mvh,
    Nyroth

  11. #51

    Standard

    Hittade den här testen på en SD Extra 260 nog allt är det fina saker...

    http://www.modellflynytt.no/articles...260/Side1.html
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  12. #52

    Standard

    Ser ut som DA50 ej finns billigare än 595 USD, har inte hittat den lägre någonstans. Toni Clark tar 499 euro, så inte mycket i pris skillnad. Extreme flight Yaken finns även hos Lindinger men heter där Freestyle RC, precis som importören i Storbritanien. Kliar i fingrarna att beställa en EF om nu inte Lindinger kommer med Höstrea snart.

  13. #53

    Nyroths avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    715
    Jobb
    Modellflyg nostalgiker

  14. #54

    Standard

    Du har så bra beskrivningar av Comp arf planens flygegenskaper, vad säger du om ef yaken då? Om du nu ägt någon förstås. Är det markant skillnad på denna o qq yaken, eller något annat som du inte gillar med tanke på att du möjligen favoriserar qq:n.

  15. #55

    Nyroths avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    715
    Jobb
    Modellflyg nostalgiker

    Standard

    Har inte ägt 88 tums EF Yaken, har flugit den och sett den flyga en del IMAC sekvenser i sommar. Däremot har jag flugit den äldre Extreme Fligh Yaken (84) en hel del.

    QQ har som tidigare sagts modifierats till att flyga så rent som absolut bara är möjligt.
    När QQ visade sin första 3 meters Yak på TOC 2002 så fick han höra ganska ofta hur den såg ut som en Extra 300 med rund motorkåpa. När han designade de mindre yakarna så tror jag att han la manken till för att få lite mer YAK-identitet i maskinen, men det är fortfarande flygegenskaperna han fokuserat på. QQ är trots att han är en stjärna på 3D mycket inspirerad av IMAC/ F3A flygning, självklart har det influerat hans design.

    Chris Hinson (EF) är en 3D hardcore ända in i själen, rock’n roll, show flygare. Han flyger vildt och gillar show. Han tar hjälp av andra piloter för att få till IMAC anpassningen av maskinerna, men givetvis blir maskinen ändå en reflektion av hans favorit stil.
    Jag gillar EF yakens utseende, den ser ut som en Composite-ARF YAK, stor och reslig.

    Som jag sagt tidigare, detta är små skillnader som de flesta förmodligen inte ens skulle märka, Men du frågade och jag svarar baserat på mina erfarenheter.

    Bägge maskinerna kan vinna vilken klass i IMAC ligan, bägge maskinerna kan vinna vilken freestyle tävling som helst. Det finns inga limitationer på någon utav dem.
    Jag favoriserar inte QQ yaken, konstaterar bara att om man inte irriteras av utseendet så är det otroligt mycket valuta för pengarna.
    Den största skillnaden är utseendet, och skälet till den skillnaden är det jag berättat om ovan.

    Enkelt eller hur.........

    Mvh,
    Nyroth

  16. #56

    Standard

    Kanonenkelt!!! Ville bara förvissa mig om att det ej fanns några stora svagheter på EF maskinen gentemot qq innan jag beställer den. De färgscheman som finns är väl som sagt ok men inte mer, vilken skulle ni ha valt, gul/svart eller röd/vit. Nästan alla filmer o kort visar den gul/svarta men jag har aldrig ägt ett röd/vitt plan trots att de finns i en uppsjö.

  17. #57

    Standard

    Missade inlägget om batterier från dig Nyroth, dubbla 6v 2500mah accar låter tungt, vad tjänar man i vikt med Li ion, o var får man tag i dem till bra pengar. Mycket frågor här som säkert redan har svarats på i detta forum, men perfekt att detta som mall när man handlar grejer pö om pö. Som gröngöling på bensin skulle man va helt lost utan er hjälp

  18. #58

    Nyroths avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    715
    Jobb
    Modellflyg nostalgiker

    Standard

    Färgschemat är ett svårt val.
    Tycker att den svart/gula är rätt fräck.
    Men den röd/vita är mycket tacksam om man vill lägga på lite dekaler/graphics. Den röd vita kommer garanterat att känns mer visuell i luften, men å andra sidan skall du bara flyga lågt och nära så det spelar mindre roll .....................

    Lutar åt rött......eller svart....polka eller geting.....?!?!

    / Nyroth

  19. #59

    Standard

    Blir rött, clean och snygg när solen ligger på, tyvärr så har Lindinger rea om två dar o då hägrar qq:n med bra peng. Men som vanligt så säger hjärtan en sak o hjärnan en annan. Ska maila freestyle nu o kolla läget med frakt mm låter det bra slår jag till även om den blir dyrare.

  20. #60
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Gillar den röd/vita betydligt bättre än den svart/gula .. men smaken är som baken delad.. det är ju du som ska ha planet och där det väl inte mer än rätt att de är du som bestämmer vilket färgschema du vill ha.

    /Martin

Liknande ämnen

  1. Composite-ARF , hur är kvalité mm på dom flygen?
    Av Snickarjävel´n i forum Bensinmodeller
    Svar: 110
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 04:49
  2. Quique YAK 54 86"
    Av rothman i forum Byggdagboken
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 20:25
  3. Composite-arf, Aeroworks, och boxen för dubbla mottagare
    Av georgios-g i forum Bensinmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 15:34
  4. LÅG KVALITE PÅ FÖRETAG
    Av UL i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-10-26, 17:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •