Reklam

 
Sidan 6 av 13 FörstaFörsta 1234567891011 ... SistaSista
Resultat 101 till 120 av 244

Ämne: Kvalite Quique kontra Aeroworks, PA, Composite ARF

  1. #101

    Standard

    Angående hjul, ska man ha dessa med luft i eller finns det även sponge/foam hjul omkring 100 mm?

  2. #102

    Nyroths avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    715
    Jobb
    Modellflyg nostalgiker

    Standard

    Tjena,

    Om du köper en Greve pipa så följ instruktionerna till pipan så får du en väl fungerande set-up. De flesta tillverkare levererar sina avgas krökar med lite extra längd, då samma krök även används till de större boxer motorerna, dessa varvar lite mindre därav behov av längre krök.

    Ang hjul storlek 100-125 mm
    Kavan hjulen är av uppblåsbar typ dom är lättast.
    Hangar 9 har ett bra alternativ, lite tyngre men av foam typ.
    Dubro har även dom ett bra foam alternativ.


    Mvh,
    Nyroth

  3. #103

    Standard

    Guld att ha dej Nyrotharn, satan så dyrt det skulle vara att testa sig fram annars.

    Jag har starka funderingar på ES composite pipan då jag vill spara så mycket vikt som bara går, annars är Greve det enda alternativet. Jag vill ha en krök utan flex men vilka krökar är lättast/starkt o till vettiga pengar. Hittar väldigt dåligt med krökar även om jag sett MTW o DA ska visst ha några också.

    Lite tråkigt i denna bransch att det inte finns en handlare som har alla bra grejer man behöver, blir ju till att köpa från 10 ställen runt om i världen även om man försöker planera ihop sitt köp. Dessutom så står ju kronan sämre i kurs än på länge just nu.

    Mvh
    Ken

  4. #104

    Nyroths avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    715
    Jobb
    Modellflyg nostalgiker

    Standard

    Tack Ken, jag har haft den enorma fördelen att få jobbat med mycket utav den utveckling som skett med små bensin motorer de sista 10 åren. kul att kunna dela dessa erfarenheter med flera.

    Troybuilt är nog den handlare i USA som har det mesta, men dom har inte allt.
    Desert Aircraft har betydligt mer än det dom visar på hemsidan, ett tips är att ringa/ skriva och fråga om det är något man vill ha men som dom inte har på sidan. Dom har bland annat SWB servo ok, Fromeco batterier, mm.

    http://troybuiltmodels.com/newsite/p...eaders_da.html

    MTW har en klurig lösning på krök, tycker den ser lite klumpig ut men den verkar sund i sin utformning. Den levereras med kulleder, när man passat in passformen på sitt system så hårdlöder man kulorna. Custom passning men utan bassel.

    http://www.mtw-daempfer.de/index.php...id/9/Itemid/70

    Annars rekommenderar jag att du skriver ett par rader till Extreme flight, fråga vad dom rekommenderar för krök till ES pipan och en DA i en Yak. Dom har gjort det många ggr, dom vet vad som funkar. Har du förresten laddat ner manualen, det kanske rent av står där vad dom rekommenderar?

    Mvh,
    Niklas

    Ps, ha is i magen, US Dollarn kommer att gå upp och ner tills efter valet.
    Senast redigerat av Nyroth den 2008-10-22 klockan 22:40. Anledning: Länkar

  5. #105

    Nyroths avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    715
    Jobb
    Modellflyg nostalgiker

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mds Visa inlägg
    hej Nyroth
    villket fabrikat på kontakter rekomenderar du när man ska tillverka egna kablar och vad kan man köpa dom i så fall

    Av en slump fick jag se att Tobbe på JP hobbyverkstad har Månads special på just servo tång denna månad 125 sek för en tång och sedan 12 kr per kontakt.

    http://www.hobbyverkstad.se/

    Mvh,
    Nyroth

  6. #106

    Rossos avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    177
    Jobb
    Systemkonstruktör
    Klubb
    Eskilstuna Radioflygklubb, Norrköpings radioflygklubb, Mellösa IF Radioflygsektionen.

    Standard

    Nyroth Citat:
    "MTW har en klurig lösning på krök, tycker den ser lite klumpig ut men den verkar sund i sin utformning. Den levereras med kulleder, när man passat in passformen på sitt system så hårdlöder man kulorna. Custom passning men utan bassel.

    http://www.mtw-daempfer.de/index.php...id/9/Itemid/70"

    MTWs kulledskrökar kan jag rekomendera, mycket lätt att få att passa in. Använder 2 sådan i mitt Yak projekt.
    http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php?t=19839






    /Jocke
    Senast redigerat av Rosso den 2008-10-23 klockan 08:47.

  7. #107

    Standard

    Förbenat vad sugen jag blev på en EF Extra helt plötsligt, jävligt läcker, samma vingyta som Yaken o väger lite mindre. Har tid att ångra mig än. http://www.extremeflightrc.com/image...raSoloHero.jpg ta en titt om ni vill

  8. #108
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Den va grymt snygg med, har kollat på den med finns ju gott om YAK:ar i landet redan så varför inte välja någon av alla de andra trevliga 3D maskinerna.
    695USD=5387SEK+frakt+moms ajajaj.. jäklar va dollarn dragit iväg i pris sista tiden tänk om du köpt den i somras 695USDx6kr=4170SEK

    Vad tar Autopartner för Extran ?

    /Martin

  9. #109

    Standard

    Autopartner har betydligt bättre pris än Europaimportören Freestyle rc. 5995:- Bara att handla då kvaliten säsgs vara mycket mycket fin o stora vingytor med låg vikt betyder bra flygprestanda. Fan att jag har ångest då jag vill ha båda kärrorna, Extran ser ju mycket modernare ut o ska vara lättare o jag gillar mina plan lätta medans Yaken ser större ut på något sätt.

  10. #110
    mdss avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    524
    Jobb
    Verktygsmakare + Egenföretagare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av KenPro Visa inlägg
    Förbenat vad sugen jag blev på en EF Extra helt plötsligt, jävligt läcker, samma vingyta som Yaken o väger lite mindre. Har tid att ångra mig än. http://www.extremeflightrc.com/image...raSoloHero.jpg ta en titt om ni vill
    Den ser ju fin ut!!! men det vore ju kul om inte alla ska flyga Yak:ar
    /Mathias
    -----------------------------------
    rpm x pitch x 0.0254 x 3,6/60=km/h
    -----------------------------------
    JR DS 8711 will turn your rudder into a weapon!

  11. #111

    Nyroths avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    715
    Jobb
    Modellflyg nostalgiker

    Standard

    Ken,
    Det finns ingen lag i Sverige som förbjuder en människa att äga 2 st 50cc kärror. Kolla bara på Tobbe O.......

    / Nyroth

  12. #112

    Standard

    Det får räcka med ett 50 cc bygge denna vinter men det lär säkert bli fler framöver. Va tror ni om dessa servon då http://www.hitecrcd.com/servos/show?name=HS-7950TG
    Kanske inte samma kvalite och centrering som JR men jag tror de räcker gott o väl. Dock blir väl de knappast billigare än 8711

  13. #113
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Varför nöjer du dig inte med 5955TG?
    //Tobbe

  14. #114

    Standard

    Nja, tanken var att tjacka riktigt fina grejer o nu när Hitec släpper dessa som ska vara lika starka, snabba som 8711 med dubbel upplösning och programerbara och titandrev som förhoppningsvis ej glappar upp sig så kanske dessa rent ut av är ett bättre servo i mångas ögon.

  15. #115
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Ok. jag hade ingen aning om vad det var för servo men nu har jag läst.

    Det ser ju bra ut, men frågan är om du inte klarar dig med 5955 ändå för jag skulle tro att det där servot blir dubbelt dyrt.

    8711 glappar upp sig, men efter att nu ha flygit 140 flygningar (28 timmar)
    så glappar dom inte mera än att jag gissar att jag får ut 400 flygningar till på dem
    //Tobbe

  16. #116

    Standard

    Jo det är ju en prisfråga, finns ingen prisuppgift ännu. Annars får det bli 8711 ändå, bra att ha lite värre grejer om man vill flytta över dessa till en större kärra. Vad har du för tankstorlek o hur långt tid flyger man på denna. Tankinstallation som är viktigt som ***** hur funkar det i bensinplan för att slippa få dålig motorgång vid häftig flygning?

  17. #117
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Jag använder orginaltanken som rymmer 650cc och det brukar gå ca halvtank på 12 minuter.

    I Yaken kör jag med tre slangar, sugslangen till klunken, en luftslang i tanktaket och en slang som jag tankar genom.
    //Tobbe

  18. #118

    Standard

    En snabbfråga, är Menz trä proppellrar vettiga, ska precis beställa motor o tänkte ta med en sådan propp för inkörning om det är något att ha. Fult med trä men billigare än en kolfiber propp man bara använder ett litet tag. Det rekommenderas 24*8 till DA50 är de så mycket mer lättdrivna än Mejzlik?

  19. #119
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Jag har faktiskt ingen aning när jag bara kört med Mejzlik själv.

    Jag har mailat QQ i kväll och beställt ett nytt Landställ till MalåYaken.
    Snacka om service, stället plus lite små grejor är snart på väg och tracking nr skulle jag få imorrn och han har allt från vingar till minsta
    skruv på hemsidan
    //Tobbe

  20. #120

    Standard

    Det är så det ska vara, sällan man får hem nåt snabbare än en vecka i Svedala även om de har det på hyllan. Själv har jag handlat 8711 servon och DA50r med diverse tillbehör i kväll o det blir att lätta på lädret. Bor inte du i Lycksele, min far har en liten gård i Vilhelmina som han har som jaktstuga, kan bli att åka upp så får vi köra skoter o flyga plan.

Liknande ämnen

  1. Composite-ARF , hur är kvalité mm på dom flygen?
    Av Snickarjävel´n i forum Bensinmodeller
    Svar: 110
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 05:49
  2. Quique YAK 54 86"
    Av rothman i forum Byggdagboken
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 21:25
  3. Composite-arf, Aeroworks, och boxen för dubbla mottagare
    Av georgios-g i forum Bensinmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 16:34
  4. LÅG KVALITE PÅ FÖRETAG
    Av UL i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-10-26, 18:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •