Reklam

 
Sidan 8 av 13 FörstaFörsta ... 345678910111213 SistaSista
Resultat 141 till 160 av 244

Ämne: Kvalite Quique kontra Aeroworks, PA, Composite ARF

  1. #141

    Standard

    Tror aresti cannistern är en zimmerman, den är gjord i rostfritt stål väger 295gr alltså lite mer än de flesta övriga men ska ha bra med effekt o håller en evighet. En favorit för många runt om på olika forum. Jag beställer nog 58" extran så kan ja stoppa i en av mina ys 63 or, kan bli riktigt nice. Angående röknippel så är det inget jag vill ha då tank o pump väger för mycket för min smak, skulle jag bygga en större kärra så skulle ja montera rök.

  2. #142

    Standard

    Hur gör ni med era tankar, tänkte då mest på luftningen? Dessa motorer suger väl bara av sig själva men behöver en luftningslang som mynnar ut någonstans, har sett att den dras ovanpå tanken för att ej soppan ska rinna ut, när motorn är igång o planet är upp o ner så läcker det väl inte pga av vakkumet i tanken eller? O var drar man ut luftningsslangen? Den borde ju kunna droppa ur sig lite vid frakt om man inte pluggar den

  3. #143

    Standard

    Tänkte inhandla diverse material till bygget o ser i manualen o på amerikasnke forum att man ska måla motorbox o piptunnel med epoxy, vad är detta för epoxy eller är det någon sorts färg? O var handlar man det lämpligast?

  4. #144
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Helt vanligt epoxilim utblandat med lite lacknafta så att du kan pensla på det.

  5. #145

    Standard

    Har du handlat extran ännu, såg att de fått in den

  6. #146

    Standard

    Tack för tipset förresten, trodde först det var nån lustig epoxi baserad färg

  7. #147
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Hej..
    Nej har inte köpt någon Extra. Ville ha den röda/blå/svarta extran men den har de inte hemma just nu.

  8. #148

    Standard

    Ja den är läcker, väntar på att den i 58" ska komma in.

  9. #149

    Standard

    En orgie i rött, o mer blir de!! Nu har motorn anlänt o gör sällskap med mina JR servon
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DA50JR8711.JPG 
Visningar:	299 
Storlek:	171,2 KB 
Id:	1760  

  10. #150

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 425
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Har dragit ut ett ventilationsrör (3mm mässingrör) under flygkroppen på min Yak.54.
    Mässingsröret är böjt 90 grader så mynningen pekar rakt fram (à la lin-flyg). Täpper till röret med en gummihätta (från Kavan) när det är dags för hemfärd.
    ???...Epoxilim kan förtunnas med metanol och rödsprit ...men lacknafta?? Nä!!

  11. #151

    Standard

    Ok, har du möjligen någon bild på lösningen? Jag ska ju ha en avstämdpipa o därmed öppet för pipan halvvägs på kroppen, ingen risk att det tar eld om bränslet landar på pipan vid eventuellt dropp vid flygning. Bara att pensla på epoxi utspädd med rödsprit alltså för att bränslesäkra piptunnel o motorbox

  12. #152
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Fin motor

    Känn lugnet, lite bränsle skvitter på pipan gör inget då det måste till en gnista för att det ska tända.

    Man minns ju från tiden när man körde B20 med dubbla Weber 45'or hur det droppade brännsle ner på det ibland halvglödande grenröret utan att det tog eld
    //Tobbe

  13. #153
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av KenPro Visa inlägg
    En orgie i rött, o mer blir de!! Nu har motorn anlänt o gör sällskap med mina JR servon

    oj det va en kärlekens motor du köpt fred på jorden o DA åt alla

    Get high with hovering
    not drugs

  14. #154

    Standard

    Ja nog är det kärlek alltid, Da:n kommer få en rejäl massage så den släpper lös lite fingång o vrid i Yaken till våren

  15. #155

    Standard

    @Tobbe O, hur har du kopplat din killswitch? Man har ju DA:s tändningsbox med en fin högtrömskontakt, och en medföljande motsvarande kontakt lös på kabel. Löder man fast denna lösa kabel på accen eller har man den optiska killswitchen mellan dessa? Ser ju ut som Smartflys killswitch har vanliga jr kontaker från start. Utförlig beskrivning för *****er skulle uppskattas. Vilken och hur har du löst det med ladduttaget för tändningen?

  16. #156
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av KenPro Visa inlägg
    @Tobbe O, hur har du kopplat din killswitch? Man har ju DA:s tändningsbox med en fin högtrömskontakt, och en medföljande motsvarande kontakt lös på kabel. Löder man fast denna lösa kabel på accen eller har man den optiska killswitchen mellan dessa? Ser ju ut som Smartflys killswitch har vanliga jr kontaker från start. Utförlig beskrivning för *****er skulle uppskattas. Vilken och hur har du löst det med ladduttaget för tändningen?
    Jag bytte DA-kontakterna mot Deans.

    Strömkablarna från killswitchen ska till tändboxen, eftersom jag endast anänder den optiska SM-brytaren (ingen mekanisk)så har jag en enkom kabel från acken till ett laddutag.

    Varför Smartfly brytare när det finns en mycket enklare variant som SMmodellbau har?
    //Tobbe

  17. #157

    Standard

    Antingen kom jag ihåg fel eller så missuppfattade jag dig o trodde det var Smartfly switchen du hade, då blir det en SM modelbau. Med andra ord så går en kabel från mottagare till killswitch o därifrån två utgångar en till acc o en till tändning, o en y kabel? Eller färdig kabel från kill till ladduttag? Mycket nu!!!???

  18. #158

    Standard

    Hittar inte denna grej på SM, min tyska är allt annat än bra

  19. #159

  20. #160

    Standard

    Man tackar!! Hur har ni gjort med tank klunk, kör ni filt klunk, keramic eller en vanlig klunk? Neoprene slang inuti tanken är det som gäller eller?

Liknande ämnen

  1. Composite-ARF , hur är kvalité mm på dom flygen?
    Av Snickarjävel´n i forum Bensinmodeller
    Svar: 110
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 05:49
  2. Quique YAK 54 86"
    Av rothman i forum Byggdagboken
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 21:25
  3. Composite-arf, Aeroworks, och boxen för dubbla mottagare
    Av georgios-g i forum Bensinmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 16:34
  4. LÅG KVALITE PÅ FÖRETAG
    Av UL i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-10-26, 18:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •