Reklam

 
Sidan 12 av 13 FörstaFörsta ... 278910111213 SistaSista
Resultat 221 till 240 av 244

Ämne: Kvalite Quique kontra Aeroworks, PA, Composite ARF

  1. #221

    Standard

    Idag har man faktiskt tjuvstartat bygget med att montera ihop krök o pipa, för att förhindra att pipan vrider sig eller poppar av så borrade jag ett litet hål o skuvade i en liten skruv med rund skalle o på med teflon jointen. Sen var det bara att sätta klämmorna över skruvarna så kommer den ingenstans.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00762.jpg 
Visningar:	229 
Storlek:	59,4 KB 
Id:	3041   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00763.jpg 
Visningar:	222 
Storlek:	41,8 KB 
Id:	3042  

  2. #222
    Robert_ss avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    826
    Jobb
    Lastbilschaufför
    Klubb
    KMFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av KenPro Visa inlägg
    Idag har man faktiskt tjuvstartat bygget med att montera ihop krök o pipa, för att förhindra att pipan vrider sig eller poppar av så borrade jag ett litet hål o skuvade i en liten skruv med rund skalle o på med teflon jointen. Sen var det bara att sätta klämmorna över skruvarna så kommer den ingenstans.

    Tjennare!

    vart köpte du den kröken?
    //Robert Söderberg
    Futaba - "We put the future of R/C in your hands."


  3. #223

    Standard

    Kröken köpte jag från Kanada. Karl Mueller gör dessa i alumium o de har kanonfinish. Bara att maila o säga vad man vill ha eller till vilken modell. Kostade 535:- inkl frakt. Dock gjorde de bara 11.5" som längst till DA/DL för att inte stressa svetsfogen vid mynningen. Han skickade dock med en bit rör så jag svetsade ihop dem o kapade sedan av till lämplig längd. 11.5" är rekommenderad längd för max toppvarv med denna pipa men jag vill inte riskera att få den för toppig i registret därav min förlängning.

  4. #224

    Standard

    Ja, då har Yaken äntligen dykt upp. Lägger upp lite bilder senare. Ser mycket bra ut.

  5. #225
    mdss avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    524
    Jobb
    Verktygsmakare + Egenföretagare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Grattis Grattis
    /Mathias
    -----------------------------------
    rpm x pitch x 0.0254 x 3,6/60=km/h
    -----------------------------------
    JR DS 8711 will turn your rudder into a weapon!

  6. #226

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Väntar spännt på bilderna...

  7. #227

    Standard

    Jaha, efter snart fyra månaders väntan så får man den stora överraskningen att kroppen är skadad. Yiiipppiiee. Såg det nu när jag packade upp alla grejer ordentligt. Tråkigt då Lindinger säkerligen ej hunnit fått reservkroppar ännu. Blir att vänta ett tag till. Ska lägga ut lite bilder i vilket fall då skapelsen är enorm för o va en 50cc kärra

  8. #228

    Standard

    Detta trots att modellen var packad i först kartong sedan en träkista, kartong igen o inlindad i skum o ordentligt fastsatt. Ser ut som not föremål penetrerat hela skiten, nåt jag inte såg i min glädje då jag tog emot paketet.

  9. #229
    mdss avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    524
    Jobb
    Verktygsmakare + Egenföretagare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Tråkigt du som har väntat sååååååååå längeeeeeeeee
    /Mathias
    -----------------------------------
    rpm x pitch x 0.0254 x 3,6/60=km/h
    -----------------------------------
    JR DS 8711 will turn your rudder into a weapon!

  10. #230

    Standard

    Sånt suger, lider med dig. Hoppas det löser sig på ett bra sätt.
    Powered by Joy and a LiPo pack

  11. #231

    Standard

    nu har Lindinger skickat ett nytt plan till mig o posten i sverige står för kalaset. bara be till gudrun att det är helt denna gång

  12. #232
    Robert_ss avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    826
    Jobb
    Lastbilschaufför
    Klubb
    KMFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av KenPro Visa inlägg
    nu har Lindinger skickat ett nytt plan till mig o posten i sverige står för kalaset. bara be till gudrun att det är helt denna gång


    Gött! Vi alla håller tummarna för dej!
    //Robert Söderberg
    Futaba - "We put the future of R/C in your hands."


  13. #233

    Standard

    Jaha, då har den nya kroppen anlänt o den var hel. På köpet fick jag en extra tillbehörsats + landställ o komplett stabbe. Jag ska dra upp lite bilder imorgon då bygget kommit över halvvägs redan. Räknade med väldigt mycket mer timmar än en kärra i 40 storlek men den går ihop lekande lätt än så länge. Det tråkigaste var att limma gångjärn o täta roderskarvar men det är över nu o resultatet blev bra.

  14. #234

    Standard

    Har varit dåligt med byggbilder men efter 80 arbetstimmar så är den klar så när som på en rejäl vaxning, dekaler o en extra genomgång av roderutslag. Ska dra igång motorn i veckan o se så att allt lirar innan premiär turen. Kommer fler bilder när jag laddat kameran.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00766.jpg 
Visningar:	148 
Storlek:	55,0 KB 
Id:	4155  

  15. #235
    Antons avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    88
    Jobb
    pluggar
    Klubb
    Linköpingseskadern, Bigglesklubben, Malmens MFK

    Standard

    Hej.
    Riktigt fin!
    Jag ska snart börja bygga på en likadan modell fast med det svart/gula färgschemat och undrar om du skulle kunna ta lite bilder på hur du har installerat mottagare, accar osv...?
    Och antingen lägga ut dom på forumet eller skicka dom till mig i ett mail anton_arud@hotmail.com?
    Skulle vara jätte tacksamt för jag är ny på bensin flyg och en bild säger mer än 1000 ord =)
    //MVH Anton
    Senast redigerat av Anton den 2009-03-10 klockan 19:52.

  16. #236

    Standard

    Placering av accar mm kommer förmodligen inte hamna på samma ställe då vi har olika setuper men jag ska lägga ut lite bilder till dig.

  17. #237
    Antons avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    88
    Jobb
    pluggar
    Klubb
    Linköpingseskadern, Bigglesklubben, Malmens MFK

    Standard

    Hej.
    Nej det är klart.
    Tack!!
    //MVH Anton

  18. #238
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Hej Kenpro
    Är lite nyfiken på vad slutvikten hamnar på flygklar med batterier och allt. Eftersom du byggt den med kolfiberpipa och byggt den lätt så vore det intresant och se vad den hamnade på i slutvikt.

    /Martin

  19. #239

    Standard

    Har inte vägt den men den är en tungviktare tyvärr då jag valt rätt tunga grejer som tex kolfiber propp airwild alu spinner hela elsetupen är överdimensionerad o egentligen alldeles för tung för min smak, gissar på dryga 8 kg, men ef yaken är lite tyngre då den är betydligt större än de andra fabrikaten. Får se om DA:n orkar med ordentligt. Från början var detta tänkt som ett lättviktsprojekt men det ballade ur då jag tog tillförlitlighet o säkerhet i första hand. Jag kan bara gissa att de flesta på nätet presenterar lite glädjesiffror när de anger totalvikt. Ska försöka få en exakt vikt på den.

  20. #240
    Antons avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    88
    Jobb
    pluggar
    Klubb
    Linköpingseskadern, Bigglesklubben, Malmens MFK

    Standard

    Hej.
    Jag skulle vara jätte intresserad av bilder på hur du har monterat mottagaren?
    Har samma modell och radio och har funnderat mycket på om man måste dra ut antennerna ur kroppen på nått sätt?
    Så lite bilder skulle hjälpa masser!!

    //MVH Anton

Liknande ämnen

  1. Composite-ARF , hur är kvalité mm på dom flygen?
    Av Snickarjävel´n i forum Bensinmodeller
    Svar: 110
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 05:49
  2. Quique YAK 54 86"
    Av rothman i forum Byggdagboken
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 21:25
  3. Composite-arf, Aeroworks, och boxen för dubbla mottagare
    Av georgios-g i forum Bensinmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 16:34
  4. LÅG KVALITE PÅ FÖRETAG
    Av UL i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-10-26, 18:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •