Reklam

 
Sidan 11 av 13 FörstaFörsta ... 678910111213 SistaSista
Resultat 201 till 220 av 244

Ämne: Kvalite Quique kontra Aeroworks, PA, Composite ARF

  1. #201

    Standard

    Har mailat Autopartner men får inget svar, ska kolla med Chris om det går att ordna een kärra direkt från deom till vettiga pengar. Jag beställde min när priset var lägre så om ja måste ta den från Lindinger så blir den 1500:- dyrare, tråkigt då jag har beställt alla delar så som krök mm för att passa EF Yaken. O dessutom finns det ingen annan kärra jag vill ha för tillfället.

  2. #202
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Du kan ju beställa en Pilot-RC med samma färgschema som EF YAK:en de gör ju custom scheman för 45USD

    /Martin

  3. #203

    Standard

    Får se, tar hellre en EF, men går det ej så kan ja nog hitta på ett snyggt färgshema

  4. #204
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av KenPro Visa inlägg
    Ok, ja de tog sina därifrån, Lindinger har sålt dessa via freestyle förut, ska höra med dem annars får det bli en annan maskin, tyvärr.
    Tråkigt att höra

    Ett tips är ju Pilot-RC, tror att jag skulle prova en sådan om jag skulle byta ut någon av mina QQ Yakar
    //Tobbe

  5. #205

    Standard

    Ja, men vill inte betala mer pengar för en Pilot rc än en EF, med dagens valutakurser blir det ju så. Då tar ja hellre en Quique från Lindinger. Ska avvakta svar från Autopartner först, sen får ja ta eventuella nödlösningar senare. Surt alla delar är hemma nu bara ett plan som saknas. Har Pilot planen tunnel för avstämd pipa färdigt? Vill ju inte skänka bort min svindyra kolfiber historia.

  6. #206
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Japp de är klara för pipa..syns i underkant på detta foto
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PICT8007.jpg 
Visningar:	223 
Storlek:	41,4 KB 
Id:	3019  

  7. #207

    Standard

    Den där ser bara ut o rymma en cannister, men jag kan ha fel. Borde stå på deras sida iofs

  8. #208
    Robert_ss avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    826
    Jobb
    Lastbilschaufför
    Klubb
    KMFK

    Standard

    utrymmet räcker gott och väl
    //Robert Söderberg
    Futaba - "We put the future of R/C in your hands."


  9. #209
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    En pipa är ju 60-70 cm så det blir nog att förlänga canistertunneln iaf på en QQ Yak, men det är nog inget större problem.

    Jag själv är lite sugen på att förlänga tunneln på en av mina QQ för att testa en pipa.
    //Tobbe

  10. #210

    Standard

    De är bara gjorda för cannister enligt deras sida, vill inte bygga om en kärra för dessa pengar. Neä Extreme Flight kärrorna har mer vingyta o är beprövade o lovprisade vid det här laget så jag tar en sån trots allt strul.

  11. #211

    Standard

    Ja, ja glömde att qq:n hade cannister tunnel. Har förlängt min krök lite så den kommer inte ge toppvarv men bli mer körbar. Vill inte strula med det efter ja monterat allt om det inte behövs. Bättre o bygga noga o flyga mycket. Var det några incidenter med din kärra Tobbe när du väl fått det i luften? Nåt du kan tipsa om vid bygget?

  12. #212
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Allt har fungerat klockrent för mig
    //Tobbe

  13. #213
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sigun Visa inlägg
    Du kan ju beställa en Pilot-RC med samma färgschema som EF YAK:en de gör ju custom scheman för 45USD

    /Martin
    Dom kopierar inte en EF utan tillstånd från EF
    //Tobbe

  14. #214

    Standard

    Fick bli en EF Yak från Lindinger, lite dyrare men en piss i nilen vid det här laget. Leverans om ett par veckor om allt går vägen

  15. #215

    Standard

    Kenpro, de kommer gå ut till kunder nästa vecka, containern kom in i onsdags, nästa kommer i maj så ni som är sugna på en EF maskin passa på nu innan första 40fots containern tar slut
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  16. #216

    Standard

    Till Lindinger? De sa att de väntade den i mitten av jan senast idag. Har beställt så man får hoppas på att de fanns nån kvar

  17. #217

    Standard

    Jo den kom i onsdags sen är det pappersjobb mm, när jag talade med dem imorse så var den på g in till lagret sen är det en del jobb å sen ska alla skickas ut. Så räkna med 2v eftersom svenska posten ska hantera den
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  18. #218
    mdss avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    524
    Jobb
    Verktygsmakare + Egenföretagare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Vilket jävla problem att få tag på en Yak
    /Mathias
    -----------------------------------
    rpm x pitch x 0.0254 x 3,6/60=km/h
    -----------------------------------
    JR DS 8711 will turn your rudder into a weapon!

  19. #219

    Standard

    Ja, ja brukar ha oflyt, men det är nog på gång nu. Idag har ja hämtat ut min nya Futaba 10C, lite besviken på ergonomin o finishen för en radio med detta pris men den duger nog o har alla finesser jag behöver o mer därtill. Tar ett tag o vänja sig vid den nya radion efter att ha spakat den gamla i flera år.

  20. #220

    Standard

    Här kommer en bild
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00761.jpg 
Visningar:	155 
Storlek:	61,6 KB 
Id:	3025  

Liknande ämnen

  1. Composite-ARF , hur är kvalité mm på dom flygen?
    Av Snickarjävel´n i forum Bensinmodeller
    Svar: 110
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 05:49
  2. Quique YAK 54 86"
    Av rothman i forum Byggdagboken
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 21:25
  3. Composite-arf, Aeroworks, och boxen för dubbla mottagare
    Av georgios-g i forum Bensinmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 16:34
  4. LÅG KVALITE PÅ FÖRETAG
    Av UL i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-10-26, 18:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •