Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Enkla foammodeller

  1. #1

    Standard Enkla foammodeller

    Hej

    Finns det någonstans där man kan köpa endast foamkroppar? Det är alltid kit som säljs med undermåliga motorer och annat tjafs, känns dumt att betala för sådant som bara hamnar i en låda. Jag letar enkla modeller så som e-starter, formosa etc. etc.

    MVH, Peter

  2. #2

    Standard

    Jag har också letat och frågat efter samma sak, men de svar jag har fått har varit i stil med "Bygg nån typ av kombat-kropp då..."
    Det verkar ju å ena sidan inte så jäkla kluringt och tidskrävande, men har man inte lust/möjlighet/tid att slöjda så ser det mörkt ut...

    /Johan.
    Ös på ba!

  3. #3

    Standard

    Synd för jag hade hoppats på att hitta billiga kroppar och experimentera med olika setuper. Det känns onödigt att köpa en komplett modell och kasta hälften. Visst går det att bygga men tiden är knapp.

  4. #4

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    26
    Jobb
    Servicetekniker

    Standard Epp?

    Finns en helt bunt EPP modeller som är ganska bra pris på och dom håller ju lite bättre, kanske inte alltid dom snyggaste :-)

    finns både på MFT och Fullkontroll

    har själv en Unique från ms composit, är en mkt trevlig modell :-)
    Vill man komma billigare undan så är det nog bara o bygga, finns några ganska enkla depron modeller som flyger helt ok, Park Uggly stick är en kul modell, finns ritningar o allt på rcg :-)

    /Peter

  6. #6

    Standard

    Ja det var ju ingen prisskillnad om man köper med eller utan motor, får se hur jag gör. Vintern är i antågande och då blir det inte så mycket flyg.

Liknande ämnen

  1. En snabb och en långsam modell, enkla depron ritningar.
    Av chulie i forum Ritningar och Konstruktioner
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-07-04, 23:04
  2. Enkelt scratchbygge av enkla material.
    Av Danka i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-21, 10:20
  3. Segelflygmeeting med enkla tävlingar
    Av Ripa i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 21:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •