Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: edge 540T

  1. #1
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard edge 540T

    marknaden i falköping ... köpte en sådan hära http://www.aircpro.com/airc/homepage...t&CartID=14299-
    maken till rtf her iaf jag inte sett !!! 10 min från låd öppning till flygbart om man inte räknar tiden till att ladda accen ... stabbe å fena sätts ihop till en enhet och föres in i skåran säkras sedan me 2 st skruvar ,,, mm lite vekt skall personligen limma med epoxy då det ju är en 3d kärra .... ALLT var klart motor servon linkar mm mm en liten växlad inrunner satt i paketet med rglage (18 amp) samt acc 1300 mah ett i mina ögon ett MYCKET prisvärt paket med radio samt även fms simulator med skiva kabel till radion mm mm så nu väntar jag bara på skapligt lite vind under söndagen för provflygning !!!
    åsså priset då .. med "mäss" rabatt 1500 kr !! värt pengen !??? utan tvekan ,,,,,


    det vart även en beggad radio jr 388!??? men jisses vilken manual ! .....
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  2. #2
    gimbos avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    713
    Jobb
    IT-Proffs
    Klubb
    Malmens Modellflygklubb (Linköping)

    Standard

    Har du provflugit än? Och hut tycker du den är i luften?

  3. #3
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    idag ! 7 meter vind orkade inte vänta längre !! så blev det premiär tur !!
    mm lite fladrigt i vinden men flyger bra gör den !! lite kyttig vind då premiären blev på ållebergs väst hang-- dock inte på hang kanten utan på en plätt längre in ..

    en tur till blev det på fotbolls planen hemmavid .. i stillsammare vind .. och jag om inte kan hovra ! .... lyckades med detta konst styck med denna kärra ... inga elaka tendenser alls snäll å går dit man pekar .. harrier landning ja inga bekymmer .. enda abret med den är den veka propp axeln som viker sig om man nosar lite hårt ..

    även brunnen för accen med sin lucka är lite tjosanb då den i stort endast har plats för den medföljande accen ... en modd kommer där senare ... i mina ögon en klart prisvärd kärra/paket lämpad även för en nybörjare om man tagit lite sim innan ! ... liiite mer power skulle inte skada men den växlade inrunnern med 11x43 propp räcker till för både hovring och att dra sig ur den utan bekymmer..

    dock så verkar inte kroppen tåla för mycket av misshandel vid landning mm men vilket plan gör det !??
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  4. #4

    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    174
    Klubb
    mk tre aviatörer

    Standard

    Såg även att dom sålde en yak med samma motor o allt, undrar vilken som är bäst?
    Edgen eller yaken?, yaken väger lite mer och är ngt större.

  5. #5
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    efter vad håkan på aircpro sade så är yaken lite lugnare i sin flygning edgen är ruskigt lätt 560 gram med acc på plats så den är himla känslig för vinden även om den inte på nått sätt är svår flugen för det det är väl samma spec på motor mm antar jag .. men den växlade motorn ger bra med kraft !

    har dock märkt att man får vara lite försiktig i synnerhet när det är kallt .. iaf så är edgen lite "klen" har limmat min kropp vid ving infästning och skall även fälla in en kolfiber stav i vingen så den slutar flexa ..

    landnings stället med sina små hjul lämpar sig inte för gräs fält men att hand starta modellen är inga bekymmer bara ge gas å släpp .. och som sagts tidigare .. propp axeln är väldigt känslig om man gör en kullerbytta ... så att ha ett par sådana på lager är inte fel .. dessvärre så går inte bara axeln att köpa lös utan man får köpa hela växeln.. men den är inte farligt dyr ...

    jag funderar på att göra tofflor (skidor) till min nu inför vintern ...
    det är en perfekt kärra för att still flyg suget då den med sin storlek går in även på passagerar sätet i bilen ... så en bra andra kärra när man inte orkar att släpa med sig bensin dunkar å annat stort till fältet eller bara vill ta sig 10 min flygning på fotbolls planen hemma vid
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  6. #6
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    jaha då vart det en tur med lilledgen orkade inte löda i nytt backup batter i andra radion ... !
    hade dock endast en acc laddad . men den räckte för att fingrarna skulle bli som istappar ! en 1300 acce räcker faktiskt ca 14 min med varierad bus flygning och lite försök till hovring ! och för alla er som fått massa pengar i julklapp så kan jag rekomendera dessa art tech modeller 10 min montering ladda accen och flyg ! .. priset har aircpro sänkt ytterligare nu ! och jag funderar på att även beställa yaken ..! ... roliga små kärror som man bara kastar in i baksätet på bilen !
    har nu förstärkt vingen på min edge med ett kolfiber rör som täcker hela ving bredden .. tog vad jag hadde liggandes så det vart ett 3 mm rör .. lite over kill men då kärran ändå är så lätt så påverks inte den särskillt av den extra vikten ! ...
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

Liknande ämnen

  1. Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-10-25, 09:55
  2. Premiärflygning med Edge 540T
    Av SilverB i forum Bensinmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-06-29, 09:59
  3. 50% Bill Hempel edge v2 og EF-edge 88''
    Av anders e i forum Bensinmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-15, 14:55
  4. Extreme Flight Edge 540T
    Av damaen i forum Elmodeller
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-05-24, 02:14
  5. Precision Aerobatics Edge 540T / GrPro 50
    Av affas i forum Bensinmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 19:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •