Då jag för några veckorsedan planterade min Hellcat, hårt, beroende på möjligt radio fel så har jag nu införskaffat en ny värdig ersättare.
En P51D Mustang från Top Flite, ARF så den blir klar till våren. Skala är omkring 1:7
Spännvidd: 1640mm
Längd: 1420mm
Mitt motorval blir: Saito 100 med KELEO pitt style muffler.

Det jag planerar att göra med den är inte till hundra klart. Kommer dock byta dom medföljande Mekaniska ställen mot Robart luftställ #605 och robostruts #653 L & R. Även ett Robart infällbart sporrställ ska jag försöka klämma in.
Lite vädring och troligtvis dra upp panellinjerna. Tyckte det gav stor effekt på min P47.
Någon form av öppningsbar huv så jag kan gömma luftpåfyllning, strömbrytare och ladduttag i den något försänkta sittbrunnen. I dagsläget vet jag inte om det blir på skenor den ska gå eller om den bara ska hållas på plats med några skruv och magneter. Vi får se.
Något jag starkt funderat på, på inrådan av Taygher, är att göra lite mer skalariktiga ställ luckor samt inre luckor med någon form av sekvensstyrning. Det skulle vara en kul utmaning, men sedan tror jag nog det räcker om den ska vara klar när fältet torkat upp någon gång i slutet av April.


Stor och läcker kartong, kom via posten i en ännu kraftigare kartong


Allting rejält packat. Sen så är även påsarna fasttejpade i kartongen så dom inte ska kana omkring.


Godis lådan. Spinner i aluminium, motorbock, ställ, roderhorn, tank, skruvar, hjul, pilot mm.


Kroppen stadigt förankrad. I lådorna som skyddar nosen och stjärten förvarades...


...motorkåpa, luft scoop, avgas utblås och skala radio utr. I samma påse som Scoopet ligger i, ligger även landställsluckor och kulsprutorna. Jisses vad jag letade innan jag hittade dom prylarna.

Så om någon har några bra förslag eller tips på bra effekthöjande detaljer, eller skala dokumentation är jag idel öra.

Uppdateringar kommer men det blir ingen riktig byggtråd. Mer en uppföljning på väg till färdig