Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Vilka prylar ska jag ha?

  1. #1

    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    83
    Jobb
    Rc flyg och Portning av toppar i första hand 4takt mc men även 2-takt. När jag är vaken.

    Standard Vilka prylar ska jag ha?

    Jo hej ,,,Jag måste ju fixa ett plan också till min dl-50 motor som ska vässas för liten prop och högt varv.

    Jag funderar skarpt på cmpro Zero den som mäter 2100mm,,den ser för härlig ut!
    Men jag har aldrig kört soppaplan så jag vet inte om det är några problem med störningar eller?? Har en 35 sanwa sändare men ingen mottagare. Vilken mottagare ska man köpa som är billig fast bra (fattig) Gärna en beg om någ skulle ha.. Även hur små servon kan man ha,, för det värsta jag vet är onödig vikt.
    Och vilka servon går att lita på?

    ös på med alla tänkbara tipps vad man ska tänka på..

    Jo landningsställ för 10kg kärra, Infällbara så klart. samma där snålbudjet..vilka fungerar bäst ..... gärna beg....

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 425
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Hur gammal är Sanwan??
    Annars skulle jag rekommendera någon av 2,4GHz anläggningarna, Spektrum,JR eller Futaba...Sanwa har en också (samma teknik som Futaba).
    Själv har jag Spektrum DX_7 och DX-6i . Båda fungerar ypperligt!

    Servon runt 10-15kg från välkända tillverkare som Hitec, Futaba, Sanwa eller JR.
    På trotteln behövs inget stort servo. Kör själv med ett 16g Blue-Bird servo (4kg) på min 50cc Yak-54.
    Hade det inte varit så förgrymmat krångligt att lägga ut bilder här så skulle jag visa dig hur jag gjort i min kärra...Pröva att gå över till "Svenskt modellflyg" istället...där är det mycket lättare att visa bilder.


    Hälsningar!
    Jan K
    Upplands Väsby

  3. #3
    Matsas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    617
    Jobb
    UH-Tekniker på Holmen Paper
    Klubb
    Spinn, Söderköping

    Standard

    Ett avstört tändstift gjorde susen på min P51 Musse, stiftet som följde med ZDZ'an
    gjorde att min räckvidd var ca 10m med inskjuten antenn och motorn igång.

    Efter tändstiftsbytet ca 70m. Jag har för mig att de avstörda stiften har bokstaven
    "R" i beteckningen.

    Matsa...

  4. #4

    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    83
    Jobb
    Rc flyg och Portning av toppar i första hand 4takt mc men även 2-takt. När jag är vaken.

    Standard

    Oj fan det är så kännsligt med stiftet!! var det ett ngk? cm6 ngk som rek till denna motor är inte avstört ,men därimot champon y82 men det eländet var då svår at få tag i sverge... Tändhatten var en besvikelse på dl-50 man kan inte vara säker på full kontakt mellan stift och fjäder.. Gnistan brukar ju hoppa långt så motorn går ändå ,,men störningar som följd. Måste kolla om det finns motorsågständhattar som ser vettigare ut!
    Eller finns det bättre vers till rc flyg?
    Radion är skapligt ny så jag vill hellst inte byta. Denna mod kom väl ut för 3-4 år sedan sanwa R600 super.

    Här är en bra sida som har stenbra bilder på cmp planen
    http://www.nitroplanes.com/cmpzefi80arf.html

  5. #5

    Nyroths avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    715
    Jobb
    Modellflyg nostalgiker

    Standard

    Hej,
    Då CM-6 stiften inte är av resistor typ så är istället tändhattarna försedda med ett 1K Ohms motstånd.

    / Nyroth

  6. #6
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    CITAT: "Pröva att gå över till "Svenskt modellflyg" istället...där är det mycket lättare att visa bilder."
    Jaka,innan du skriver detta överallt i dina inlägg så berätta istället vad problemet är...Jag är inget datasnille men har inga problem numera i det nya forumet här..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  7. #7

    Standard

    personligen får jag inte in bilder på svenskt modelflyg men det var väldigt lätt här

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 425
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    OK! Ska pröva!...Hittar ingen knapp att trycka på för att lägga in bilder!!! Hur gör man??
    Senast redigerat av jaka den 2008-11-10 klockan 16:56.

  9. #9

    Standard

    Lätt som en plätt som andra säger

    Kolla på bilderna för en guide.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	infoga1.jpg 
Visningar:	167 
Storlek:	40,3 KB 
Id:	1689   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	infoga2.jpg 
Visningar:	163 
Storlek:	46,4 KB 
Id:	1690   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	infoga3.jpg 
Visningar:	169 
Storlek:	58,9 KB 
Id:	1691  
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Liknande ämnen

  1. Måste ha prylar
    Av lassebetong i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 20:42
  2. Vad har ni önskat för rc prylar i julklapp
    Av mds i forum Allmänt och Tips
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2007-12-24, 19:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •