Reklam

 
Resultat 1 till 20 av 23

Ämne: Dags för ny morot till lill-raptorn...

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard Dags för ny morot till lill-raptorn...

    Efter en del flygande med min lilla depron-raptor har motorn bestämt sig för att ge upp.
    Så nu funderar jag på vad jag skall satsa på.

    Jag har kört en liten feigao inrunner med 4200kv som väger 17 gram. Denna har körts med ett 10A-reglage och 3s1p 460 mAh-pack och 3x2 gws-prop.

    Denna setup har fungerat helt ok men jag har funderat på om det inte finns något bättre.
    Först och främst låter den en hel del. (Vilket säkert en del som besökt hallen ute på Bosön kan intyga...) och så skulle jag vilja ha lite mera "vrid".
    Dessutom blir motorn ganska snabbt varm vilket har bidragit till den korta livslängden.

    Reglaget och accarna vill man ju gärna använda men jag funderar alltså på att byta motor och prop. Det känns som att en lite större prop och lite lägre KV är den rätta vägen men jag vill inte att den skall gå saktare. Tvärtom...

    Jag skulle vara tacksam för tips och idéer på motor/prop-kombinationer som fungerar.

  2. #2

    Standard

    Tjena

    Hur stor är lill-raptorn? Är det Meijers raptor? Jag kör Tomhe´s Raptor med en hextronic 24g o 6x4 propp
    /Jesper


    Graupner/JR MX-12
    Top Models Pulsar
    F-22 Raptor

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jeppe Visa inlägg
    Tjena

    Hur stor är lill-raptorn? Är det Meijers raptor? Jag kör Tomhe´s Raptor med en hextronic 24g o 6x4 propp
    Halloj.

    Det är tomhe´s suveräna F22 i 60% skala. Alltså ca. 45 cm vingbredd och ca 60 cm långt.
    Det väger 112g har jag för mig. Ink. acc.

    Jag har även denna modell i full skala men det är en annan historia... ;-)

    MVH Peter Z

  4. #4

    Standard

    Jag hade denna motor på en 50% tomheraptor
    http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=5431

    Med 3S gick den som ett skott med bra tyngd

    Tyvärr blev den attackerad av en elledning så den Raptorn är pensionerad nu.

    Jag instämmer i att de är suveräna. Jag byggde först halvskala, sedan helskala. På den senare stoppade jag på skevroder vilket har gjort rollarna toksnabba.

    Hela ritningen och systemet med tabbarna gör att det är enkelt och blir bra.
    /Jesper


    Graupner/JR MX-12
    Top Models Pulsar
    F-22 Raptor

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jeppe Visa inlägg
    Jag hade denna motor på en 50% tomheraptor
    http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=5431

    Med 3S gick den som ett skott med bra tyngd

    Tyvärr blev den attackerad av en elledning så den Raptorn är pensionerad nu.

    Jag instämmer i att de är suveräna. Jag byggde först halvskala, sedan helskala. På den senare stoppade jag på skevroder vilket har gjort rollarna toksnabba.

    Hela ritningen och systemet med tabbarna gör att det är enkelt och blir bra.

    Tackar!

    Det kan vara just en sådan jag skall ha... :-D
    Vad körde du med för prop på den?

    5" kanske blir svårt att få in mellan fenorna.... Hmm.. Måste mäta lite...
    337grams thrust... Jo jag tackar! Det lär räcka :-D
    Tror ni att en 10A esc räcker?


    MVH Peter Z

  6. #6

    Standard

    Jag hade en 5x5 som var lite kapad i topparna, kanske blev en 4x5?. Escen är 10 el 12 A.
    /Jesper


    Graupner/JR MX-12
    Top Models Pulsar
    F-22 Raptor

  7. #7

    Standard

    Jag hittade siffrorna men är lat. Lägger in min 2 dollars rabatt-novell från HC

    Im using it in Depron F-22 Raptor (160g)with pusherprop setup. With 5-5 prop and 2S800 draws about 10A and flies very well. Get around 13-14 minutes of flying. Tried it with 3S1000 for fun, and it really got the plane flying. Vertical handlaunch at half throttle. Gets a little warm, draws about 17 Amps. Really nice motor! Im going to get a couple more for a thrust vectoring project.
    /Jesper


    Graupner/JR MX-12
    Top Models Pulsar
    F-22 Raptor

Liknande ämnen

  1. Min lilla gulliga Morot! =)
    Av Palleman i forum Metanolmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 21:14
  2. Tips på ny morot.
    Av Mr Z i forum Elmodeller
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 08:58
  3. Dags för ny bil?
    Av Frippe i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 21:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •