Reklam

 
Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: cap231ex igen

  1. #1
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard cap231ex igen

    jodå den första gick ju i backen redan på riktiga jungfru turen .. på 3 dje varvet runt fältet i plan flykt så small vingen av 15 cm ut från centrumet .. helt utan anledning ,, resultatet ja räkna ut det skälva ,,, jag är inte bill hempel ... nåväl efter en massa stötande och blötande med bilder och mail till grossisten jo det blev direkt med grossisten då dom ville det själva .. så fick jag till slut en ny modell för frakt kostnaden .. och den är nu snart klar för premiär ... och ja ni kan tro att jag böjt å haft mig på vingen för att kolla veka punkter men på denna verkar det vara ok .. dock var det annat som inte riktigt höll måttet i mina ögon så som sne byggd fena .. och en del "tryck" skador i plankningen på vingen samt stabbe ,,,


    märket ja ... jo det är en V-mar 188cm spännvidd denna är bestyckad med en asp 120 2 pluttare .. som är max vad som rekomenderas till planet ..
    dymond 5000mgX2 till skev samt 4000X2 till höjden till sida ett dymond digital 9500 och nått noname junk till gasen

    mottagaren en jr 700 samt en 2000 mah acce .. övrigt så har orginal stänger samt roder horn mm använts .. då V-mar faktiskt har bra kvalite på medskicket ... med lite tur i vädret så kommer nu denna kråka att få sitt luft dop på lördag ..... så nu är det väl dags att hålla in nerverna då man ju minns vad som skedde med den andra ...
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  2. #2
    RCFF - Moderator Siguns avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    3 961
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Lördag verkar inte vara någon bra dag att premiärflyga i Ulricehamn.. 9m/sek och ösregn men du är kanske en hardman Kenneth

    http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?...Id=10010107063

  3. #3
    LABs avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    634
    Jobb
    Rörpulare
    Klubb
    Tranås & Ödeshög

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sigun Visa inlägg
    Lördag verkar inte vara någon bra dag att premiärflyga i Ulricehamn.. 9m/sek och ösregn men du är kanske en hardman Kenneth
    Sådant väder har vi haft hela hösten,men vem orkar vänta på bättre väder?Med tillräcklig motor går det att flyga ändå.Ett bra tips som Betongen visade var att dra en ICA-kasse över sändaren mot regnet
    Lasse
    Sur gubbjävel!
    LasseB

  4. #4
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    hehe vindstilla är för fegisar skämt å sido så .. tack vare siguns länk konstaterades att det INTE e halv storm på måndag ! ... å se .. vad gör man då .. jojjo man ser till att man får lite semester detta i dagarns tre .. en dag flyga 2 dagar lata
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  5. #5
    RCFF - Moderator Siguns avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    3 961
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Ja måndag ser ju ut att bli kanonväder kenneth ! lycka till med premiärturen. Vore ju trevlig om någon kunde filma din premiär

  6. #6
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    japp kanon väder vart det idag !! hej å hå .. men ingen cap premiär pga trilskande linkar till sidan som inte ville centrera !
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  7. #7
    RCFF - Moderator Siguns avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    3 961
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Men sånt måste man ju kolla 100ggr innan man far ut till fältet kenneth !! de har ju ösregnat hela helgen.. så då borde du kollat detta men man lär sig så länge man lever brukar de ju säga

    /Martin

  8. #8
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sigun Visa inlägg
    Men sånt måste man ju kolla 100ggr innan man far ut till fältet kenneth !! de har ju ösregnat hela helgen.. så då borde du kollat detta men man lär sig så länge man lever brukar de ju säga

    /Martin
    jepps men då man är med ny dam så har man inte varit hemma i helgen !
    så därav så blev inte detta fixat i tid men eftersom jag visste om bekymret så togs inte capen med till fältet idag .... nu är både linkar samt stötstån å rör bytta .. men det vill sig inte riktigt ändå ... då det är push pull system så är det dessutom kinkigt som f*n att justera med stänger ... lútar åt att detta byts till pull pull med wire istället !
    precis som man måste kolla att skeven går åt rätt håll ....... å gör dom inte det vet vi vad som händer ..
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  9. #9

    Standard

    Jajamensan det vet jag Det blir väldigt lustigt det ser hur kul ut som helst
    /Matte
    Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

  10. #10
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    det blir en jäkla hög med delar ... och det är på intet sätt kul !
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  11. #11
    RCFF - Moderator Siguns avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    3 961
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Ajabaja.. inga roder som går på fel håll nu kenneth !.. det räcker med ett sånt misstag iår. Att ha med damer att göra när man ska flyga en ny kärra verkar vara förenat med livsfara Du får lov att konsentrera dig på en sak i taget så kommer nog premiären bli lyckad

    /Martin

  12. #12
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    tisdag dvs imorn ser ut att kunna bli skapligt om regnet håller sig borta annars e onsdag en ännu bättre dag ,,, 3 meter vind å sol ... det var då fasen om inte kråk jäkeln skulle flyga innan helgen ,,, men film blir nog tufft .... så här års e man ju själv på fältet ... å de har man nästan vart hela sommarn med ...
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  13. #13

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kenneth67 Visa inlägg
    det blir en jäkla hög med delar ... och det är på intet sätt kul !
    Hihi från modell till byggsats på nytt eller myrmat. Beror på hur man ser det.
    /Matte
    Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

  14. #14
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    hmm ja .. eller inte ...
    nåväl efter det blev byte till bensinare i min giles så fick asp 120 2 plutt maka på sig i capen in åkte istället super tiger 2300 med en kanske något för stor propp på .. 18x8 .. nåväl skall om en stund ge mig ner och progasa med denna propp .. får se vad den ger för varv..... motorn är dock knappt inkörd ännu så .. har gått 3-4 tankar på sin höjd ... och dom skall visst bli bra mycket bättre efter tid.... nåväl med en 17x6 gav 2300an nå jävulst drag .. iaf ..
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  15. #15
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    så då var det prov gasat med super tigern ..
    med lite feta nålar på både tomgång å fullfart fick jag ur den 7800 rpm fullgas och en skapligt stabil tomgång på 1900-2000 rpm .. detta med en 18x8 trä propp från aircpro ... det känns iaf som om det skulle räcka till mer än väl i "lilla" capen ..
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  16. #16

    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    1 277
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Lite för stor stigning på snurran/lågt varv.!
    Pröva en 18x6 Mentz istället!

  17. #17
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    tack jaka .. jo jag vet lite stor propp dock är den ändå inom rek till den enl tillverkaren 18x8 - 18x 10 enligt dom ... efter vad jag läst på div olika forum så skall man proppa den till ca 9000 rpm .. men ska ge den lite mer tid å se vad den släpper ifrån sig inkörd och in nålad ... men 9000 lär jag inte nå antar jag .. anledningen till att det blev den proppen var en fel leverans .... skulle haft 17x6 men fick denna istället .. nåväl ,, återkommer efter prov flygning .. (ska beställa en 18x6 men de blir ingen mentz)
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

Liknande ämnen

  1. Coaxialhelikopter igen, ute
    Av kalleT i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-29, 22:27
  2. v-mar cap231ex
    Av kenneth67 i forum Metanolmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 00:22
  3. Nu är vi glada igen
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 00:11
  4. Och nu är jag här igen.!!!
    Av Diesel i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 21:45
  5. Cessnan är hel igen :)
    Av Sigun i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-27, 09:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •