Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Vad tror ni om denna till våren ?

  1. #1

    Standard Vad tror ni om denna till våren ?

    Hej på er igen.
    Jag har inte hört av mig på länge, och jag har inte flugit på länge heller.

    Nu när jag var i Stinsen Sollentuna besökte jag Hobbex butik och såg en RTF ifrån Parkzone som jag vart lite intresserad av.

    http://www.hobbex.se/p/productmenu,1...t/product.html

    Vad tror ni om den ?
    - "Jag är inte rädd, jag kan flyga"
    Här bor jag

  2. #2

    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    83
    Jobb
    Rc flyg och Portning av toppar i första hand 4takt mc men även 2-takt. När jag är vaken.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Strömquist Visa inlägg
    Hej på er igen.
    Jag har inte hört av mig på länge, och jag har inte flugit på länge heller.

    Nu när jag var i Stinsen Sollentuna besökte jag Hobbex butik och såg en RTF ifrån Parkzone som jag vart lite intresserad av.

    http://www.hobbex.se/p/productmenu,1...t/product.html

    Vad tror ni om den ?
    Det var prisvärt!! borstlös och 2,4 radio!! och skapligt generöst stora batteriner!! Jag kör ju en parkzone spitfire med borstlöst settupp och a123 2300mah 3 celler ca 10v under belastning. (300w) (Går bra!! )Den har helt perfekta flygegenskaper och skapligt fin finnish ,bland dom bästa rtf friggolitkärror. Den är dessutom lättlagad om ex vingen körs rakt av,,blir bara ett rakt av brott som är lätt att limma ihop med epoxylim. Även kroppen spricker bara rakt av inga smulor som är svårlagat. Så av 5 möjliga flygmuffar får den 4

  3. #3

    Standard

    Det är ju väldigt fint att åtminstone en utav 150 pers hade en åsikt.

    Tack boost.
    - "Jag är inte rädd, jag kan flyga"
    Här bor jag

  4. #4
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Den ser ju riktigt trivsam ut !
    Noterade inte att det var Spektrums nya DX5E första gången jag kikade i denna tråd, då jag tyckte den spontant lät dyr för en RTF, men med en riktig 2.4 Ghz-radio känns den ju prisvärd. Bra betyg här oxå:
    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=pW_JldamvkI"]YouTube - HorizonRC.Com Review- ParkZone F4U[/ame]

    Edit, den klarar ju t.o.m att flyga med kapad vinge:
    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=6wLU0ITZyD8"]YouTube - ParkZone Corsair in Midair @ SEFF 2008[/ame]
    Senast redigerat av jocke1963 den 2008-11-17 klockan 12:28. Anledning: hittade en till film...
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  5. #5

    Standard

    Tror Parkzone gör bra prylar, verkar populära.
    Bra med 2.4ghz radio, även om det är en instegsmodell kan du köpa fler mottagare och köra i andra plan, radion har tyvärr inga modellminnen så du får skriva en minneslapp med servoreversering och hur många trimmklick varje modell ska ha.

  6. #6

    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    83
    Jobb
    Rc flyg och Portning av toppar i första hand 4takt mc men även 2-takt. När jag är vaken.

    Standard

    Det enda jag kan klaga på är ytan som är grov frigolit utan någon typ av film. Borde innebära att den är ömtålig & ful. Därimot spitFirern som jag har (parkzone) 1000mm är ju stenfin yta på. Huvudvingen är frigolit som kärna men stenfin plastfilm så friggokulerna inte syns. Och kroppen är gjord av deprone med samma typ av film = stenstark och fin yta. corsairen såg ju ut som en artec snarare än parkzone? Men klart det prisvärdaste paket jag sett om man nu klarar sig med en så enkel radio? Blir man inte omedelbart less så kan jag garantera att man vill uppdatera i radion!

  7. #7

    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    1
    Klubb
    väsby modellflygare

    Standard

    Jag har en parkzone corsair flyger mycket bra kan verkligen rekomendera denna
    har bara hunnit med å flyga 2 gånger. har även en parkzone P28 trojan även den flyger kanon mycket lättflugna

Liknande ämnen

  1. Kan denna foamie hovra tror du, Wesse??
    Av jocke1963 i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-04-18, 20:55
  2. Vad tror ni om denna motor och fartreglage
    Av rcnisse i forum Elmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-27, 09:19
  3. Vad tror ni om denna?
    Av Pekkala i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-11-21, 20:06
  4. Vad tror ni om denna motion?
    Av Ville i forum Allmänt och Tips
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 22:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •