Reklam

 
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 73 av 73

Ämne: ok det blev bensin tillslut !

  1. #61
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    så dära mail kontakt med hab dom har testat systemet och den sporadisk gnistan jag lyckades få fram var nog inte endast pga av en kabel vid givaren som var av eller i det närmaste av för efter jag lödat fast kabeln igen så fick jag ju ingen gnista alls !

    det visade sig att det var fel på även boxen! så nu är en ny box samt en annan givare på väg med posten även orginal givaren på väg tillbaka då den tydligen fungerade ! .. tyvärr så han det bli fredag så det blir inget test av motorn i helgen men om posten sköter sig så torde paketet vara här som på måndag ... så snart ....... återkommer med provkörnings rapport .. ! ... och för er som nu då undrar vilken av skarorna jag tar i hand .. ja gissa den positiva så klart ..
    men ett litet varningens tecken just på 40cc motorn men förhoppnings vis så ordnar det till sig med tiden ... reserv delar ....
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  2. #62

    Standard

    Tycker nog att HAB borde ha använt ett par byggsatser som "reservdelslager". Det är inte roligt att bli stående p.g.a brist på reservdelar. Som köpare har man väl alltid rätt att reklamera felaktiga varor och då är det återförsäljaren som får göra upp med leverantören.
    /Anders
    Fly safe and sober!
    E-Flite Timber, Ultimate 2, Sport Cub, Durafly Thundra

  3. #63
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    jag gav det förslaget vid mitt första samtal att dom skulle "låna" av en annan sats men dessvärre så hadde dom sålt slut satserna detta var på måndagen
    jag skickade ner tänd systemet till dom på onsdagen och fredag middag kom mail svaret att en ny box samt en givare var på väg med posten doch ej orginal givaren
    så jag tycker att dom har löst det på bästa sätt med dom möjligheterna som dom hadde ,,,
    med tanke på att delar till motorn är restade även i kina så har nog fabriken problem att leverera så det räcker ..
    MEN det tar ändå inte bort att ska man sälja något så ska man nog säkerställa att man har reserv delar att tillgå

    jag försökte även via fullkontroll som ju är grossist(above all) för crrc pro .. men dom tar inte in byggsats motorn pga att det kan vara bekymmersamt att täcka upp med garanti på en motor som köparen själv monterat ihop ..
    nåväl skulle detta varit mitt under flyg sässongen så skulle jag blivit lagom iriterad över att en så simpel sak som givaren inte funnits hemma .. men nu var det ju även boxen som felade så och den hadde dom hemma på hyllan

    men nu kommer et roliga i historien ! .... orginal givaren som en kabel var glapp på lödade jag om men det ville ej funka ändå--- så då skickade jag ner hela sytemet ! .. under tiden så beställdes en givare till 26 cc motorn som har samm box men en annan hållare för givaren -- såå allt lugnt .. HAB mailar att dom har skickat ny box med den gammla givaren som fungerar men även en annan givare som har fel hållare ... så nu har jag då 3 st givare och det kommer jag nog klara nästa års flyg sommar på antar jag !
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  4. #64
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    åhh gud är med mig ... eller inte ... det blir en hemma dag eller flera i början på veckan då lilltösen fått ögon inflamation efter några dagars feber å annan skit ...
    så jag lär få möjligheten att testa imorgon om nu paketet kommer som planerat ... dock så lar man ju först få spendera några timmar på bvc för kontroll och ev meducin till skruttan ! ....
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  5. #65
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    så dära !!! nu puttrar den !! grejjerna kom idag ... men org givaren ville inte vara med så en operation på 26 cc givaren med ur gröpning av epoxy eller vad det nu var så man fick loss själva givaren från hållaren sen var det bara å peta i den i orginal hållaren ... 3 flip med choke så spottade den till sen var det bara av med choken å 2 flip så startade den ... nu skall bara förgasaren justeras in ordentligt men den går iaf ... dock så är dom ruskigt förställda på tändningen efter flera starter så är fingrarna lite ömma då den vill skjuta bakåt om man inte tar i för kung å fosterland ....


    väldigt rå i gången så en ordentlig inkörning är nog på sin plats .. så just för tillfället ... så är jag riktigt nöjd ... ska se till att ordna med en liten film när allt är justerat å klart ... ...
    soppan då ?? ja stihls alkylat soppa 2% men iblandat till 3,5 % orginal stift ... än så länge ... uppmätt tomgång med illa justerade nålar 1700 rpm
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  6. #66
    LABs avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    634
    Jobb
    Rörpulare
    Klubb
    Tranås & Ödeshög

    Standard

    Film film filmKenneth
    Sur gubbjävel!
    LasseB

  7. #67
    Per Ps avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Robotprogrammerare
    Klubb
    Stranda Modellflygklubb

    Standard

    Vad skönt att det löste sig Kenneth! nu säger jag som Lab FILM FILM FILM =)
    Våga vägra Powerbox!

  8. #68
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    såsåså lugna å fina .. måste få läka mina sönder slagna fingrar innan jag ger mig på å flippa på den dära ost hyveln igen ...

    kan det vara så att dom blir mer känsliga för bak slag om det är lite för fett med bränsle ???
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  9. #69
    Per Ps avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Robotprogrammerare
    Klubb
    Stranda Modellflygklubb

    Standard

    Har jag aldrig märkt! Borde inte spela någon roll då det är ett riktigt tändsystem. Men kolla om du kan justera tändgivaren lite så moroten tänder lite senare.
    Våga vägra Powerbox!

  10. #70
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Per P Visa inlägg
    Har jag aldrig märkt! Borde inte spela någon roll då det är ett riktigt tändsystem. Men kolla om du kan justera tändgivaren lite så moroten tänder lite senare.
    givaren är egenteligen inte justerbar...

    mailade fullkontroll och frågade .. och fick till svar att CRRC motorerna tydligen är hårt ställda på förtändning för att få ur så mycket effekt som möjligt ... nåväl klockan är för sent för att mina grannar skall tycka om mig om jag går ut och testar mer idag ! ...... det är en riktigt höljudd rackare ...

    men jag har fått det jag behöver och vet att motorn fungerar så nu är det bara att smida vidare på resten ... bland annat stands för att få fram motorn

    behöver fram ca 2 cm för att det skall möta upp mot kåpan ..
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  11. #71

    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    83
    Jobb
    Rc flyg och Portning av toppar i första hand 4takt mc men även 2-takt. När jag är vaken.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kenneth67 Visa inlägg
    givaren är egenteligen inte justerbar...

    mailade fullkontroll och frågade .. och fick till svar att CRRC motorerna tydligen är hårt ställda på förtändning för att få ur så mycket effekt som möjligt ... nåväl klockan är för sent för att mina grannar skall tycka om mig om jag går ut och testar mer idag ! ...... det är en riktigt höljudd rackare ...

    men jag har fått det jag behöver och vet att motorn fungerar så nu är det bara att smida vidare på resten ... bland annat stands för att få fram motorn

    behöver fram ca 2 cm för att det skall möta upp mot kåpan ..
    Slipa ur hålen i givaren och ställ tillbaka minst 2mm (prova dig fram). Då kommer den ge mer slutvarv och sluta slå bakut. För slå bakot får den inte göra för då är det skadligt förtänt!! Motor kommer gå onödigt varm och ev spika ..Du tappar dessutom ca 200v,,,m,Visserligen blir den rappare i botten och mellanreg.
    Ex en dl 50 måste jag ställa fram ca 3-4mm från org tändpunkt innan den slår bakut,, och står den där tappar jag ca 200v på en 23*8 propp!! Skulle jag ha mindre propp och vara över 8000v skulle den säkert tappa 300v!!

    Jag skulle ställt tillbaka 3mm och kört in den . Sedan noterat varvtal med viss propp ,,därefter ställ fram tändningen tills varvtalet sjunker eller tills den slår bakut som org.

  12. #72
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    så dära första "riktiga" starten av min CRRC GF 40i en tank på backen syndigt känslig på nålar .. väldigt rå i gången men nåra liter till så släpper den nog !
    [ame="http://www.viddler.com/explore/kenneth67/videos/4/"]Viddler.com - CRRCGF40i - Uploaded by kenneth67@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/9d49477b/@@AMEPARAM@@9d49477b/[/ame]
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  13. #73
    Per Ps avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Robotprogrammerare
    Klubb
    Stranda Modellflygklubb

    Standard

    Sedär! Verkar ju pluttra på fint! Rå gång är inget ovanligt med bensinare... men som du själv skrev, efter några liter brukar det lugna ner sig!
    Våga vägra Powerbox!

Liknande ämnen

  1. Sådärja! det blev en ASK 18.
    Av Pekkala i forum Byggdagboken
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-12-31, 01:21
  2. Det blev en EMS modell
    Av Phonta i forum Metanolmodeller
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-10-23, 06:24
  3. Nu blev jag hungrig!
    Av Thomas i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 22:19
  4. Vad blev det i jul klapp
    Av mds i forum Allmänt och Tips
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 13:34
  5. blev med J3 Cub 1/4. yeeh
    Av DennanHMFK i forum Skalamodeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 21:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •