Reklam

Resultat 1 till 7 av 7

mne: Jag behver hjlp av ngon i Gtebooooorg

Standard Jag behver hjlp av ngon i Gtebooooorg

Hej alla vnliga sjlar !

Jag behver hjlp av ngon i Gteborg att ordna med frakt eller paketering av flygplan som skall skickas med bussgods till stersund. Sljaren kan/vill inte helst sjlv pga allt stk fr att frhindra fraktskador.

Det r ett plan i 150 cm (vingspets) storleken som mste paketeras s bra som mjligt.

Kan du eller vet ngot annat tips p fraktstt osv hr av dig via PM, jag kollar med jmna mellanrum.

/Andreas

Standard

Kolla runt hos butikerna efter en lmplig kartong, frga ven efter fyllmaterial i form av frigolit puffar eller dyl, affrerna brukar vara glada ver att bli av med pack material D skrar du ocks att maskinen ker skert
    //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Inlgg
    1 291
    Jobb
    Musiklrare
    Klubb
    Sundom RC Club

Standard

Jag slde ett 178 cm flygplan som kte bussgods frn Vasa till stra Finland (innebr flera bussbyten).
    Kparen tog p sig ansvaret, jag sjlv var tveksam. Jag bestmde mig fr att packa planet s att det syns att det r mtligt s att inga varor skulle stllas ovanp paketet.

Av en stor bit kartong gjorde jag ett trekantigt "rr" med ppna gavlar. Det gick att se rakt in i paketet. Landningsstllet skruvade jag fast "fel vg".

Vingen i en skild lda (ldan hrstammade frn en Ikea-hylla) Vingldan fste jag vid mitt trekantiga rr.

Det som inte syns p bilderna r att jag innan jag skickade paketet stagade upp ldan vid stjrtpartiet med trstag s att stabben och fenan inte skulle skadas vid sttar mot ldan.

Allt gick bra denna gng, kparen meddelade att planet kom fram utan skador.

Standard

sundqvistjohan

Mycket bra tips, tack!

Minns du vad fraktkostnaden blev totalt?

kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlgg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

Standard

emballera vl ... mycket vl det r det enda du kan gra ... buss gods brukar vara lite snllare i hanteringen av grejjer d det inte sam packas s hrt som posten o dylikt . annars s kan du ju .. ta dig ner till schenker och snacka med chaffisarna p milles keri ... s kanske du kan f snika med paketet i hytten ... nej satsa p bussgods du tjock well papp massa bubbel plast !
    bussgods frn ume hit till sarp (falkping) p en tung klippar motor var endst 240 kr ..
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Mnga som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

Standard

Vet inte om det framgr av min rubrik, men jag behver alts hjlp av ngon i Gteborg att packetera mitt flygplan. Jag bor i stersund.

Jag kan sklart kompensera personen fr arbetet.

Kollade just tg och flyg ifall jag skulle kunna ka ner och gra det sjlv, men insg att jag skulle kunna kpa ett nytt plan fr biljettpriserna (nstan). Kanske fr boka tre mnader framt i tiden isf.
    Senast redigerat av knas den 2008-11-21 klockan 20:59.

Standard

Okej det verkar som att jag kommer f hjlp med att packa och skicka planet, nsta frga r dock om ngon vet vad det r fr plan?

Liknande mnen

1. Vi behver er hjlp!
    Av DrHanke i forum Allmnt och Tips
    Svar: 55
    Senaste inlgg: 2014-05-09, 19:33
  2. Svar: 3
    Senaste inlgg: 2012-10-28, 18:27
  3. Behver hjlp/rd...
    Av Patrik J i forum Metanolmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlgg: 2009-09-22, 15:14
  4. Ny FPV:are som behver hjlp