Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Jag behöver hjälp av någon i Götebooooorg

  1. #1

    Standard Jag behöver hjälp av någon i Götebooooorg

    Hej alla vänliga själar !

    Jag behöver hjälp av någon i Göteborg att ordna med frakt eller paketering av flygplan som skall skickas med bussgods till Östersund. Säljaren kan/vill inte helst själv pga allt stök för att förhindra fraktskador.

    Det är ett plan i 150 cm (vingspets) storleken som måste paketeras så bra som möjligt.

    Kan du eller vet något annat tips på fraktsätt osv hör av dig via PM, jag kollar med jämna mellanrum.

    /Andreas

  2. #2

    Standard

    Kolla runt hos butikerna efter en lämplig kartong, fråga även efter fyllmaterial i form av frigolit puffar eller dyl, affärerna brukar vara glada över att bli av med pack material Då säkrar du också att maskinen åker säkert
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  3. #3
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Jag sålde ett 178 cm flygplan som åkte bussgods från Vasa till Östra Finland (innebär flera bussbyten).
    Köparen tog på sig ansvaret, jag själv var tveksam. Jag bestämde mig för att packa planet så att det syns att det är ömtåligt så att inga varor skulle ställas ovanpå paketet.

    Av en stor bit kartong gjorde jag ett trekantigt "rör" med öppna gavlar. Det gick att se rakt in i paketet. Landningsstället skruvade jag fast "fel väg".

    Vingen i en skild låda (lådan härstammade från en Ikea-hylla) Vinglådan fäste jag vid mitt trekantiga rör.

    Det som inte syns på bilderna är att jag innan jag skickade paketet stagade upp lådan vid stjärtpartiet med trästag så att stabben och fenan inte skulle skadas vid stötar mot lådan.

    Allt gick bra denna gång, köparen meddelade att planet kom fram utan skador.





  4. #4

    Standard

    sundqvistjohan

    Mycket bra tips, tack!

    Minns du vad fraktkostnaden blev totalt?

  5. #5
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    emballera väl ... mycket väl det är det enda du kan göra ... buss gods brukar vara lite snällare i hanteringen av grejjer då det inte sam packas så hårt som posten o dylikt . annars så kan du ju .. ta dig ner till schenker och snacka med chaffisarna på milles åkeri ... så kanske du kan få snika med paketet i hytten ... nej satsa på bussgods du tjock well papp å massa bubbel plast !
    bussgods från umeå å hit till åsarp (falköping) på en tung klippar motor var endst 240 kr ..
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  6. #6

    Standard

    Vet inte om det framgår av min rubrik, men jag behöver altså hjälp av någon i Göteborg att packetera mitt flygplan. Jag bor i Östersund.

    Jag kan såklart kompensera personen för arbetet.

    Kollade just tåg och flyg ifall jag skulle kunna åka ner och göra det själv, men insåg att jag skulle kunna köpa ett nytt plan för biljettpriserna (nästan). Kanske får boka tre månader framåt i tiden isf.
    Senast redigerat av knas den 2008-11-21 klockan 20:59.

  7. #7

    Standard

    Okej det verkar som att jag kommer få hjälp med att packa och skicka planet, nästa fråga är dock om någon vet vad det är för plan?




Liknande ämnen

  1. Vi behöver er hjälp!
    Av DrHanke i forum Allmänt och Tips
    Svar: 55
    Senaste inlägg: 2014-05-09, 19:33
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-10-28, 18:27
  3. Behöver hjälp/råd...
    Av Patrik J i forum Metanolmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-22, 15:14
  4. Ny FPV:are som behöver hjälp
    Av Elia i forum FPV Allmänt
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2009-08-22, 12:44
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 12:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •