Hallå!

Kort om projektet:
Vi (jag och några medstuderande) ska designa och tillverka en typ av fordon som använder sig av omni-directional-wheels. Idén med denna typen av hjul är att man kan färdas i valfri riktning utan att behöva svänga med hjulen. Detta görs genom att varje hjul förses med en separat elmotor och beroende åt vilket håll hjulet snurrar (fram eller bak) kan man åka i alla riktningar.

Länk: [ame="http://www.youtube.com/watch?v=aXdvLGTW2nQ"]YouTube - Omni directional wheels[/ame]

Problemen:
Nu är det så att vi läser maskinteknik och har därför inte så stor koll på elektronikområdet, inte ens när vi inom gruppen slår ihop vår kunskap får en glödlampa att lysa. Därför tänkte jag vända mig till detta forum med förhoppningen att ni el-genier kan ge några värdefulla råd.
Som ni förstår behöver vi någon slags styrning av de här elmotorerna och framförallt behöver vi veta vilka komponenter som behövs för att göra det möjligt.

Så till problemen, vi vill alltså veta vilka komponenter (processor, kretskort o.s.v.) som behövs för att med hjälp av en vanlig kommersiell 3-axlig speljoystick kunna styra fyra elmotorer individuellt.
Systemet kommer att gå på 24V och motorerna går på ca 35A. Helst vill vi använda C# vid eventuell programmering.
Hoppas ni förstår vad jag menar och är det något jag har missat är det bara att fråga.

Tack för svar!