Reklam

Resultat 1 till 9 av 9

mne: Ny p frbrnningsmotorer

Standard Ny p frbrnningsmotorer

Tjena, r helt grn p det hr med frbrnningsmotorer, men vldigt sugen p att testa.
    Har bara krt med eldrivet (senast en Above All Extra 330 Mini) och brjar lra mig lite grundlggande 3D.
    Funderar p att konvertera den till frbrnnngs-motordriven. Mest fr att testa p, men vill grna behlla prestanda (harriers, torque rolls etc), r detta mjligt och med vilken motor isf? Funderade p en ASP 25 2 taktare?

Strsta anledningen till konvertering r att nsta sommar vill jag inte ladda batterier mellan flygturerna, utan bara fylla i tanken...
    Och att det verkar spnnande med frbrnningsmotorer i allmnhet.

Ngon som har ngra tips p motorer, terfrsljare / bra lnkar att lsa innan man ger sig in i trsket?

kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlgg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

Standard

vad r motor fr dig !?? bra motor till skapligt pris .. eller en bara billig motor det r en djungel med motorer alla har sina egna uppfattningar av vad som r bra eller dligt beroende p sina egna upplevelser genom ren ...
    asp 2 taktare r fr pengen en skapligt bra bruks motor som bokis brukar sga och r vl idag med alla prishjningar den billigaste du kan hitta .. .. sk hr p forumet s hittar du massor om olika motorer kanske inte s mycket om s sm du nu talar om .. man iaf ... billiga motorer i asp kvalitet hittar du hos airmedia aircpro finns massor av andra handlare .. har sjlv en liten asp28 2 takt som bara gr gr gr men 3d motor vet jag inte om dom r de dra sm
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Mnga som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

Krilles avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    1 078
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen p F7
    Klubb
    Slttlanda MFK

Standard

Nu vet jag inte hur just den modellen ser ut. Men vissa el modeller r vldigt klent uppbyggda d de r anpassade efter elmotorns jmna gng. framfrallt motorfsts delen i nosen brukar vara klenare. S ska du stta brnsle i den kanske du br/mste modifiera.
    //Kristoffer gustafsson

Flygplan: Condor magic, SIG 1/6 Piper J3 Cub
    Helikopter: T-rex 550L Dominator, T-rex 700 DFC,
    Sndare: Futaba 14SG,

modellhobby.com

Standard

Hej

En sdan liten modell r svrt att f till lika bra med gldstiftsmotor, den blir tyngre o drmed frlorar den den lga vingbelastningen som en 3d krra behver fr att flyga bra o lngsamt. Som sagts i tidigare svar s r el modellerna lite klenare i sin uppbyggnad d de ej behver utsttas fr samma vibrationer. Skulle du vilja ha en lite strre modell i 40 storlek s flyger de fantastiskt med en gldare, tex Extreme flight Extra 300 med 1470mm i spnnvidd r en av de finaste modellerna du kan hitta fr 3d i denna storlek, d passar en YS 63 4-takt eller en vass o ltt 50-55 2-takt i nosen. Personligen skulle jag ej konvertera en s liten modell som du har men det gr. Finns en uppsj av motorer att vlja mellan, generellt kan man sga att man fr vad man betalar fr som med allt annat.

Standard

Kenneth67: Bra motor fr mig r en som gr stabilt, och som inte
    boggar ned i vertikala manvrar etc. Ifall jag skulle konvertera behver jag en motor som har maximal effektivitet i frhllande till vikt, antar jag.
    Priset spelar inte s stor roll. Tack fr lnkarna, srskilt
    aircpro verkar bra.

Sen kanske jag fr tnka om det hr med att konvertera den lilla
    krran, med tanke p vikt. En Extreme flight kanske r lagom,
    hursomhelst var den ruskigt snygg, s man blir lite sugen, kanske
    tillsammans med en OS MAX 55AX i nosen?
    Bifogar en bild p min 330 (spnnvidd 98cm, prop 9x6" APC).

Tack fr svaren, skall ska runt lite mer p forumet ocks efter
    motortips. Det blir nog att jag kper en i 50-55 storlek och lr mig lite mer via bnkkrning och sen kper till ngon passande krra.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	Extra 330.jpg 
Visningar:	203 
Storlek:	29,9 KB 
Id:	2035  

Standard

OS MAX 55AX r en bra maskin men kostar.
    Jag har aldrig riktigt varit verens med asp maskinerna.

S kpte jag mig en billig SK 50 frn aircpro och den maskinen gillar jag skarpt.
    Mycket maskin fr pengarna fr man. Har bara gt en SK men r alla maskiner som min s r jag imponerad.
    Senast redigerat av Mr X den 2008-11-24 klockan 21:10.
    RC land
    P tok fr mnga flygande saker.

Standard

SK 50 verkar faktiskt intressant, ungefr samma specifikationer, lite klenare, men vldans mycket billigare... Vad fr slags flygplan har du den till?

Standard

Citat Ursprungligen postat av LiPoDude Visa inlgg
    SK 50 verkar faktiskt intressant, ungefr samma specifikationer, lite klenare, men vldans mycket billigare... Vad fr slags flygplan har du den till?
    Sitter p en billig trainer som nu ska f skidor och till vren flottrer.
    SPORT TRAINER -46 gr som ett spjut och man r lite rdd att tappa vingarna.

Alla tycker att den r p tok vermotoriserad men det tycker inte jag.
    SK 50 r ju lttare n SK 40 och ltta flyg flyger bst sger ju alla.
    RC land
    P tok fr mnga flygande saker.

kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlgg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

Standard

en .50 p .46 modell r vl inte p tok vermotor!??? vermotor r nog snarare diesels .60 stick med en os 120 fyrtakt i nosen !! d snakckar vi ver motor ! *asg*
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Mnga som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •