Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 41

Ämne: Handla från England!

  1. #21
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ssn Visa inlägg
    De ska fan vara handlare i Sverige....

    Tror kanske inte att våra svenska handlare lägger på flera hundra procent men dom måste också leva!

    Om jag som handlar kollar olika priser så gäller det svenska handlare! Vad Engelska handlare eller vad det kostar i Japan ger jag högaktligen f...n i!

    När jag behöver en liten link eller en flaska debounder är jag glad att inte behöva köpa från Japan!

    Så.... Tjing Tjong Tampong (Kinas blodigaste man) får klara sig utan Sosen! Det han tillverkar köpar jag nog ändå men på hemmaplan.

    Ha de gött!
    Sosen
    det samma här sos! .. men jag handlar inte hos de svenska som ligger hästlängder över de mindre handlarna har ännu inte beställt en enda pryl från vare sig kina eller england .. men att det skall vara halva priset på samma vara i england tyder på sjuka påslag ...
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  2. #22
    uffe olssons avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    45
    Jobb
    master technician volkswagen
    Klubb
    ovansiljansmodellflygklubb

    Standard

    För mig spelar det ingen roll var affären ligger, har dom bra service, bra webshop med lagersaldo som stämmer, bra priser, bra sortiment, ja då har dom mig som kund.
    Brukar handla från både MFT o Fullkontroll, o dom är skitbra handlare, bland dom bästa, men kostar den varan jag är intreserad av 5380Skr mer så då kan jag inte köpa den där, jag har inte råd helt enkelt!!
    Uffe.

  3. #23
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Jag har ingen hobbyhandlare i stan, så för min del blir det alltid att handla på nätet.

    Så när jag ska köpa en tex OS 55 så kollar runt, som nu när den kostar 1042:- hos Sussex i England så köper jag den inte för 1745:- hos någon Svensk handlare, bara för att kasta bort hundringarna.

    Det har helt klart varit annars om jag hade en hobbyfirma (kanske med klubbrabatt mm) i stan, då hade man fått bita ihop och handla för att hålla dem vid liv men nu har det som ingen betydelse vart delarna kommer ifrån.
    //Tobbe

  4. #24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tobbe O Visa inlägg
    Jag har ingen hobbyhandlare i stan, så för min del blir det alltid att handla på nätet.
    Det har jag, men jag handlar ändå till 99,9% på nätet, både i sverige & utlandet. Då slipper jag slösa soppa för 4 mils körning bara för att få höra:- Nä det har vi inte inne för tillfället!
    Sen så är det roligare att hämta ut ett paket!!

  5. #25
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ssn Visa inlägg
    De ska fan vara handlare i Sverige....

    Tror kanske inte att våra svenska handlare lägger på flera hundra procent men dom måste också leva!

    Om jag som handlar kollar olika priser så gäller det svenska handlare! Vad Engelska handlare eller vad det kostar i Japan ger jag högaktligen f...n i!

    När jag behöver en liten link eller en flaska debounder är jag glad att inte behöva köpa från Japan!

    Så.... Tjing Tjong Tampong (Kinas blodigaste man) får klara sig utan Sosen! Det han tillverkar köpar jag nog ändå men på hemmaplan.

    Ha de gött!
    Sosen
    tror inte heller att det är handlarna som lägger på ... då jag har ett par goda vänner som är handlare så vet jag att avansen dom har inte rör sig om särskillt många procent ... det ligger iaf inte i närheten av de rekomenderade 30% som man ska ha i vinst på inköps priset .. nej vinnarna i "spelet" är grossisterna ...
    det är alltid den som är sist i ledet som den minsta biten av kakan tyvärr.. men då det även blivit så dyrt att handla från ex kina nu så kanske våra svenska handlare kan få överleva ..
    jag har mina favoriter .. ett fåtal som är både billiga snabba och för det mesta har hemma på lager eller kan leverera inom ett par dagar ..
    och faktum är att det är oftast dom som INTE lever på att vara handlare som är mest måna om att vara snabba och billiga med ett fåtal undantag som miss sköter sig så grovt att man undrar hur dom fortfarande kan finnas kvar ! ..
    nej i finans krisens spår tycker jag att vi ska gynna våra egna så dom får finnas kvar .. kineser å japaner å alla andra klarar sig ändå ...

    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  6. #26

    Standard

    jo fast kenneth67 det har i kina stängts ett par fabriker, 30.000 kinerser fick gå hem... Visst några fabriker som gjorde mjukis nallar, så nog känner de också av konjukturen... Dock i kanske lite större skala än i lilla svedala...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  7. #27
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    30000 kineser av miljarder... hur många har fått gå hem i sverige ?? av 9 miljoner ??
    det räcker väl inte med 30000 varsel totalt i år ??
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  8. #28

    Standard

    Har inte följt tråden, men det känns spontant som om att det är väldigt 'billigt' att handla från England nu.

    Kollade på lite Hitec hs85-mg servon jag behöver, de kostar (£18) på alshobbies.

  9. #29

    Standard

    Jo engeland verkar ha tagit över kinesernas priser vilket är udda.. Men bra för en annan
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  10. #30

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    1 Pund = 12.62 idag...
    Retroholic!

  11. #31

    Standard

    Jag får lön i € och iom att Engelska £ har droppat ordentligt mot € blir det julafton att handla
    Jag får även mer för mina € om jag handlar i Sverige nu.... Go € !

  12. #32
    webmaster RCFF - Administratör DanneGs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    673
    Jobb
    IT Chef
    Klubb
    Bergs RC

    Standard

    Måste hålla med, försök att handla så mycket som möjligt i sverige och lokala handlare, annars kommer de inte att finnas kvar länge till..

    Visst när det skiljer flerfaldiga tusen kan man förstå, men när det handlar om några hundralappar.

    Ju mindre de svenska säljer desto mindre partier måste de ta hem och då blir det till högre priser. En ond cirkel.
    /Daniel Gustafsson

    Radio: JR DSX9
    Flyger: Multiplex Acromaster, Sebart Katana(or) Hangar 9 Extra 260 27%
    Heli: E-sky Belt CP
    Bil: Traxxas Slash 4x4
    Båt: Princess med Zenoah 26cc
    01010010010000110100011001000110

  13. #33

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kenneth67 Visa inlägg
    men då det även blivit så dyrt att handla från ex kina nu så kanske våra svenska handlare kan få överleva ..

    Nu är det väl tyvärr så att det svenska priserna också påverkas av dollarkurser.
    Så jag misstänker att prisskilnaden kommer att stå sig ändå.

    /lasse
    //Lasse

  14. #34
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Jag har tillbringat en vecka i London, och därmed också besökt ett par hobbyaffärer. Konstigt nog verkar det inte finnas någon riktigt stor och välsorterad butik inom rimligt avstånd. Hobbystores i Camden Town har bra service, men ganska begränsat sortiment i butiken, och Al's Hobbies i Finchley var ett riktigt bottennapp, mycket begränsat sortiment, inte speciellt hjälpsam personal och ganska långt att åka.
    Det jag vill säga med anledning av temat i denna tråd är att många engelska distributörer nyligen höjt priserna rejält, typ 10-20%. Jag var ute efter en Saito fyrtaktare i 50-60-storlek, dessa kostade runt 130 pund, numera kostar de över 170 pund... Ett annat exempel, Futaba T10C kostade tidigare 550 pund, nytt pris 650 pund.
    Så i slutändan blev det en weborder hos Sussex Model Centre, som fortfarande hade några enstaka Saito kvar till det gamla priset.

    /Leif

  15. #35

    Standard

    Jag kan svara för hur det ligger till för ÖMH.

    Vet att det diskuterats ett flertal gånger detta med lagersaldo i webshopen men när det står klart vilken arbetstid som skulle behövas läggas ner initialt att införa lagersaldo, sen det merarbete det skulle innebära att lägga in och ut alla artiklar i systemet så är det uppenbart att de resurserna finns inte i dagsläget.

    Så det är inget ÖMH envisas med, tvärtom finns det med i utvecklingsplanerna inför framtiden så det kanske blir aktuellt men inte som det ser ut idag.

    Nu har det nyligen installerats dubbla telefonlinjer med telefonkö, så nu skall ingen drabbas av upptagetton längre.

    Ett lagersaldo stämmer inte alltid har jag märkt och ibland säger det inget om det är på väg nya artiklar av det som är slut-markerat eller när det beräknas inkomma igen.

    Så i dagsläget är det enklast att maila eller ringa för att få aktuell info om en produkt.

  16. #36
    uffe olssons avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    45
    Jobb
    master technician volkswagen
    Klubb
    ovansiljansmodellflygklubb

    Standard

    Ringa eller maila gör inte jag om jag vill köpa en produkt, finns det inget lagersaldo så köper jag inget i den webshopen så enkelt är det för mig.
    Jag vill veta om det finns alla delar jag behöver annars letar jag vidare, det finns många butiker på jorden som säljer hobbygrejer och har bra webshoppar.
    Uffe.

  17. #37
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Dollarn upp från 6 kr till 8,30.... Say no more... Mer än 30 procent...

    Mvh
    Ove
    Ove (AM) Nielsen

  18. #38
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Jag handlade en Free Air Blitz EPP + lite annat smått o gott från Robotbirds i England.
    Frakten blev 120:- sek, den skickades Torsdag och jag hade avin i lådan igår Måndag

    http://robotbirds.com/catalog/produc...roducts_id=225
    Senast redigerat av Tobbe O den 2008-12-09 klockan 07:48.
    //Tobbe

  19. #39
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tobbe O Visa inlägg
    Jag handlade en Free Air Blitz EPP + lite annat smått o gott från Robotbirds i England.
    Frakten blev 120:- sek, den skickades Torsdag och jag hade avin i lådan igår Måndag

    http://robotbirds.com/catalog/produc...roducts_id=225
    en modell som passar dig Tobbe mjukis som du är...kram pårre

    Get high with hovering
    not drugs

  20. #40
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Hoppas det för jag har ju utvecklat allergi mot depron, kram på d själv
    //Tobbe

Liknande ämnen

  1. Handla från Alibaba/Aliexpress
    Av Timtimtim i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-03-18, 21:06
  2. Handla från Hobby King!??
    Av Pelleflygare i forum Hobbyshoppar
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-02-25, 16:09
  3. Handla från Just Engines
    Av roggie_49 i forum Allmänt och Tips
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-14, 01:28
  4. Ett hott paket från England
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 19:57
  5. Att handla från USA
    Av georg i forum Allmänt och Tips
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 23:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •