Reklam

 
Resultat 1 till 20 av 22

Ämne: Bensinkonvertering

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Diesels avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    352
    Jobb
    Service Underhåll
    Klubb
    SolvesborgsMFK

    Standard Bensinkonvertering

    Hej gott folk.

    Med mycket om och men , så har jag tagit beslutet att dela med mig av mitt nya project som har visat sig fungera kanon.
    Det är en hopplock motor av olika tillverkars delar som har blitt en 120 4 takt. Denna motor skulle plågas till bensinkonvertering.

    Motorn har fått sig först och främst en lagring vid vevstaken. (nållager)
    Kammen har fått sig en omgång , och toppen så med.
    Har införskaffat 1/4 32 tändstift.
    Medbringaren har borrats för magnet , och två små hål har borrats vid främre lagret som har gängats till M3 för hallgivaren.

    Förgasaren som var tänkt från början visade sig inte fungera alls, vilket resulterade i huvudbry då jag fattades baklock och insug för att kunna använda en annan förgasare .
    Detta resulterade i att jag fick be min vän Lars svarva en penal som gjorde att motorn har fått insug ā la LASER . Rakt på toppen.
    ( Jag har inte tillgång till svarv längre då jag är för första gången i mitt liv arbetslös! )
    Motorn är nu körd ca 1 timma med 95 oktanigt blyfri soppa med 10% klotz KL200. och motorn fungerar som en dröm.
    Propeller 16x6 och enligt örat ca. 9000 RPM.

    Mest förvånad över saken att motorn går väldigt kallt. Längre stund på tomgång ( ca 1700-1800 varv.) så är den nästan kall.!

    Jag är nöjd med konverteringen. Hoppas kunna hitta snart nån maskin som denna motor kan hamna i för riktigt plågning.

    // DIesel.
    Senast redigerat av Diesel den 2008-11-29 klockan 09:27.
    Motorer , motorer , motorer, Det är vad som gör livet värt att levas. !

Liknande ämnen

  1. Bensinkonvertering, hemmagjord CDI...
    Av Mikael_jo i forum Bensinmodeller
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 15:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •