Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Flightpower EON

  1. #21

    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    412
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Hej!

    Ett flightpower EON 33 4550mah 6s beställt.

    Skall bli väldigt intressant att få hem den och börja mäta..

    //David!
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  2. #22

    Standard

    Jag pratade med dom senast i veckan, situationen är frustrerande, man kan knappt mätta 1/10 ondel av efterfrågan just nu, men i MAJ räknar man med att ha fixat detta med fullt flöde på EON. Verkar också som man startat en liten trend bland tillverkarna då flera nu anonserar snabbladdning och livslängd som största argument, inte bara högre och högre C tal med tyngre och dyrare celler som känns lite "old school"

    15 sykler på min EON 3250 lite och förbättrar sig fortfarande, kör in acken i bänk vartfall 4 sykler på EON ackarna, därefter kan man nyttja dem 100% med snabbladdning.

  3. #23

    Reg.datum
    May 2008
    Inlägg
    11
    Jobb
    grafiker
    Klubb
    mrfs

    Standard

    Hmm, Får bara i 2010mah i min 2550mah eon28 4cells acce.

    Kan det va så att de även räknar det som krävs för att få upp cellarna i 3.0volt stycket som total kapacitet?

    Cyklade accen 4 gånger och flugit den 2 gånger. Laddar bara med 1c med en Schulze next 6.30 laddare. Har alltid balanserarn inkopplad.

    Kan tillägga att den annars leverar ett sjujäkla drag. Fick gå ner i propellerstorlek då min setup drar mycket mer ampere än vad jag väntat mig p,g,a av att eon accen inte alls bryr sig om att vid belastning sjunka i spänning som andra accar
    Senast redigerat av radek den 2009-03-29 klockan 10:01.

  4. #24

    Standard

    Du har helt rätt vad gäller kapaciteten. Du kan också räkna med att prestandan/kapaciteten kommer öka ytterligare de närmsta syklerna, inga somhelst problem att ladda en EON 28 med 2c.

  5. #25

    Reg.datum
    May 2008
    Inlägg
    11
    Jobb
    grafiker
    Klubb
    mrfs

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Joacim Visa inlägg
    Du kan också räkna med att prestandan/kapaciteten kommer öka ytterligare de närmsta syklerna,


    Jorå, nu gick där i ännu lite mer efter dagens 3 flygningar. O draget är fortfarande enormt.
    Måste skaffa mig lite riktig mätutrustning.

  6. #26

    Reg.datum
    May 2008
    Inlägg
    11
    Jobb
    grafiker
    Klubb
    mrfs

    Standard

    Inte alls orolig accen ska ta stryk utav 2c laddning, snarare bilbatteriet det är synd om.
    Aja, snart har vi el i klubbstugan

  7. #27

    Standard

    Jag kör Bantam two meter, till många setuper kör jag den som wattmätare, och till alla ackar för att kolla statusen på kapacitet och balansen, suverän liten pryl.

  8. #28

    Reg.datum
    May 2008
    Inlägg
    11
    Jobb
    grafiker
    Klubb
    mrfs

    Standard

    Tack för tipset! Den var riktigt billig också,

Liknande ämnen

  1. Balanseringskontakten på FlightPower-accar
    Av drjoshua i forum Elmodeller
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 22:49
  2. FlightPower i Påldalen
    Av DrHanke i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-09-29, 20:01
  3. FlightPower electric event 08
    Av Joacim i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-25, 08:41
  4. FlightPower på besök i Påldalen
    Av DrHanke i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 22:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •