Reklam

 
Sidan 10 av 12 FörstaFörsta ... 56789101112 SistaSista
Resultat 181 till 200 av 227

Ämne: Pilot RC - YAK yellow flame

  1. #181
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    ja de va sällsamt att den fick lufta sig lite lycka till på nästa resa

    Get high with hovering
    not drugs

  2. #182
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Tackar, skönt att ha premiären avklarad nästa flygning bli i mindre vind hoppas jag och med alla ateraljer på plats.

    /Martin

  3. #183

    Standard

    Grattis Martin.
    Såg fint ut det där. Själv var jag så nervös första flygningen att jag bara flög runt i cirklar. Men efter första flygningen fick den bekänna färg lite mer.

    Ska också försöka få till en film på min extra vid nästa flygning.
    Skulle flyga idag men nåt dumt MC-gäng hade stängt av vårt flygfält.

    //Jocke

  4. #184
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Tack för det Jocke.

    Det vore trevligt med lite film på din Extra hoppas du har någon som kan filma lite åt dig.

    /Martin

  5. #185

    Standard

    Hej,
    Vill bara tacka för en mycket trevlig byggtråd. Det har varit mycket inspirarande att följa detta bygge. Lycka till med planet nu och att du får många roliga flygtimmar med planet.
    Mvh Grenis

  6. #186
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Tack för det Grenis , har ni fält i Nybro ? man kanske ska åka på besök någon gång

    /Martin

  7. #187

    Standard

    Hej,
    Vi har bara ett litet fält med 3-4 aktiva flygare, men vi kanske kan komma ner till er någon gång....

  8. #188
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Ni är mer än välkomna ner till oss. Den 27/6 har vi ett meeting om ni är sugna på att komma då, annars flyger vi onsdags eftermiddagar/kvällar och söndagsförmiddagar 10-14 typ.

    Mer info om meetinget hittar du här http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php?t=23111

    Skicka gärna ett PM här på RC-flyg kvällen innan eller så, så kan jag bekräfta om vi ska ut och flyga eller inte ifall ni kommer någon helg eller veckodag.

    /Martin

  9. #189
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Hej på er.
    Idag tänkte jag montera dit spinnern på MT-57:an. Det följer ju med en fin kolfiberspinner . Hade den med på fältet men kom på att jag glömt borrat bakdelen av spinnern i söndags så det blev inget montage då.

    Så ikväll borrades spinnerplattan och allt var frid och fröjd tills jag skulle dra fast spinnern. Då visade det sig att skruven som håller spinnern är en eller ett par mm för stor för att passa MT-57:an ! Tråkigt att de inte tänkt på detta när de säljs som ett paket från Pilot-RC men detta är de första och enda misstag de gjort så de kan jag nog förlåta dem för . Så jag får ut och jaga ifatt en ny skruv till spinnern imorgon och se om det finns hos den lokala järnhandlaren.

    Har även monterat dit motorattrappen och de blir kanon. ska ta lite bilder på det hela imorgon när jag hittat en ny spinnerskruv.

    /Martin

  10. #190

    Standard

    Jaså var inte din borrad? Jag hade turen att det redan var gjort. Dock fick jag också köpa en ny skruv.
    Den blir klart snygg med kolfiber spinner. Kan tänka mig att det blir riktigt snyggt med en kolfiber propp till

  11. #191
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    jodå borrad var den men skruven är som sagt för grov. kommer du håg vilken dimmension det ska vara på skruven för att den ska passa i MT-57:an ?

  12. #192

    Standard

    Minns tyvärr inte. Hittade en skruv som passade i MT-57 och tog med den och orginal skruven till järnaffären. Sedan fick personalen ta fram rätt skruv åt mig.
    Varför jobba när någon kan göra det åt en

  13. #193
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Jaha så gick det med den frågan , får väl praktisera samma teknik på järnhandlaren här nere i byn då och se om jag har samma tur som dig hehe.

    /Martin

  14. #194

    Standard

    Ledsen, men minns tyvärr inte vilken storlek de sa att det va. Kan se om jag hittar kvittot imorgon men nu är jag för trött.

  15. #195
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Hej igen
    Kan meddela att det en M4 skruv som behövs minimum 50mm den räcker precis men hittar man 55-60mm så är det nog att föredra.

    Spinnern monterad och på plats återstår nu att fixa pilot och montera dit instrumenten i cockpit

  16. #196
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Hej
    Idag blev det fyra 10 minuters flygningar med yak:en och kan bara säga att den flyger väldigt fint. Sista flygningen blev extra spännande då motorn stannade tur vi har lång landningsbana för jag fick sätta ner planet i bortändan på fältet.

    Här är lite bilder, nu när spinner och motoratrappen är på plats med.




    Här syns motoratrappen


    Närbild högersidan


    och vänstersidan


    Nu har motorn gått 4 liter och den började fyrtakta på sista två rundorna så vi nästa flygtur blir det till att justera om motorn lite igen.

    /Martin
    Senast redigerat av Sigun den 2009-05-03 klockan 18:00.

  17. #197

    tayghers avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    735
    Jobb
    Säljare, mekanik
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Härliga bilder, Martin!
    Yaken ser mycket bra ut med spinnern på plats, coolt med kolfiber..

    Skönt att höra att nödlandningen gick bra, det är ju lite knepigt att fälla in ställen på en sådan här modell för buklandning på någon åker..
    Flyg lågt och fort!

    Mvh, Lars Westin

  18. #198

    Standard

    härligt sigun hoppas bara det fina vädret håller i sig nu resten av sommarn
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  19. #199
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Fick en bild skickad till mig från en klubbkompis som tog flyby bild idag . Får väl tvinga någon att filma lite mer framöver.

    Att flyga utan motor är spännande, men yaken var väldigt snäll och bara gled utan att klippa så landningen var helt okritisk. Kan vara bra att veta om det händer igen.

    /Martin
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	SDC10635.jpg 
Visningar:	158 
Storlek:	30,7 KB 
Id:	5007  

  20. #200

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Sigun Visa inlägg
    Fick en bild skickad till mig från en klubbkompis som tog flyby bild idag . Får väl tvinga någon att filma lite mer framöver.

    Att flyga utan motor är spännande, men yaken var väldigt snäll och bara gled utan att klippa så landningen var helt okritisk. Kan vara bra att veta om det händer igen.

    /Martin
    Japp. Man ser på kortet att propellern står stilla..
    Skönt att höra att det gick bra iallafall. Jag var tvungen att åka hem tidigt, så jag missade ju detta.
    //Fabbe

    Hellre ladda än kladda!!
    Fast kladda är oxå kul!
    _________________

    www.dackeflyers.se

Liknande ämnen

  1. DJI F550 Flame
    Av remsan i forum Hexa
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-10-28, 09:41
  2. Pilot-rc yak 73''
    Av anders e i forum Bensinmodeller
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 19:07
  3. Pilot RC - YAK yellow flame - Inkörning MT-57
    Av Sigun i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-25, 01:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •