Reklam

 
Sidan 5 av 12 FörstaFörsta 12345678910 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 227

Ämne: Pilot RC - YAK yellow flame

  1. #81
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    hmm... inte ännu men snart

  2. #82
    mulders avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 033
    Jobb
    Fifflare, min kropp kräver inget hederligt arbete längre.
    Klubb
    Olofströms & Åhus Mfk JET-SKÅNE

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sigun Visa inlägg
    hmm... inte ännu men snart
    hmm men nu då? Det var väl en ARF? /Mulder
    Flyger: JET
    Bygger: I Composite
    Motor: Turbin
    Radio: Futaba

    JET SKÅNE

  3. #83
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Ja det stämmer bra det ska bara limma dit vingarna och tejpa fast motorn sen blir de premiärtur

  4. #84
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sigun Visa inlägg
    Ja det stämmer bra det ska bara limma dit vingarna och tejpa fast motorn sen blir de premiärtur
    Premiärfilm innan middagsdags, m.a.o....?
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  5. #85
    Felixs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    159
    Jobb
    Nätverkstekniker
    Klubb
    Växjö RC-Klubb

    Standard

    Bäst att skynda hem och poppa lite popcorn inför premiärfilmen ikväll då...
    ---
    Fredrik 'Felix' Månsson - Växjö RC-Klubb

    Flyger med:
    Pilot RC 30% Extra 260, PA Addiction, AboveAll Sukhoi SU-31, Hyperion Zivko Edge 540T, Futaba T14MZ 2,4 GHz, lite blandat småjox för inomhusflyg

  6. #86
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    snart mörkt ute nu har du klippt premiärflygfilmen ännu??

    Get high with hovering
    not drugs

  7. #87
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Tyvärr var tejpen slut här hemma så jag kunde inte få dit motorn. Men jag misströstar inte utan fick lov av frugan att smita ifrån TV:n och kunde fortsätta monteringen.

    Ikväll tänkte jag skruvat dit landstället men jag hittar inte några skruvar i lådan med muttrar som passar till landstället. Så de får väl bli en senare fråga. När jag sedan tänkte att jag monterar väl klart sidrodret så saknas det en skruv till linkaget därbak så det blev heller inte klart ikväll. Men skam den som ger sig . Tog fram sidroderservot ett Hitec HS-7955TG och monterade de på plats. Därefter monterade tändningsbrytare samt Micro DPSI brytarna dit, inte många ställen att välja på placeringen då modellen ser ut som en schweizerost hihi.

    Här är några bilder på de som hände under en timme i källaren ikväll.

    Sidroderservo Hitec HS-7955TG på plats


    Emotec brytare till vänster och tändningsbrytaren till höger


    Emotec DPSI RV Micro - Till servo och mottagare


    Tändningbrytare på plats



    /Martin

  8. #88
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Har en fundering över hur pass spända wiren till sidrodret ska vara ? någon som har ett bra mått på hur spänt de ska vara för att inte glappa för mycket.

  9. #89
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Hittade även en trevlig monteringsmall för motorn. Eftersom den har utmärkningar för DA orginal så funkar de fint att använda denna mall över och märka ut för MT-57 eller DL fästen.

    Om ni tänkt använda den så när ni ska skriva ut den stäng då av all form att zoomning eller sidskalning så att ni får ut den i rätt format.

    /Martin
    Bifogade filer Bifogade filer

  10. #90
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sigun Visa inlägg
    Har en fundering över hur pass spända wiren till sidrodret ska vara ? någon som har ett bra mått på hur spänt de ska vara för att inte glappa för mycket.
    Vid pull-pull ska vajrarna inte vara för spända, det sliter på servot. Det glappar inte då den ena vajern alltid är spänd i alla fall (av luftströmmen).

    Saxar ur ett av mina tidigare inlägg på forumet:

    Kom bara ihåg att inte montera roderhornen så att de ligger rakt ovanför gångjärnslinjen (som med stötstång) utan en bit bakom, och inte för spända vajrar.

    Läs gärna följande artikel
    http://www.qmfc.org/school/ackerman.htm

  11. #91
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Tackar för påminnelsen , har läst denna artikel innan. Då ska de nog lösa sig ska bara justera in det sista så blir det säkert bra.

    /Martin

  12. #92
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Hej
    Sakta men säkert rör bygget sig framåt. Har fått ihop pushpull styrningen till sidroder och monterat dit stabbarna och dess servon. Har programerat radio och provkört servona, rejäla utslag blir det . Har dock mer att ge om man vill men tror nog att det räcker som jag har det nu.

    Idag började jag titta lite på motormonteringen och tog då fram min fina motormall och lade på brandväggen. Blev dock lite konfunderad över linjerna till DA-50 när jag lägger mallen så att DA 50 hålen ligger rätt så hamnar jag på mittlinjen ? Trodde jag skulle vara på den högra linjen som ni ser så har jag ritat dig gröna runda ringar där jag tänkt borra för MT-57:an. Men när jag har mallen på så hamnar jag på mittersta linjen och inte den högra. Gissar väl att det är rätt att hamna på den mittersta linjen men tänkte bara dubbelkolla innan man sätter borren i brandväggen.

    Den högra linjen är kanske bara till för att visa hur motorvinkeln blir ?

    /Martin
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PICT8516.jpg 
Visningar:	252 
Storlek:	51,1 KB 
Id:	4451   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PICT8517.jpg 
Visningar:	195 
Storlek:	46,2 KB 
Id:	4452   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	brandvagg.jpg 
Visningar:	205 
Storlek:	155,9 KB 
Id:	4454  
    Bifogade filer Bifogade filer

  13. #93

    Standard

    Jag lade mallens mittlinjer mot den högra mittlinjen och borrade, blev perfekt. Skar även ut hela den runda ringen som hamnar exakt bakom choken på MT57an. Allt enl Tony's rekommendation.

  14. #94
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Tycker de är skumt för om du kollar min imålade ringar så ser allt ut att ligga väldigt snett mot DA-50 markeringarna det var därför jag blev lite fundersam över det hela. När jag sedan tog mallen och gjorde hål för DA fästet så hamnade jag på mittersta linjen ???.

  15. #95

    Standard

    Du har nog bara mätt fel. Om du jämför mallen och din bild så stämmer inte avstånden mellan da50 och mt57 som du har ritat dit. På mallen är MT57an helt centrerad mot DA50 men inte på din platta.

  16. #96

    Standard

    Om man kollar på din platta så ser man att du har centrerat mallen på mittlinjen när du ritat dit mt57an.

  17. #97

    Standard

    På denna bild kan du se att du ska mer åt höger.
    http://www.flyinggiants.com/forums/a...giving-225.jpg

  18. #98
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av zymos Visa inlägg
    Du har nog bara mätt fel. Om du jämför mallen och din bild så stämmer inte avstånden mellan da50 och mt57 som du har ritat dit. På mallen är MT57an helt centrerad mot DA50 men inte på din platta.
    Hej Zymos
    Det jag gjorde var att lägga mallen på den vänstra centrumlinjen dvs den som inte är i centrum och ritade därefter ut hålen på plattan, när jag gjort detta så såg det inte rätt ut varvid jag gjorde upp hålen i mallen för DA motorn och jämförde när jag kolla mot DA mallen så ligger den mitt på centrumlinjen så om jag bara ritar om min MT-57 enligt centrumlinjen så blir det säkerligen rätt.

    /Martin

  19. #99

    Standard

    Hej Martin,

    Mät en gång så ska du se att den vänstra är i centrum på plattan och den högra inte är det

  20. #100
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Hej
    Jo du har rätt att de vänstra strecket är de som är mest centrerat på plattan men varför har de då satt DA-Markeringarna enligt det högra strecket ?

Liknande ämnen

  1. DJI F550 Flame
    Av remsan i forum Hexa
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-10-28, 09:41
  2. Pilot-rc yak 73''
    Av anders e i forum Bensinmodeller
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 19:07
  3. Pilot RC - YAK yellow flame - Inkörning MT-57
    Av Sigun i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-25, 01:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •