Reklam

 
Sidan 6 av 12 FörstaFörsta 1234567891011 ... SistaSista
Resultat 101 till 120 av 227

Ämne: Pilot RC - YAK yellow flame

  1. #101

    Standard

    Motorn ska inte sitta i mitten av plattan. Detta eftersom du ska montera plattan med en högerriktning på 2grader. Skulle du sätta motorn i mitten så skulle propellern inte komma ut i mitten av kåpan.
    Om du kollar markeringen där plattan ska sitta för DA så ser du att den vänstra sidan sett framifrån är 5mm kortare än den högra sidan. Det blir ganska exakt 2graders höger riktning på motorn.

    Så när jag skulle fästa min platta så gjorde jag nya markeringar längre bak med 5mm skillnad.

    Mvh
    Jocke

  2. #102
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Hej Jocke.
    Då ska jag alltså rita in markeringarna till motorn efter det högra strecket för att de ska bli rätt vinkel. Har med upptäckt att de skiljer 5mm på längden så nu ska jag bara backa motorfästet några cm så att de passar till MT-57:an.

    /Martin

  3. #103

    Standard

    Upptäckte att även då det står att motoraxeln är 10x1.25 i manualen jag har så är den i själva verket 10x1.0, dvs den kontramutter jag skaffade som var 10x1.25 inte passar och efter koll med gängtolk är stigningen mycket riktigt 1.0.

    Värt att kolla innan kontramutter inskaffas kanske.. (MT57-motorn)

  4. #104

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sigun Visa inlägg
    Hej Jocke.
    Då ska jag alltså rita in markeringarna till motorn efter det högra strecket för att de ska bli rätt vinkel. Har med upptäckt att de skiljer 5mm på längden så nu ska jag bara backa motorfästet några cm så att de passar till MT-57:an.

    /Martin
    Exakt!

    Själv ska jag ta och göra hålet i kåpan ikväll. Alltid lika spännande.

  5. #105
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Det är ju nästa fundering man har. Hur märker man enklast ut vart man ska kapa bort i kåpan. Här vill man ju absolut inte göra fel !. Tips mottages tacksamt

    /Martin

  6. #106
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sigun Visa inlägg
    Det är ju nästa fundering man har. Hur märker man enklast ut vart man ska kapa bort i kåpan. Här vill man ju absolut inte göra fel !. Tips mottages tacksamt

    /Martin

    jag tejpar på kartongremsor på kroppen o på dessa remsor märker jag ut o gör hålen presic dom dom ska vara sen är det bara o vika dessa remsor bakåt montera kåpan o vika fram remsorna igen sen ser du exakt var hålen ska va hipp så enkelt o bra det blev..yehhh

    Get high with hovering
    not drugs

  7. #107
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Har du någon bild på hur detta går till Wesse ?. Inte lätt de här för en som är van vid att flyga Cessna bara att stoppa i batteriet och flyga. När man väl märkt ut så är det dags för maskeringstejp och en dremel med fräs på ? eller vad använder ni för metoder att köra ut dessa hål till kåpan?

    /Martin

  8. #108

    Standard

    Kolla här
    http://www.rchangout.com/forums//att...8&d=1196250428

    Fick dessa tips av Nyroth
    Mitt favorit verktyg är en liten Dremel diamant klinga som jag tyvär bara sett vid Järnia, kostade skjortan där, jag köpte min i USA.
    Näst bäst är en kombination av cirkel skiva antingen metall eller typ carbonide. man kapar i grova drag med skivan, för attt sedan använda roterande slipduks trumma för alla hörn, kurvor och även raka snitt. jag brukar tejpa upp en stöd kant av mask tape så har man en bättre kontroll på verktyget.
    ill slut så putsar jag med sandpapper och en kloss eller trästicka för att få alla ytor raka.

    //Jocke

  9. #109

    Standard

    Finns även lite bilder på sidan 23-24 i denna
    http://www.3dhobbyshop.com/images/pl...9slickrev1.pdf

  10. #110
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Tack för tipsen Jocke, nu kommer de gå som en dans
    /Martin

  11. #111

    Standard

    Klart vi Pilot-RC kunder måste hålla ihop

  12. #112

  13. #113

    Standard

    Funkar säkert. Jag har inte gjort detta än. Monterade canister dämparen idag och det tog längre tid än jag trodde.

  14. #114
    Felixs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    159
    Jobb
    Nätverkstekniker
    Klubb
    Växjö RC-Klubb

    Standard

    Jag använde min Dremel med den runda "sandpappersslipen" i min kåpa. Fungerade alldeles utmärkt. Inga flisor eller fransar någonstans, bara man slipar lugnt och försiktigt.
    ---
    Fredrik 'Felix' Månsson - Växjö RC-Klubb

    Flyger med:
    Pilot RC 30% Extra 260, PA Addiction, AboveAll Sukhoi SU-31, Hyperion Zivko Edge 540T, Futaba T14MZ 2,4 GHz, lite blandat småjox för inomhusflyg

  15. #115
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    jag dremmlar med en liten träfräs innanför strecket som är gjort sen rullar jag ihop 400korn sandpapper till en liten rundfil o gör linjerna följsamma för ögat o är hålet stort o utsatt för vibrationer så tar jag lite vanligt epoxylim på insidan som förstärkning även en glasfiberremsa om jag vill va extra säker...yehhhh

    Get high with hovering
    not drugs

  16. #116

    Nyroths avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    715
    Jobb
    Modellflyg nostalgiker

    Standard

    Ok grabbar!
    Något är lurt här, nog för att det är första April, men kom igen!
    Två seriösa svar ifrån Wesse på en dag, det är mer än han normalt förmår på ett år

    Glad vår på er allihop!

    Niklas

  17. #117

    Standard

    Han kanske för bannor av bagarn annars (A.....) eller satt på en diet av bara morötter.
    /Matte
    Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

  18. #118
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Jaha då var det dags för en liten uppdatering av monteringen. Har idag efter rådfrågande här på forumet satt borren i motorfästet och flyttat bak det så att de nu sitter 130mm respektive 135mm från brandväggen, om jag räknat rätt så kommer motorn sticka ut ca 13mm från kåpan med dessa mått. Här följer lite bilder från dagens jobb.

    Vände på motorfästet och ritade in de nya hålen med hjälp av detta


    Här syns resultatet av ovanstående manöver


    Motorfästet monterat och epoxilimmat på plats (Det ska dit lite trekantslist i framkant med)





    Gasservo hållare limmas på plats med epoxi





    Gasservot monterat


    MT-57 motorn på plats


    Vid nästa lediga tillfälle tänkte jag montera dit canisterdämparen, återkommer med mer bilder när det blir dags .

  19. #119
    Robert_ss avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    826
    Jobb
    Lastbilschaufför
    Klubb
    KMFK

    Standard

    Ser hur bra ut som helst ju! Men är du inte klar snart?!
    //Robert Söderberg
    Futaba - "We put the future of R/C in your hands."


  20. #120
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Jodå.. om de inte fanns hus,fruga och barn så skulle den varit klar för länge sedan men det börjar ju närma sig slutet. Största problemet jag har nu är att hitta 2S Lipo, de mesta verkar vara slut på HC men det trillar väl in innan sommaren är över hoppas jag.

    /Martin

Liknande ämnen

  1. DJI F550 Flame
    Av remsan i forum Hexa
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-10-28, 09:41
  2. Pilot-rc yak 73''
    Av anders e i forum Bensinmodeller
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 19:07
  3. Pilot RC - YAK yellow flame - Inkörning MT-57
    Av Sigun i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-25, 01:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •