Hej hopp
Så har då min YAK trillat in. De kom fram till sverige på några dagar men tyvärr hade vi ingen möjlighet att vara hemma på förmiddagarna då DHL ville lämna paketet. Så igår fredag 13/12 var frugan hemma och mottog paketet. Jag säger bara en sak om DHL och de är att de är inte varsamma om de gods de fraktar så jag är JÄKLIGT glad att Pilot RC packar sin paket med 5mm plywood runt om.

Igår kväll fick man jobba över givetvis och när man kom hem sent var man något sugen på att öppna paketet men de fanns givetvis ingen tid över när regeringen sagt sitt. Idag var de ungefär samma visa men nu i natt när frugan sover så smög jag ner och började öppna paketen
Planet kommer i TVÅ lådor väl inslagna och ihop spika plywood. DHL och tullen var givevis tvugna och bryta upp lådorna för att leta efter gud vet vad så när jag fick dem i min famn hängde de mest ihop med lite tejpbitar . Nåja här följer lite bilder på de jag han titta på inatt.


Lådorna


Från en annan vinkel



Lådan med vinghalvorna


Öppnad !!


Båda vinghalvorna från ovansidan


Vinghalva stående


Mosad låda av DHL


Locket lyft !!


Andra hållet


Stabbe, sidroder, hjulkåpor, vingrör och landställ mm


MT-57 Motorn och Canister dämparen


Xoar 23x8 och NGK BMR7A tändstift inköpta med


Imorgon fortsätter väl uppackingen för att se om något ser skadat ut men hittills ser faktiskt allt ut att klarat resan från kina med blottar förskräckelsen mer bilder och film blir det framöver. Närmast till hand är väl att sparka igång motorn och börja köra in den.

/Martin