Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Hè ska va' julgran!

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    360
    Jobb
    Skiftarbetare, HMAB i Sveg
    Klubb
    E-startermaffian & BJ's Modellflygklubb

    Standard Hè ska va' julgran!

    För ett år sen skulle Glawe göra en flygande julgran (http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php?t=18199).

    Projektet ser ut till att det rann ut i sanden (eller var det snön? ) men jag klarade inte släppa tanken... Min ritning har legat klar sen i fjol och jag tänkte att man nog fick göra ett försök. En depronplatta fick offra livet...

    Så med hjälp av datorn, linjaler, tuschpenna, skalpell och lite lim såg denna byggsats dagens ljus:



    När jag får ihop eländet ser det så här ut:



    Storleken är skaplig, 400 x 800 mm. Notera att rodren saknas på denna bilden.

    Motorn är en gammal 2827 från SJ Electronics (köpte på impuls för några år sen och sen har den bara samlat damm...) och den ska snurra en 3-blads GWS-proppe.



    Tomvikten hamnade på 104 gram, sen tillkommer motor, snurra, ESC, en 3S acce (1000mAh) pluss radio m/3 servon - samt en bling-bling lackjobb (vad är adressen till West Coast Customs?? - Pimp My X-mas Tree! ). Det ska bli roligt att se hur - och OM - den flyger... Men kan den bara hovra är jag nöjd. Flera bilder kommer när jag kommer vidare med projektet.

    Mvh
    Senast redigerat av Taylorcraft den 2008-12-20 klockan 23:57.
    Taylorcraft
    ___________________________________
    Given enough power even a brick will fly.
    But the lighter the brick, the better it flies!

Liknande ämnen

  1. Julgran
    Av Glawe i forum Elmodeller
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 20:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •