Reklam

 
Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 76

Ämne: Pilot-RC Extra 300 semi-custom schema

  1. #1

    Standard Pilot-RC Extra 300 semi-custom schema

    Hej

    Som ny här på forumet tänkte jag först presentera mig lite kort.
    Började med rc-flyg i början av detta år efter att min granne lurat med mig till flygfältet. Blev helsåld direkt och det har nästan blivit lite av en drog.
    Och efter att ha läst typ alla trådar om bensin plan här på forumet så var suget för stort och kände att jag bara måste ha en. Speciellt efter att min granne just köpt sig en.
    Han tänker börja flyga IMAC i basic klassen nästa år och det är nu även min plan.

    Valet föll på Pilot-rc mycket på grund av att den säljs av Niklas som verkar vara en av de mest kunniga och hjälpsamma här på forumet. Och som väldigt grön kommer jag behöva all hjälp jag kan få.

    Så vad har jag nu beställt. Jo en Extra 300 fast med färgschemat från en av deras 260 i paket med MT57.

    Nåt jag verkligen uppskattar är servicen jag hittills fått. Bara att få bilder skickade på planet när det byggs är guld värt när man sitter hemma och längtar.

    Och den är sååå läcker.....se själva.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC08247.JPG 
Visningar:	771 
Storlek:	211,0 KB 
Id:	2558   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC08249.JPG 
Visningar:	767 
Storlek:	249,4 KB 
Id:	2559   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC08250.JPG 
Visningar:	752 
Storlek:	228,4 KB 
Id:	2560   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC08256.JPG 
Visningar:	720 
Storlek:	240,7 KB 
Id:	2561   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC08257.JPG 
Visningar:	672 
Storlek:	238,3 KB 
Id:	2562  

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC08264.JPG 
Visningar:	352 
Storlek:	202,9 KB 
Id:	2563   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC08267.JPG 
Visningar:	352 
Storlek:	225,5 KB 
Id:	2564   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC08268.JPG 
Visningar:	359 
Storlek:	225,6 KB 
Id:	2565   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC08270.JPG 
Visningar:	344 
Storlek:	219,8 KB 
Id:	2566   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC08271.JPG 
Visningar:	305 
Storlek:	223,0 KB 
Id:	2567  


  2. #2
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Den ser med riktigt trevlig ut, ska bli kul att se när du får hem den vad du tycker om den. min Pilot-RC yak var trots hård behandling av DHL i fint skick. Inte en enda skrynkla på klädseln

    /Martin

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 425
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Roligt att du valt att börja med modellflyg!
    Men...jag har sagt det förut och jag säger det igen...lite snabbt marscherat att börja med en så pass farlig maskin som en stor 50cc kärra när man bara flugit några månader!!
    Förstå mig rätt! Jag vill inte göra dig ledsen på något sätt men jag menar att det är direkt olämpligt att så snabbt ge sig i kast med en 50cc kärra.

    Varför inte först börja med något mindre modell (.40-.91) så att du får mer flygvana och erfarenhet på något mindre farligt!?
    Ser att du är med i SRFK (Stokholms radioflygklubb) då har du inte så långt till oss i Väsby modellflygare. Där kan du få hjälp med goda råd och intrimning av dina modeller, dessutom har vi stort fält som är mer lämpligt att flyga på än Barkarby. Du kan naturligtvis också bli medlem hos oss,vi söker efter medlemmar!

    Några bilder på min Aeroworks (kopia) Yak-54 med MVVS 45cc motor med kanisterdämpare.
    Hälsningar!
    Jan Karlsson
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tn_Yak-54 närbild vänsterkroppssida frammåt..JPG 
Visningar:	299 
Storlek:	56,0 KB 
Id:	2573   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tn_Yak-54 Kannisterdämp 21.JPG 
Visningar:	282 
Storlek:	36,9 KB 
Id:	2577   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tn_Nytt avgasrör i Yak-54. MVVS 45cc..JPG 
Visningar:	268 
Storlek:	46,1 KB 
Id:	2581   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tn_Yak-54. Motorutrymme med accar.JPG 
Visningar:	331 
Storlek:	50,6 KB 
Id:	2582   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tn_Yak-54. Bafflar i motorkåpa..JPG 
Visningar:	288 
Storlek:	30,1 KB 
Id:	2583  

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tn_MVVS 45cc från avgassidan.JPG 
Visningar:	271 
Storlek:	43,6 KB 
Id:	2584   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tn_Hi-Model 2000mAh acc.JPG 
Visningar:	278 
Storlek:	38,8 KB 
Id:	2585   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tn_Spektrum AR 9100 mottagare i Yak-54.JPG 
Visningar:	279 
Storlek:	59,6 KB 
Id:	2586   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tn_Yak-54 motorkåpa med bafflar .Framifrån..JPG 
Visningar:	252 
Storlek:	30,2 KB 
Id:	2589   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tn_JR8711 servo och servo ok.JPG 
Visningar:	248 
Storlek:	39,3 KB 
Id:	2590  

    Senast redigerat av jaka den 2008-12-25 klockan 17:45.

  4. #4

    Standard

    Hej Jan,

    Som jag ser det behöver du inte vara orolig. Jag kommer inte att flyga denna modell innan min flyglärare som jag har fullt förtroende för säger att jag är redo. Självklart kommer jag att träna mer på mindre modeller innan jag flyger denna. Jag tränar ca 10 timmar i veckan. Nu på vintern mest simulator men försöker komma ut så mycket som vädret tillåter.
    Jag tackar för inbjudan och kommer säkert att hälsa på och kolla in eran flygklubb i framtiden.

    Mvh
    Jocke

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 425
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Är du medveten om att man bör flyga några år med lite andra kärror innan man ger sig i kast med stora bensinare...?

  6. #6
    Per Ps avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Robotprogrammerare
    Klubb
    Stranda Modellflygklubb

    Standard

    Hej! Grattis till en fin maskin Zymos, hoppas du blir nöjd med den.
    Jaka, alla har vi olika lätt o lära oss... vet en viss snickare här på forumet som inte flugit så speciellt länge, o han flyger en stor extra som om han inte gjort annat, o när han provflög den hade han bara flugit ett år... O det är inte alls säkert att det är svårare o flyga en stor maskin, i vissa fall är det lättare =)
    Våga vägra Powerbox!

  7. #7
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    jag förstår inte denna ajjabajja attityd mot att flyga större modeller !??? en stor modell är LÄTTARE att flyga än en lite skit .40 modell ... jag känner igen detta från när jag började flyga en gång i tiden då allt stort var nått farligt som knappt flög ! .. men det var då ! ... utvecklingen har gått frammåt och med dagens möjligheter med simulator bla så plockar man lätt på sig "flygtimmar" på ett sätt som tog flertalet år för 10-15 år sedan ..

    själv har jag "bara" flugit i knappt 2 år sedan återfallet och flyger "redan" !!! modeller över 2 meter och vikter upp mot 6-8 kilo ! det är dags att släppa lite på farlighets aspekten ! tycker iaf jag ...
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 425
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Det handlar inte om att det skulle vara svårare att flyga en stor kärra...det handlar om säkerhet ...både för sig själv och andra.
    Det är bättre att först sätta in fingrarna i en liten propeller än en stor..! För förr eller senare gör ju vi alla det ...eller hur!?

  9. #9
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    har det med fingrar i proppen att göra så kvittar det ju om man flugit i 1 eller 20 år !??
    det gör lika ont ändå
    sedan så är ju trenden att modellerna blir större å större .. en 40 trainer är liksom lite bristvara idag mot för 25 år sedan ....
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  10. #10

    Standard

    Jag kan inte låta bli att kasta mig in i denna tråd, som känns som en dålig repris......
    Skitkul med den nya kärran, det kommer att gå jättebra, särskilt med tanke på den backup du beskriver. Större är enklare att flyga på alla sätt och vis, jag vill t o m hävda att de är säkrare ur det perspektivet att man "busflyger" mindre och är noggrannare med förberedelser etc, då det är en större investering som står på spel. Som redan nämnts så samlar man idag spakvana med en hastighet som man aldrig var i närheten av tidigare pga simulatorer.

    Skulle man som nybörjare tvingas leva med trainers, lajbans och allt vad de nu heter, som har den gemensamma nämnaren att de är skitfula och/eller flyger trist, innan man "anses" mogen för det plan man ville flyga från början, så ruttnar nog många på denna hobby.

    Sedan vill jag envist hävda att vår hobby är oerhört ofarlig jämfört med mycket annat. Självklart Kan det hända en massa, och det har också hänt (minns Ungern förra året), men skadesnittet jämfört med mycket annat som t ex fotboll, innebandy, motorcykel, utförsåkning etc måste väl ändå vara försumbart.
    Det betyder självklart inte att man ska slarva med säkerheten precis som i tidigare nämnda sysselsättningar, men snälla, låt diskussionen åtminstonde få ha rimliga proportioner, och fokusera på det som är kul, istället för att nybörjare hela tiden måste "påminnas" om ett allvar som iaf jag inte vill associera med denna hobby.

    Med all respekt Jaka hoppas jag trotts min ståndpunkt är välkommen till Väsby-fältet med min 40%-are om jag nån dag har tröttnat på f18 i Tullinge.


    PS dödsolyckan i Ungern hade ingenting med orutin att göra DS

  11. #11
    Robert_ss avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    826
    Jobb
    Lastbilschaufför
    Klubb
    KMFK

    Standard

    säger bara en sak lycka till med Extran! köpte en 260 från samma företag
    ps. jaka man ska locka in mer folk i sporten inte skrämma iväg dom men att man måste flyga 10 år med en trainer först ds
    //Robert Söderberg
    Futaba - "We put the future of R/C in your hands."


  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 425
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Thumbs up

    Hej!
    Visst är du välkommen!

    Tycker bara det är fel väg att börja för en nybörjare. Har själv hållit på med den här fantastiska hobbyn i 33 år nu och flugit det mesta inom R/C (utom jet) och när man läser att någon som ännu inte lärt sig flyga ännu planerar att nästa år redan börja flyga en 50cc bensinare så börjar man undra...
    Jag vet att stora kärror flyger bättre än små. Men! Det just säkerhetsaspekten jag tänker på. Vi som har hållit på några decenier har gjort våra misstag och fått våra ärr (tror jag har fått sy propellerskador på fingrarna 2-3 gånger under tiden jag flugit. Men skadorna har tack och lov inte varit allvarligare än så.

    Sedan ett år tillbaka flyger jag (bland allt annat "skrot" jag flyger) en 50cc Yak-54 med 50cc motor och jag kan säga att 24x8 proppen på den kärran är stor! Vad som händer om man får in fingrarna /handen i den snurran vågar jag inte tänka på. Därför är jag j... försiktig när jag startar den här kärran (spänner alltid fast den i ett staket t.ex).

    För några år sedan inträffade en otäck olycka i en stockholmsklubb där en av mina klubbkompisar var inblandad. Killen hade inte flugit många år, kansle 4-5 och hade flugit ett eller två år med en 30cc bensinkärra.
    Den här dagen hade han och en av hans kompisar varit flugit och skulle åka hem men först skulle tanken köras ur.
    Min kompis vrider runt propellern, en Mejzlic kolfibersnurra. Han glömmer emellertid kolla trottelläget på sändaren...Han tror att den står på tomgång...med trotteln stod på fullgas! Motorn startar och planet rusar framåt och min kompis tar instinktivt mot med händerna!!!

    Någon tiondels sekund senare har han blivit av med två fingerleder och tummen kluven in till leden första leden.

    Naturligtvis kan detta även drabba mer erfarna flygare, självklart! Men förhoppningsvis hjälper erfarenhet en bit på väg!

    PS!
    Kan inte begripa vad det skulle vara för fel på att först lära sig flyga ordentligt på en .40 kärra, finns en hel drös med kärror i den storleken som flyger hur bra som helst!

  13. #13

    Standard

    När jag postade mitt första inlägg var jag lite osäker på om jag verkligen skulle skriva om hur ny jag är i denna hobby just för att jag misstänkte att tråden kanske skulle ta denna riktning. En sak som jag motsäger mig direkt är när någon säger att man måste flyga i minst xxx år innan man flyger nåt. Vad har år med saken att göra? Det är väl ändå tid bakom spakarna som är av betydelse?
    När denna kommer i luften kommer jag ganska säkert ha fler flygtimmar än många andra som har flygit 5-6 år.
    Självklart är jag ingen erfaren flygare men skulle ändå lugnt kunna påstå att jag kan flyga. Jag är metodisk, noggrann och träningsnarkoman.
    Något positivt med dessa inlägg är att det får igång min tävlingsinstinkt som gör att jag kommer träna ännu mer och hårdare. Dessutom finns många hjälpsamma duktiga flygare på SRFK som jag kommer ta lärdom av.
    Och Jaka jag förstår att du bara tänker på min och andras säkerhet. Tro mig det gör jag också och tar detta på stort allvar. Kan tillägga att jag är livrädd för propellrar

    Men nu tycker jag att vi fortsätter denna tråd om detta flygplan istället.

    Det jag mest vill ha hjälp med i denna tråd är val av komponenter. Och det är just det jag menade när jag sa att jag var helt grön. Visst är jag grön när det gäller att flyga också när man jämför med många andra men det får jag hjälp med på klubben och inget man direkt kan lära sig via ett forum.

    Slutligen tack till alla som välkomnar mig till denna hobby. Även du Jaka!

    God jul
    Jocke

  14. #14
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jaka Visa inlägg
    Hej!
    Är du medveten om att man bör flyga några år med lite andra kärror innan man ger sig i kast med stora bensinare...?
    Nu snackar du goja igen Jaka, finns inget som säger att han ska ha lättare att sätta fingrarna i proppen än du.

    Oftast så är det otur eller att man tappat respekten för propellern som
    är farligt.

    Sen tycker inte jag om ditt sätt att såga nya piloter för du har ingen aning om deras talang, det finns nybörjare som framför modeller tom säkrare än dem som flygit ett halvsekel.

    Det är vad jag tycker iaf.
    //Tobbe

  15. #15
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    respekt för proppen ska man ha och tabba sig med raion på full gas kan hända den bäste ! ..
    nåväl det finns trådar om dessa plan från pilot rc .. här bla siguns om yaken ..
    tipps på komponenter kommer du å få var inte orolig .. de finns de som tycker att du ska ha värsting värsting servon för 1500 kr stycket och power boxar mm mm medans andra klarar sig ypperligt med billigare basic grejjer .. titta runt lite bland trådarna på plan i samma storlek och bilda dig en uppfattning samt inte att förakta .. bolla på nyrothen ... han är duktig !!!!
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  16. #16

    Standard

    det är som om man måste börja med en volvo duett å sen byta upp sig till en nyare å nyaere innan man får köpa en porsche eller stadsjeep? Låt folket köpa va man vill, håll drömmarna vid liv !!
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  17. #17
    Pallemans avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    354
    Jobb
    Garagepulare
    Klubb
    Sölvesborgs MFK

    Standard

    För en gångs skull tycker jag du är helt rätt ute Dr Hanke... du förtjänar ta mig fan helt enkelt en kram.... Idag är jag 26 år... började med modellflyg första gången som 11-åring Visst .40-storlek är "kostnadseffekttivt" du får MKT flygplan för pengarna men du kommer inte ifrån att större flygplan är snällare....

    Enkelt... av den anledningen strävar jag efter att skaffa större kärra... bl.a. till min super tigre 3250 på 32cc och till min ASP 400 stjärna på 65cc

    Satsa på en 50cc kärra och flug lugnt och beskedligt och väx in i hobbyn... Det är mitt råd... Skit i allt snack om .40 kärror......

    Jo ärligt... de är billigare att smälla en .40-kärra med 6.5cc motor än en 50cc motor..... det går inte att komma ifrån... men chansen är mindre att du smäller den för att minsta lilla det blåser så är faktiskt .40-kärran lite knepigare att manöverera... thats it... god hjul och fortsättning
    Mvh Palleman

  18. #18

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 425
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Hoppas du förstår mig rätt! Jag tycker det är roligt att fler börjar med R/C flyg men jag tycker ändå att man ska lära sig krypa innan man lär sig gå. Det är ungefär som att börja köra hoj och skaffar sig en R1:a eller Fireblade som första hoj (jämförelsen haltar då en 50cc kärra är ganska sävlig av sig gentemot ovanstående hojar, men farligheten med stor motor/ propeller/tung modell kvarstår).
    Snacket om att en lågvingad .40 kärra skulle vara knepig och vindkänslig är ju bara snack. -Har du själv provat en lågvingad .40 kärra av av typ "Ryggskott" , Great Planes "Super sportster" eller Kyoshos "Calmato". De här kärrorna flyger "hur bra som helst" i alla väder.

    Okey! Lite tips då.
    Som jag sa förut så har jag under sommaren flugit en Yak-54.
    Jag kan inte direkt påstå att den flyger så bra men den är ganska snäll och sävlig i luften. Det går förståss att göra en massa "krumelurer" och hovra fungerar säkert bra även om jag inte kan hovra än med den kärran.

    Jag flyger med en Spektrum DX-6i sändare och Ar 9100 9 kanals mottagare samt JR 8711 servon (25kg vid 6v) på sida, höjd och skev. På gas sitter ett Blue-Bird, 16g miniservo som drar 4kg.
    Det som är bra med Spektrums Ar 9100 mottagare är att den har 2st batterianslutningar och känner av när ett batteri är tomt och därefter automatiskt kopplar över till det andra. Dessutom väger mottagaren bara 30g.
    Batterierna är 2st LiFePo accar på vardera 6,4V, 2000mAh.

    I början var jag oroligt att spänningen skulle bli för hög för 8711 servona, dels hade jag aldrig tidigare använt LiFePo celler. JR i USA rekommenderar bara 5cells paket (6v) till sina servon. Och jag ville inte köra med regulator så tanken var först att jag skulle använda spänningsregulator.
    Via R/C Universe fick jag reda på att man i USA hade kört på 2st LiPo celler(7,4 v) utan problem...hur länge förtäljer emellertid inte historien...Så det fick bli direktdrift!

    I praktiken har 6,4v LiFePo cellerna fungerat alldeles utmärkt. Fördelen med LiFePo celler framför LiPo celler är dels att de inte kan självantända och dels att de är väldigt tåliga och går att snabbladda snabbt (samma typ av celler används av De-Walt i deras borrmaskiner, sk A123 celler).
    Mina batterier köpte jag från Hi-Models i Kina.

    Motorn är en MVVS 45cc med MVVS lilla kanisterdämpare och avgasröret kommer från tyska Krumscheid (90 graders böjar i rostfritt vilka hårdlöds ihop) ca 25cm långt.
    Motorn körs på vanlig 95 oktan soppa och helsyntetisk olja från Biltema. 2,5% inblandning
    Varvtalet med 24x8 Mentz /Graupner trässnurra ligger på ca 6600v/m.

    Motorn sitter inverterad, mest för att få plats med ljuddämparen.
    För att få ordentlig kylning på motorn så har jag plastat fast tunna väggar av glasfiberskivor tight runt motorn så kylluften tvingas in mellan motorns kylflänsar.Hittils har allt fungerat mycket bra och jag har inte behövt röra förgasarnålarna (jodå jag har varit där och justerat men återvänt till ursprungsläget...man vill ju alltid ha mer pulver).

    Modellen var inte avsedd för kanisterdämpare (trots att man i byggbeskrivningen som var en kopia från Aeroworks Yak-54 hänvisade till hur man skulle göra). Så jag modifierade min Yak en smula med kanistertunnel och sänkt landställsfäste.
    Som du vet är det viktigt att kärran är lätt så därför bytters landningsstället ut mot ett i kolfiber från SD (Troy Built models i USA). Också sporrstället var tungt i original och byttes också det ut mot ett i kolfiber från SD.
    Avgasröret hade först ett flexkoppling (se bild ) men en mer erfaren modellflygrkompis tipsade mig om att flexkopplingen skulle läcka...och det gjorde den direkt så flexkopplingen kasserades och avgasröret löddes om. Trots att det är helt stelt har det hittils fungerat hur bra som helst.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tn_Spektrum AR 9100mottagare i Yak-54.JPG 
Visningar:	224 
Storlek:	54,2 KB 
Id:	2671   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tn_Fräser  med Dremel.JPG 
Visningar:	210 
Storlek:	42,3 KB 
Id:	2672   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tn_4.Kolfiberställ pprövas i Yak-54.JPG 
Visningar:	214 
Storlek:	51,5 KB 
Id:	2673   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tn_3. Kannisterdämpare prövas i Yak-54.JPG 
Visningar:	202 
Storlek:	41,7 KB 
Id:	2674   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tn_Närbild på MVVS 45cc och ursprungligt avgasrör.JPG 
Visningar:	223 
Storlek:	53,0 KB 
Id:	2675  

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tn_märker ut på kroppen var kannisterdämp ska sitta.JPG 
Visningar:	196 
Storlek:	37,8 KB 
Id:	2677   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tn_Yak-54 sett uppifrån..JPG 
Visningar:	191 
Storlek:	67,7 KB 
Id:	2679   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tn_Svart olja vid flexkoppling i avgasrör.Ya-54.JPG 
Visningar:	214 
Storlek:	54,3 KB 
Id:	2680   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tn_Spant limmas till kannistertunnel.Yak-54.JPG 
Visningar:	197 
Storlek:	38,0 KB 
Id:	2681   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tn_Nytt avgasrör Yak-54.Underifrån.JPG 
Visningar:	202 
Storlek:	52,3 KB 
Id:	2682  

    Senast redigerat av jaka den 2008-12-26 klockan 22:00.

  19. #19

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Man blir rörd Jaka.........

  20. #20
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Min frus kusin köpte en 600:a som första hoj, han är död efter en säsong
    En kompis köpte en R-1, han lever efter två säsonger

    Jaka, det borde ha varit tvärt om eller.....????
    Senast redigerat av Tobbe O den 2008-12-26 klockan 23:09.
    //Tobbe

Liknande ämnen

  1. Storlek på pilot till Extra 50CC / servoarmar till Graupner ?
    Av Flygsmurfen i forum Allmänt om flyg
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-01-16, 10:09
  2. Pilot RC Extra 260 87" med elmotor
    Av C206 i forum Elmodeller
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2011-05-16, 15:38
  3. The Pilot
    Av lowlooping i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 10:30
  4. Pilot-RC Extra 260 30% custom scheme
    Av Felix i forum Byggdagboken
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 20:59
  5. Kopplings schema
    Av RCer i forum Allmänt och Tips
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-06-06, 12:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •