Reklam

Sidan 1 av 6 123456 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 106

mne: Hur gr vi fr att salufra oss p klubbniv?

Gylds avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Inlgg
    361
    Jobb
    Kassa, service och skerhetsansvarig p Mediamarkt
    Klubb
    MFK LOOPING Gvle

Standard Hur gr vi fr att salufra oss p klubbniv?

Hej!

Tnkte att vi kunde utbyta lite erfarenheter och tankar om hur vi gr till vga fr att salufra vra lokala klubbar.

Hur gr man fr att enklast visa att man finns och frska fnga upp nya intressenter?

Fyll p med s mnga ider som mjligt s kanske vi kan hjlpa varandra.

Hr kommer ngra frn oss i MFK Looping i alla fall.

Vi har gjort en ansiktslyftning av vr hemsida s att det blivit mer tilltalande.
    Adressen till sidan r: mfklooping.se fr dom som vill komma med fler tips och ider om den.
    Arbetet r lngt ifrn klart, och kommer att fortg lpande.
    P denna ska man kunna finna s mycket information om klubben som mjligt.
    P frsta sidan har vi ven lagt upp en vldigt kort film som visar lite av bredden p vad vi sysslar med.

[ame="http://www.viddler.com/explore/Gyld/videos/33/"]Viddler.com - MFK Looping - Uploaded by Gyld@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/15fea185/@@AMEPARAM@@15fea185/[/ame]

Vi har ftt till ett mycket bra samarbete med Hobbex som r vr enda lokala hobbyhandlare.
    P deras butiksdisk s finns det informationsblad om vr klubb, och dom delar dessutom aktivt ut dessa till alla som kper ngonting flygbart hos dom.
    Observera att vi valt att anvnda samma grafiska layout p informationsbladet som p vr hemsida fr att skapa en rd trd. (just nu r det en annan logga verst p hemsidan, men det har med julen att gra, och terstlls snart till det normala igen).

Vi har ven en klubbtidning som vi ger ut med ca 4 nummer per r. Denna gr ut till alla medlemmar samt att den ven gr att lsa p vr hemsida och hos Hobbex.
    Denna har dock nnu inte ftt ta del av samma layout som hemsidan och infobladet. Men det ska vi frska styra upp under vren/sommaren.

Sist men absolut inte minst s har vi skaffat oss ngonting som vi kallar fr SMS-lista. denna r tnkt mestadels fr oss medlemmar internt fr att skapa lite mer gemenskap inom klubben.
    SMS-listan gr ut p att alla kan skicka ett sms till ett frutbestmt nummer som gr till en dator. Datorn skickar sedan vidare detta till alla medlemmar som valt att vara med i listan.
    P s vis r det jtteenkelt och snabbt att meddela att man tex ker ut p fltet och rknar med att bli dr i ca 4 timmar.
    Om ngon annan lser ett sdant meddelande s har det visat sig att det r mnga som hakar p.
    Fr det r nog mnga som r lite smsugna p att ka ut, men dom tycker det r trkigt om man blir sjlv.

Listan gr givetvis att anvnda till mycket annat ocks nr det gller snabb informationsspridning inom klubben.
    Dator i all ra, men lngt ifrn alla kollar sin mail eller en hemsida dagligen. Men mobiltelefonen har dom flesta med sig mer eller mindre jmt.

Vill du lsa mer om SMS-listan s gr du det hr dr du ven kan ta del av ett arkiv med alla tidigare meddelanden.

Ja det var ngra tips p vad vi gjort i MFK Looping.

Nu vill jag att ni andra fyller p s att vi kan hjlpa varandra p att bli bttre p att framfr allt salufra oss och att fnga upp nya intressenter.

/Gyld
    Kenneth Gyld - Gvle

"Man ska ha sm ml hr i livet - Mellanmlet"

RCFF - Moderator Siguns avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlgg
    3 961
    Klubb
    Dackeflyers

Standard

Hur funkar det hr med SMS listan ?, och vad behvs fr att stta upp en sdan ? En sdan funktion mste ju vara kanon fr alla klubbar.

De r just de strsta problemet man har: att kunna meddela sig utan att behva ringa runt till alla klubbkompisarna.
    /Martin
    Senast redigerat av Sigun den 2008-12-30 klockan 23:11.

Standard Ny medlem kanske

Hej Gyld

Bra initiativ.

Jag sitter sjlv p andra sidan, dvs r ny flygare som sker en klubb.
    Jag tnkte bertta lite om mina erfarenheter.
    Jag skte p ntet efter klubbar i Stockholmsomrdet och hamnade ganska naturligt hos bl a Stockholms radioflygklubb.
    Tyvrr har dom lst sin interna klubbtidning med lsenord s dr kunde man inte f ngon information om verksamheten. Hade nog varit bra infr ett eventuellt medlemskap.
    D tnker man ka ut till fltet fr att prata lite med medlemmarna, men ack nej, vgen r stngd med en grind som ALLTID ska vara lst enligt deras hemsida.
    Det verkar allts som man inte grna vill se ngra nya medlemmar.
    Hoppas ngon i klubben ser detta och funderar ver om man inte kan underltta lite fr kommande medlemmar. Det r skert inte bara SRFK som gr s hr men det var dr jag fastnade i grinden.

Gyld, ,dina ider verkar lysande tycker.
    Som ny vill man kunna lsa om klubben p ntet och redan dr se vad dom gr och nr dom gr det. Att bara skriva att man ska stta in rsavgiften s skickar vi nyckel till grinden, knns inte riktigt som vlkommen till klubben.
    Informera grna om vilka dagar och tider som man trffas s man kan droppa in fr en frsta trff och se om man trivs med klubben.

Sjlv sker jag vidare fr att hitta en bra klubb till vren.

/Steffe

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    377
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Lax Flygklubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Steffe Visa inlgg
    Hej Gyld

Bra initiativ.

Jag sitter sjlv p andra sidan, dvs r ny flygare som sker en klubb.
    Jag tnkte bertta lite om mina erfarenheter.
    Jag skte p ntet efter klubbar i Stockholmsomrdet och hamnade ganska naturligt hos bl a Stockholms radioflygklubb.
    Tyvrr har dom lst sin interna klubbtidning med lsenord s dr kunde man inte f ngon information om verksamheten. Hade nog varit bra infr ett eventuellt medlemskap.
    D tnker man ka ut till fltet fr att prata lite med medlemmarna, men ack nej, vgen r stngd med en grind som ALLTID ska vara lst enligt deras hemsida.
    Det verkar allts som man inte grna vill se ngra nya medlemmar.
    Hoppas ngon i klubben ser detta och funderar ver om man inte kan underltta lite fr kommande medlemmar. Det r skert inte bara SRFK som gr s hr men det var dr jag ”fastnade i grinden”.

Gyld, ,dina ider verkar lysande tycker.
    Som ny vill man kunna lsa om klubben p ntet och redan dr se vad dom gr och nr dom gr det. Att bara skriva att man ska stta in rsavgiften s skickar vi nyckel till grinden, knns inte riktigt som vlkommen till klubben.
    Informera grna om vilka dagar och tider som man trffas s man kan droppa in fr en frsta trff och se om man trivs med klubben.

/Steffe
    Varfr inte kontakta ngon i klubben???

http://www.srfk.com/

Hlsningar
    Lasse Palm
    SRFK medlem

Standard

Hej Steffe
    Trist att lsa om dina motgngar
    Om du fljer lnken som Lasse Palm lagt in eller den hr http://www.srfk.com/medlem.html s ska du se att det snart lser sig.

Anledningen till att grinden alltid r /ska vara lst r att vi delar flt med fullskalaflygarna ca ett dygn till (den officiellea versionen). Hade det sttt ppet s hade det blivit "en riktig cirkus" av olika anledningar.

Rolle

Standard

Bra ider Gyld !!
    Era anstrngningar borde f fart p modellflygeriet.

Lycka till och gott nytt r

Rolle

Gylds avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Inlgg
    361
    Jobb
    Klubb
    MFK LOOPING Gvle

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sigun Visa inlgg
    Hur funkar det hr med SMS listan ?, och vad behvs fr att stta upp en sdan ? En sdan funktion mste ju vara kanon fr alla klubbar.

De r just de strsta problemet man har: att kunna meddela sig utan att behva ringa runt till alla klubbkompisarna.
    /Martin

Ja det var precis det vi knde i vr klubb, s drfr brjade jag kolla p en SMS lsning.

Jag har kollat p olika lsningar, bde sdana som man kper frn ngot fretag, men ven de som man skter sjlv.

Den lsning vi till slut valde bestr av ett program till PC som heter NowSMS.

Det man behver fr att f det att fungera med det programmet r fljande:

1. En dator som alltid str p och som kommer att fungera som en server. Datorn skall kra Windows fr just detta program.
    2. P datorn installerar man sedan NowSMS.
    3. Fr att skicka och ta emot SMS s behvs ngon form av mobiltelefon eller GSM-modem som man kopplar till datorn. Ett GSM-modem r att fredra, d inte alla mobiltelefoner fungerar tillsammans med programmet.
    4. Givetvis behvs ven ett simkort till telefonen/modemet.

I programmet kan man sedan stta upp olika regler som skall genomfras beroende p vad datorn fr fr kommandon via SMS.

Ett exempel:
    Om du vill skicka ett meddelande till alla medlemmar s skapar man ett sms i sin telefon med tex ordet "medlemmar" fljt av ett mellanslag, och skickar det till telefonnumret som datorn har.
    Datorn kollar bland sina regler, och hittar regeln "medlemmar", och skickar d vidare meddelandet till alla som finns med i listan "medlemmar".

Samma sak har vi gjort med andra kommandon fr att tex kunna skicka bara till styrelsen utan att stra alla medlemmar fr det.

Nr det gller antal SMS som datorn skickar ut s kan jag nu av erfarenhet meddela att det kan bli ganska mnga meddelanden framfr allt under sommaren. S det gller att hitta ngon som vill betala fr kostnaden fr alla meddelanden.
    Endera s stter man in ett abonnemang i datorn, eller som vi gjort, ett kontantkort frn Telia.
    P Telias alla kontantkort och abonnemang kan man nmligen lgga in en tjnst som heter "SMS till alla" och som ger en mjlighet att skicka upp till 5000 sms per 30-dagars period fr endast 99 kr.
    Vi har under sommar kommit upp till strax under 2000 skickade sms per mnad frn datorn.
    Men hur mnga SMS det bler totalt beror ju helt och hllet p antalet mottagare i SMS-listan, samt hur mnga meddelanden som skickas till listan.

Sg att man har 20 medlemmar p listan. Varje gng som ngon skickar ett meddelande till listan s blir det ju 20 meddelanden som skickas frn datorn.
    Efter endast 10 meddelanden skickade till datorn s blir det ju 200 meddelanden som datorn skickat.
    Med ett normalt abonnemang dr ett SMS kanske kostar 69 re hade detta annars kostat 200x0,69= 138kr. Nu betalade vi endast 99kr, och har ytterligare 4800 sms kvar att skicka.

S att anvnda Telias "SMS till alla" r nog ett klokt alternativ!

Efter att man har konfigurerat NowSMS s kan man administrera mottagarlistorna hur enkelt som helst via ett webinterface. Detta gr att man inte behver ha fysisk tillgng till sjlva datorn fr att kunna ndra i listorna, utan det kan vem som helst med rtt anvndarnamn och lsenord sjlv gra via sin weblsare.
    Det r inte svrare n att lgga till flera mottagare p ett mail nr man ska skicka det. Med andra ord rtt s enkelt.

Om ngon skulle vilja ha mer ingende detaljer om detta s kan vi ju ta det i en separat trd.
    Jag hjlper grna till ifall ngon annan klubb vill gra en likadan lsning.

/Gyld
    Kenneth Gyld - Gvle

Standard

Jttefina ideer!

Som alternativ till SMS listan kan jag nmna ngot vi anvnder i vr klubb, google groups. http://groups.google.com/
    Fungerar som s att man gr ett inlgg i gruppens forum och ett mail skickas till alla medlemmar i gruppen. Funkar utmrkt faktiskt och knappt ngon administration. Det enda man behver att gra r att lgga till (och ta bort) medlemmar. Ser ut s hr hos oss: http://groups.google.se/group/afk-fl...me?hl=sv&pli=1

/Hkan
    "Allting beror p allting"

Gylds avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Inlgg
    361
    Jobb
    Klubb
    MFK LOOPING Gvle

Standard

Trist att hra enligt mig.
    Som vi knner i vr klubb s vill vi hlla allt s ppet som mjligt.
    Visst, dom kanske har en anledning till att hlla tidningen lst, men i lngden tror jag nog att man frlorar p att hlla informationen "hemlig".
    Allt som kan salufra klubben borde ju vara till frdel att dela med sig av?

Ja detta finns det skert en anledning till ur skerhetssynpunkt med mera. S det kan jag nog kpa rakt av.
    Men precis som du ptalar s borde man kunna lsa sig till vilka dagar det normalt r aktivitet p fltet ifall man vill komma och titta eller skapa kontakt.
    Ett anslag vid grinden som talar om just detta hade kanske inte skadat.

Det r ju jttebra att du som eventuell ny medlem ptalar detta.
    Fr lite av det jag vill stadkomma med detta trd r ju att f oss i vra egna klubbar att se nya ppningar till att f in nya medlemmar.
    Det r rtt ltt att man blir hemmablind och inte ser hur man skulle kunna frbttra.

Just nu rkade en klubb bli utpekad, och i detta tar jag ingen stllning.
    Jag r dock vertygad om att det r liknande inom mnga klubbar. Detta gller kanske ven MFK looping som jag kommer frn. Men vi har i alla fall brjat arbetet med att se ver alla informationsflden fr att frska underltta den frsta kontakten med en eventuell ny medlem.
    Arbetet fortskrider...

Hr har vi kanske det farligaste.
    Om man inte knner sig vlkommen p en gng s kanske man letar vidare. Om man befinner sig i en stor stad s kanske det finns andra klubbar som fngar upp en ny intressent, men i mindre stder finns oftast bara en klubb.
    Och det vore ju synd om inte den som verkligen r intresserad och har tagit frsta steget genom att beska en klubbs hemsida, sedan inte blir uppfngad och indragen i verksamheten.

Fr jag utgr frn att de flesta klubbarna vill ha in s mnga medlemmar som mjligt?

Nu har vi ftt lite vrdefull input frn Steffe.
    Extra roligt med tanke p att du sett saken frn "andra sidan". Tack s mycket!

Men just nu r det 130 stycken som lst denna trd. r det ingen ur ngon klubb som har ngra fler ider frutom Hkan?

/Gyld
    Kenneth Gyld - Gvle

Standard Tips

God morgon igen.
    Jag har visst hllit ngra vakna i natt med mitt inlgg i debatten.
    ven om jag lt som en surgubbe i vissa delar s hoppas jag att ni tar det frn den positiva sidan. Ni vill ju ha fler medlemmar har jag frsttt och jag vill hitta en trevlig klubb.

Om jag ska vara lite mer kreativ s kanske man kunde :

• Lta tidningen vara tillgnglig fr alla, men bryta ut sdant som medlemslistor, mtesprotokoll osv och gra dessa tillgngliga bara fr medlemmar.

• Lta grinden vara olst nr medlemmar finns p fltet s man kan droppa in. Detta i kombination med en bra webbinformation om nr det normalt r aktiviteter skulle gra det lttare att f frsta kontakten med klubbarna.

• Alltid ha en uppdaterad webbsida med bl a tider fr inomhusflygning p vintern, eftersom dessa tider skert r bokade lngt innan i hallarna. Webbsidan r ofta frsta frsta kontakten man tar. Jag tycker Sdertlje MFK verkar vara duktiga p denna punkt.

Sorry om SRFK knde sig utpekade, men jag r inte bitter utan vill bara skicka ett riktat tips till dom som jag rkade trffa p frst, och inte bara rakt ut i luften.
    Mycket mjligt att jag gr ett nytt frsk hos dom ( om jag inte r bannlyst efter detta ), klubben verkar ju trots allt vara en av dom mest aktiva i omrdet.

Jag har dessutom minst 100 landningar i min flygdagbok med fullskala p Barkarby fltet.

Gott nytt r
    Vi hrs skert igen.

/Steffe

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    377
    Klubb

Standard

[quote=Steffe;195652]God morgon igen.
    Jag har visst hllit ngra vakna i natt med mitt inlgg i debatten.
    ven om jag lt som en surgubbe i vissa delar s hoppas jag att ni tar det frn den positiva sidan. Ni vill ju ha fler medlemmar har jag frsttt och jag vill hitta en trevlig klubb.

Om jag ska vara lite mer kreativ s kanske man kunde :

• Lta tidningen vara tillgnglig fr alla, men bryta ut sdant som medlemslistor, mtesprotokoll osv och gra dessa tillgngliga bara fr medlemmar.

• Lta grinden vara olst nr medlemmar finns p fltet s man kan droppa in. Detta i kombination med en bra webbinformation om nr det normalt r aktiviteter skulle gra det lttare att f frsta kontakten med klubbarna.

• Alltid ha en uppdaterad webbsida med bl a tider fr inomhusflygning p vintern, eftersom dessa tider skert r bokade lngt innan i hallarna. Webbsidan r ofta frsta frsta kontakten man tar. Jag tycker Sdertlje MFK verkar vara duktiga p denna punkt.
    Sorry om SRFK knde sig utpekade, men jag r inte bitter utan vill bara skicka ett riktat tips till dom som jag rkade trffa p frst, och inte bara rakt ut i luften.
    Mycket mjligt att jag gr ett nytt frsk hos dom ( om jag inte r bannlyst efter detta ), klubben verkar ju trots allt vara en av dom mest aktiva i omrdet.

Jag har dessutom minst 100 landningar i min flygdagbok med fullskala p Barkarby fltet.

Gott nytt r
    Vi hrs skert igen.

Lta grinden vara olst nr medlemmar finns p fltet s man kan droppa in. Detta i kombination med en bra webbinformation om nr det normalt r aktiviteter skulle gra det lttare att f frsta kontakten med klubbarna.

Steffe!
    Helt otnkbart med dom risker det kan innebra! Hur kul vore det om du som pilot skulle komma in fr landning med en fullskala och upptcka att det finns frvirrade civilister/modellflygare ute p landnings banan, dessutom har vi ett skerhetsavtal med Barkarby flygklubb angende skerheten ute p fltet som vi ska flja.

Jag har dessutom minst 100 landningar i min flygdagbok med fullskala p Barkarby fltet

D borde du om ngon kunna se riskerna med att lta grinden st ppen fr allmnheten!

Sjlvklart s finns det saker man kan gra fr att det kan bli bttre, men i det hr fallet s kper jag inte Steffes synpunkter.

Jag tycker att i stllet fr att kritisera oss hr p ntet, tar kontakt med ngon i klubben fr att f information om vad det r fr regler och vilka mjligheter du har fr att f flyga p vrt klubbflt.

Hlsningar
    Lasse Palm
    SRFK medlem
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2008-12-31 klockan 12:12.

Gylds avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Inlgg
    361
    Jobb
    Klubb
    MFK LOOPING Gvle

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ultra Bandit Visa inlgg
    Jag tycker att i stllet fr att kritisera oss hr p ntet, tar kontakt med ngon i klubben fr att f information om vad det r fr regler och vilka mjligheter du har fr att f flyga p vrt klubbflt.
    Lasse!

Frst av allt... Jag r inte ute efter att peta specifikt i er klubb, s ta inte detta enbart riktat till er.
    Men varfr framgr inte just det du antyder lite tydligare p er hemsida?
    Fr oss i "branschen" s kan det skert fr dom flesta tyckas vara solklart med varfr en grind kan behva hllas stngd fr jmnan. Men fr vriga kanske det ses som ett hinder, vilket det bevisligen gjort fr bland annat Steffe.
    Och om Steffe sett det som ett hinder, d har skerligen fler gjort det.

Nu har jag kikat p er hemsida, och jag kan nog bara konstatera att det borde kunna framg tydligare varfr man har vissa skerhetsregler. D tror jag att ven utomstende kan f frstelse i det.
    och om det tydligt framgr att man inte bara kan klampa in p omrdet, ja d kanske det skulle knnas mer naturligt att ta kontakt med ngon representant fr klubben fr att f komma och hlsa p.

Vi i vr klubb har lnge haft telefonnummer till medlemmarna i styrelsen ute p vr hemsida. Trots att jag sttt som tredje eller fjrde man p listan s r det ndock oftast till mig de ringt, och inte till tex ordfranden som str verst!
    Varfr kan man undra??
    Jo svaret har visat sig vara s enkelt som att det var bara jag som hade angivit ett mobilnummer. Dom andra hade deras hemnummer.
    Detta gjorde att folk drog sig fr att ringa hem till dom, utan tyckte det var mer legitimt att ringa till en mobiltelefon.

Det jag vill pvisa r att det r s mnga sm detaljer som kan gra skillnaden p en kontakt med en eventuell ny medlem eller ej.

Drfr efterlyser jag fler frslag p hur vi bst salufr oss.
    Vi kan nog alla lra oss av varandra, bara vi hjlps t!

/Gyld
    Kenneth Gyld - Gvle

Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    4 638
    Jobb
    Glnsande Pellejns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+MFK +Ivves Fan Club

Standard

Bra och informativa hemsidor som gr det enkelt att komma o titta p vad vi pysslar med r vl en av grundstenarna idag nr de flesta sker info p ntet..
    Det ska vara enkelt att f kontakt med ngon hos klubbarna en annan,Gylds exempel med mobnr. r ett exempel..Och har man konstrukriv kritik s vad r fel med att framfra dessa p ett forum som detta? Som det ppekas s r det mera ett allmnt problem,inte SRFK i synnerhet..
    Om "vi" som r med redan fr reda p av en nykomling att det r trassligt att ta kontakt eller f info s r det vl ngot att ta till sig eller?
    Vi ska vlkomna Steffe o andra nykomlingar ,inte skrmma bort dem!
    S alla tips r vlkomna.
    // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu ven med biskvier!)

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    377
    Klubb

Standard

[quote=Gyld;195662]Lasse!

med varfr en grind kan behva hllas stngd fr jmnan. Men fr vriga kanske det ses som ett hinder, vilket det bevisligen gjort fr bland annat Steffe.
    Och om Steffe sett det som ett hinder, d har skerligen fler gjort det.

Gyld!
    Grinden ska alltid vara stngd, s lnge fltet r ett aktivt flygflt!

Inget konstigt med det..

Nu tycker jag vi skiter i att ha synpunkter p "enskilda" klubbar, eftersom alla klubbar har olika frutsttningar och alla ansvariga kanske inte vill eller har mjligheten att ta diskussion hr p forumet

Hlsningar
    Lasse Palm

Standard

Ja dr fick man bannor i fetstil.

Angende grindar s kan jag sga att de flesta fullskaleflygflt i mindre stder r helt ppna, utan grindar, staket eller trafikledning. Jag har sjlv landat p mnga sdana utan att kra ver frvirrade civilister.
    Jag har i stllet erbjudit flera nyfikna som droppat in att flja med p en kortare gratis flygtur. Dom flesta r helt slda eftert och vill grna brja flyga sjlva. Om dom brjar flyga s kommer dom skert tillbaka till den klubb dr dom fick sin frsta flygtur.

Jag frstr att det kan finnas tvingande regler fr klubbarna i vissa omrden, men klubbarna kan vl informera p webben om mjligheterna att n dom ( p fltet ) och inte bara om hur man har avskrmat sig.

Visst kan man ringa till ngon medlem och boka tid om man redan r sld p RC, men ppenhet och tillgnglighet tror jag r nyckeln fr att skapa intresse och f nya medlemmar.
    Det finns mnga dr ute som inte vet att dom r intresserade.

Nu har jag i alla fall delat med mig av mina erfarenheter som ny RC-flygare. Om ni inte vill ta in dom synpunkterna s r det upp till er sjlva.

Flyga RC kommer jag skert att gra ngonstans.

/Steffe

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    377
    Klubb

Standard

Ja dr fick man bannor i fetstil.

Angende grindar s kan jag sga att de flesta fullskaleflygflt i mindre stder r helt ppna, utan grindar, staket eller trafikledning. Jag har sjlv landat p mnga sdana utan att kra ver frvirrade civilister.
    /Steffe
    Vi kan inte pst att Barkarby flygflt ligger i ngon smstad precis!!!!

Dessutom r vi inte ensamma p fltet!
    Vi delar fltet med krskolor,vgverket,frsvaret,diverse privata bilfretag som absolut inte vill ha in massa obehriga p omrdet. Drav vra regler p modellflygfltet!

Men som sagt ta kontakt med nn i klubben s fr du reda p vad som gller fr dagen...

Lasse P
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2008-12-31 klockan 13:03.

Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    4 638
    Jobb
    Glnsande Pellejns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+MFK +Ivves Fan Club

Standard

Det vi syslar med lockar bst p plats och genom att gra sig otillgngliga med div. hemlighetsmakeri och ett hrt tonlge r inte det bsta fr ngon part,oavsett var vi befinner oss p kartan..
    Steffe,det finns ett antala klubbar i stockholmsomrdet tex. http://www.akersbergaflygklubb.se/ som jag tycker har en bra hemsida dessutom!
    vallentuna ,upplandsvsby kungsngen mfl..
    S hoppas du hittar ngot som passar!Gott nytt r!
    // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu ven med biskvier!)

Gylds avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Inlgg
    361
    Jobb
    Klubb
    MFK LOOPING Gvle

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ultra Bandit Visa inlgg
    Vi kan inte pst att Barkarby flygflt ligger i ngon smstad precis!!!!

Lasse P
    Ha ha ha!

Den hr bjuder du p Lasse!

Om det d enligt Steffe inte behvs grindar p flygflt i mindre stder, men enligt dig behvs i strre stder.
    Betyder det d att civilister i storstder r dummare n de p landsbygden eftersom man behver grind i storstder?

nej skmt och sido....
    Nu gr vi vidare i debatten.

Jag hoppas att SRFK och andra berrda klubbar tagit till sig av det som framkommit hitentills.

Nu vill jag ha fler nya frslag!

/Gyld
    Kenneth Gyld - Gvle

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    377
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av bokis Visa inlgg
    Det vi syslar med lockar bst p plats och genom att gra sig otillgngliga med div. hemlighetsmakeri och ett hrt tonlge r inte det bsta fr ngon part,oavsett var vi befinner oss p kartan..
    Steffe,det finns ett antala klubbar i stockholmsomrdet tex. http://www.akersbergaflygklubb.se/ som jag tycker har en bra hemsida dessutom!
    vallentuna ,upplandsvsby kungsngen mfl..
    S hoppas du hittar ngot som passar!Gott nytt r!

Vad menar du med Hemlighetsmakeri????

Debattglad entusiast
    RCFF - Administratr
    AMs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    3 024
    Jobb
    Hobbyhandlare - Simulatorinstruktr
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard

Det r ju inte fel att hnga upp ett anslag med fltregler - men framfr allt viktigare med information som upplyser beskande om vad som gller. Exempelvis att det r bra om man r ansluten till ett av landets tv frbund - annars fr man lita till sin egen hemfrskring. Det viktigaste r dock att skriva att beskaren r VLKOMMEN att flyga p fltet - ven om ingen r dr. Man kan nd inte skydda sig mot olyckor, men ett modellflygflt ligger ofta bra till med hyfsat avstnd till grannar och risken fr en olycka med skador p folk och f r liten. Och har man beskt ett flt ngra gnger, och tnker fortstta gra det, r det ju det naturligaste i vrlden att g med i klubben.

Att skriva VLOMMEN r alltid mycket bttre n att i fetstil rada upp en massa frbud.

Tyvrr r det ofta s det ser ut p landets flt. Kort sagt, allt fr mnga tar vr hobby p fr stort allvar.

GOTT NYTT FLYGR!
    Lt oss trffas under 2009 fr FRI flygning (under ansvar) och ppna upp vra flt - och sinnen - fr varandra, beskande och intresserade.

Mvh
    Ove
    Ove (AM) Nielsen

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •