Reklam

Sidan 2 av 6 FrstaFrsta 123456 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 106

mne: Hur gr vi fr att salufra oss p klubbniv?

LABs avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlgg
    634
    Jobb
    Rrpulare
    Klubb
    Trans & deshg

Standard

Hej Steffe hoppas du inte tror att alla modellflygare r snorkiga o otrevliga.Det finns mnga goa hjlpsamma som kan hjlpa dej,tex Jaka verkar vilja ta emot alla med ppna armar.
    Sur gubbjvel!
    LasseB

Standard

Citat Ursprungligen postat av LAB Visa inlgg
    Hej Steffe hoppas du inte tror att alla modellflygare r snorkiga o otrevliga.Det finns mnga goa hjlpsamma som kan hjlpa dej,tex Jaka verkar vilja ta emot alla med ppna armar.
    Jag har hngt med ett tag i forumet och har frsttt att det r ett glatt gng som grna delar med sig av tips och skoj. Sen sprade trden ur lite pga att jag nmnde en klubb. Undrar om Lasse Palm r arg annars kan han vl stnga av fetstilen ;-)

Nja jag kommer i alla fall att trna vidare i sim fr att gra take off live s snart jag vgar.

Hoppas du fr tillbaka trden snart Gyld.

/Steffe

wesses avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlgg
    5 880
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    Sunday Team

Standard

Hej Steffe kom till Hultsfred o flyg med oss s ska jag lra dig saker som inte gr lra sig yehhhhh

Munnen r fr mig den bsta reklamen men r dock glad att inte alla har mitt munvder fr hur skulle vrlden se ut d...

Get high with hovering
    not drugs

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    377
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Lax Flygklubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Steffe Visa inlgg
    Jag har hngt med ett tag i forumet och har frsttt att det r ett glatt gng som grna delar med sig av tips och skoj. Sen sprade trden ur lite pga att jag nmnde en klubb. Undrar om Lasse Palm r arg annars kan han vl stnga av fetstilen ;-)

Nja jag kommer i alla fall att trna vidare i sim fr att gra take off live s snart jag vgar.

Hoppas du fr tillbaka trden snart Gyld.

/Steffe
    Jag r inte arg!
    Tycker bara det r dlig stil att hnga ut SRFK utan att ha varit i kontakt med ngon i klubben.

Hlsningar
    Lasse Palm

Gyld!
    ter tillbaka till trden

Standard

Hej!
    Intressant debatt, och vlbehvlig, mnga pratar om detta, frn frbundshll hnder inte speciellt mycket trots flera rs livliga diskussioner om hur vi vergripande kan hjlpas t fr fnga upp alla mrkerflygare.

Och det r precis som Kenneth (Gyld) skriver, det r i klubbarna som vi skall fnga upp de nya utvarna, men det r som med prsten i kyrkan, dom kommer inte alltid av sig sjlva, vi mste kalla in dem till frsamlingen.

Personligen tror jag att de nya modellflygarna oftast kper frdiga ARF paket och tror sig bli modellflygare p egen hand, vi ser mnga komma ut till flygfltet p sommaren, mnga tittar i det tysta, modellflyg r svrt, de vgar inte frga, med risk fr att gra sig dumma.

Och tyvrr hnder det att modellflygare med erfarenhet upptrder som besserwissers, talar inte om vad man skall brja med som nybrjare, vnder grna samtalet till att prata om sin egen dyra och fina flygmaskin. Nu fr jag vl p skallen , men jag har upplevt detta allt fr ofta genom ren, hjlm p!

Det r inte heller ltt att stlla frgor om sm enkla nybrjarplan nr de stora grabbarna i depn leker med stora fina skalamodeller eller vrlande jetmodeller.

Nej lt oss vnda p kuttingen, ser vi en intresserad person i depomrdet r det vi som skall ta initiativet, g fram och frga om personen i frga r modellflygare eller en intresserad nybrjare, och genast gr det mycket lttare att f till ett bra samtal och leda in vr nya modellflygarkompis p rtt vg. Det behver inte vara svrt och dyrt att bli modellflygare.

Ny i klubben men, Nr, var, och hur?
    Frsk att organisera en fast tid i veckan ret runt d intresserade kan komma ut till fltet eller in till idrottshallen fr att f rtt hjlp.

Vi har en skylt p fltet som hlsar alla vlkomna och erbjuder vr hjlp. Se bild nedan

Varje onsdag frn frsta veckan i april trffas vi p fltet fr att flyga, snacka, ta grillad korv, eller fika, kioskkassan frn onsdagskvllar har blivit en av klubbens bsta inkomstkllor.
    Det r kanske bara 10 av 30 som flyger men vi trffas och har trevligt.

Varje onsdagskvll fn brjan av oktober till slutet av mars trffas vi fr att flyga inomhus. Att ta med en brbar dator med simulator r uppskattat och lockar mnga nya utvare att prova spaka sjlv.

Syns man inte finns man inte, s hemsidan r viktig, p rsmtet tillsattes en av klubbens mer aktiva medlemmar som webbaktivist, (vr webbmaster hinner inte allt sjlv) han r tillika klubbens PR och informationsansvarige.

Kolla grna i vrt bildarkiv med bilder frn Ripalger, Onsdagskvllar 2008 samt Inomhus hsten 2008
    http://www.ripamfk.com/ripamfk/ripaw...ilder?OpenForm

Avslutar dessa rader med att nska alla glada modellflygare
    Ett riktigt Gott Nytt r!

Mvh Mats Erlandsson
    www.ripamfk.com
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	grb3w1.jpg 
Visningar:	219 
Storlek:	80,4 KB 
Id:	2827   Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	Onsdag20080402-3.jpg 
Visningar:	224 
Storlek:	65,5 KB 
Id:	2828   Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	m7txt1.jpg 
Visningar:	216 
Storlek:	85,5 KB 
Id:	2829  

kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlgg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ultra Bandit Visa inlgg
    Jag r inte arg!
    Tycker bara det r dlig stil att hnga ut SRFK utan att ha varit i kontakt med ngon i klubben.

Hlsningar
    Lasse Palm

Gyld!
    ter tillbaka till trden
    tycker inte han hngde ut klubben ! detta var hans reaktion p hur han sg klubbes sida samt hur han upplevde mjligheten att beska er som eventuellt blivande medlem och hans upplevelse ledde tydligen till att han sker vidare efter en annan klubb jag tittade sjlv p eran hem sida lasse och det lilla jag tittade s fann jag ingen kontakt info utan blev istllet mtt av att fltet r stngt med en lst grind mm mm .. lite mer ltt hittat fr ev nya medlemmar hur man tar kontakt med klubben ...vore inte fel
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Mnga som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

RCFF - Moderator Siguns avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlgg
    3 961
    Klubb
    Dackeflyers

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ripa Visa inlgg
    Varje onsdagskvll fn brjan av oktober till slutet av mars trffas vi fr att flyga inomhus. Att ta med en brbar dator med simulator r uppskattat och lockar mnga nya utvare att prova spaka sjlv.
    www.ripamfk.com
    Hur har de gtt fr nybrjaren p din sista bild ?? Tyckte jag sg honom i somras i Tingsryd och flyga jet !!.. Men han kanske behver va p lite propellerplan p vintern med hehe.

/Martin

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 850
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Hej,
    Jag lyfter verkligen p hatten fr Gyld och Ripa - ni jobbar precis som man skulle vilja.
    Men - tyvrr s r det idag vldigt svrt att engagera eldsjlar som vill och kan jobba med att utveckla Klubben. Vi r ett ftal funktionrer som skall gra "allt" och eftersom man ocks har jobb och familj att ta hand om s rcker inte tiden riktigt till att bda hinna utva hobbyn sjlv och likas hinna med att utveckla Klubben. Jag ser allts ett mera vergripande problem och det r hur man skall gra fr att sprida sysslorna inom Klubben - allts engagera flera som r villiga att jobba fr att utveckla Klubben. DEN frgan skulle jag grna vilja ha hjlp med att kncka..
    Det r bekvmt att nyttja det som "andra" gr - men inte lika enkelt fr oss "andra" att f hjlp med de sysslor som mste utfras inom Klubben - inte minst fr att utveckla den.
    Hlsningar
    Roger

Standard

Hej igen.

SRFK tar del av den kritik/synpunkter som riktas mot vrt stt att bedriva modellflyg p Barkarby Flygflt. Det tackar vi fr. Mycket kan gras annorlunda och bttre.

Olika klubbar har som sagt olika frutsttningar. Vr verksamhet p Barkarby r en av mnga som Lasse redan nmnt. Hitills har det inte varit ngra problem att som nybrjare f komma ut till fltet fr att prova p och f mer information om modellflyget.

Skillnaden mot eventuellt andra klubbar r att man mste kontakta ngon frst.

Ett stt r att kontakta flygskolan eller dra ivg ett mail till ngon av de kontaktpersoner som finns.
    Orsaken till att vrat flt inte r ppet fr alla och envar r som tidigare nmts.
    Vi har som sagt ett vldigt utsatt lge dr vi hller till just nu, men vi jobbar hrt fr en ny plats att vara p, och d kanske vi slipper stngda grindar.

I vrigt s tycker jag att det r ganska naturligt att ta kontakt med en klubbrepresentant innan man besker ett modelflygflt, oavsett om man r novis, nybrjare eller van pilot.
    Det kan ju vara bra att f fltregler, flygomrden, skerhetsinfo mm. redogjort innan man flyger s man vet vad som gller. Det spar oftast en massa bekymmer i efterhand.

Gyld ! Fortst med dina kreativa ideer och hoppas trden kan terg till det den var tnkt fr.

Gott nytt p er trots lsta grindar.

Rolle Kassr i SRFK

Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    4 639
    Jobb
    Glnsande Pellejns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+MFK +Ivves Fan Club

Standard

Frutom att Mats har ett mycket bra inlgg om problematiken s var det en rad som jag fastnade fr:
    "Och tyvrr hnder det att modellflygare med erfarenhet upptrder som besserwissers, talar inte om vad man skall brja med som nybrjare, vnder grna samtalet till att prata om sin egen dyra och fina flygmaskin. Nu fr jag vl p skallen , men jag har upplevt detta allt fr ofta genom ren, hjlm p! "

Det dr var huvudet p spiken i min vrld,just den dr drygheten!Lite "klubben fr inbrdes beundran" som finns p en del meetings istllet fr o sprida hur kul detta r och att inga frgor r fr korkade o besvara!
    Har sett detta p flera hll framfrallt nr jag brjade flyga fr 4 r sen o sjlv var nyfiken p hur man gjorde..

Lasse,tv saker: Nr du skriver s kryddar du med mycket utropstecken o fet stil,i forumvrlden s r det att gapa,skrika ven om du inte menar s..

Och nr jag skrev "hemlighetsmakeri" s tnkte jag p SRFK:s hemsida dr tex klubbtidningen var lsenordsskyddad men det finns skert nn bra frklaring p det med..Jag tror personligen inte att man vinner nya medlemmar p det men det kanske inte r meningen heller..
    // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu ven med biskvier!)

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sigun Visa inlgg
    Hur har de gtt fr nybrjaren p din sista bild ?? Tyckte jag sg honom i somras i Tingsryd och flyga jet !!.. Men han kanske behver va p lite propellerplan p vintern med hehe.

/Martin
    Hej Martin!

Jag antar att du avser Kalle (Dragon) vid simulatorn, jo han har trnat sen mitten av sjuttiotalet och trnar fortfarande, trning ger frdighet.

Infr hstens inomhusaktiviteter brjade han helikopterflyga, jag tror hand drmmer om att en gng kunna flyga turbindriven helikopter i 100.000 kronors klubben

Mvh
    Mats www.ripamfk.com
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	lbunl1.jpg 
Visningar:	209 
Storlek:	92,8 KB 
Id:	2831  

JerryDs avatar
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlgg
    303
    Jobb
    Musiker
    Klubb
    hus MFK

Standard

Oh ja! Han ser ju ut att njuta i fulla drag(on) dr han str och mekar med "vispen"!
    Rest in pieces!

RCFF - Moderator Siguns avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlgg
    3 961
    Klubb
    Dackeflyers

Standard

Ojd .. Helikopter det var vrst .. varfr inte gra som alla andra helikopter wannabies: Lr sig hovra med ett flygplan frst och sedan g ver till att brja flyga helikopter .
    Nog om detta.

Som nybrjare idag s r det nog som mnga sger att idag sker man information om klubbar och liknande p ntet. Har man d ingen aktuell information p sin hemsida eller ngon form att kontakt forumlr s r det skert s att man tittar runt ikring ifall det finns ngon klubb med mer uppdaterad information p sin hemsida.

Hr nere i djupa smland s r det vl dock s att klubbarna ligger med en 5-6 mil mellanrum och d kanske det r lite vrre med att hitta ngon grannklubb om man bor p orten dr klubben finns. Jag kollade runt lite bland de klubbar som finns p pappret hr runt ikring i smland och det r flera som helt saknar hemsida !!.

Att man mste synas fr att finnas gller nog ven idag. Gr man ingen reklam fr sig s finns man inte. Vi kan ta vr egen klubb som jag gick med i frra hsten. D en klubb med 4-5 halvt sovande medlemmar men som idag har runt 30 medlemmar och 10 riktigt aktiva som kommer p s gott som varje trff vi har i klubben. Klubben hade ingen hemsida frra ret, nu har vi en kanske inte vrldens snyggaste och bsta men en fungerande hemsida iallafall. Jag har under senaste ret besvarat mnga mail frn nyfikna nybrjare och vi har ven ftt endel nya medlemmar via vr hemsida.

S en fungerande hemsida r en vldigt bra start fr att visa att man finns.

/Martin

Standard

[quote=Rolle;195705]
    I vrigt s tycker jag att det r ganska naturligt att ta kontakt med en klubbrepresentant innan man besker ett modelflygflt, oavsett om man r novis, nybrjare eller van pilot.
    Det kan ju vara bra att f fltregler, flygomrden, skerhetsinfo mm. redogjort innan man flyger s man vet vad som gller. Det spar oftast en massa bekymmer i efterhand. /

Hej Rolle
    Du har rtt i att det r viktigt med skerheten, och den br man ha klart fr sig nr man brjar flyga.

Men om jag en solig sndag bestmmer mig fr att spontant beska RC-klubben som jag lnge tnkt, s vill jag nog inte mta skerhetschefen i grinden med fltregler och skerhetsinfo.
    Jag vill nog bara komma in och titta p maskiner och motorer, prata lite med medlemmar, se dom flyga, hra vilka veckodagar som dom har regelbundna trffar mm. Dvs allt det dr positiva som gr mig mer intresserad att komma tillbaka som medlem.
    Nr jag sedan kommer tillbaka med min egen krra fr att flyga eller kanske g flygskolan d r det lge fr det lite mer formella reglerna.

Men nu ska vi ut flyga raketer, det r ju nyrsafton.

Hare bra.

/Steffe
    Senast redigerat av Steffe den 2008-12-31 klockan 16:56.

kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlgg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

Standard

att marknadsfra sin klubb och flyg hobbyn torde ju egenteligen vara ltt ! dvs att f in nya medlemmar och med tanke p hur mycket modeller det sljs om man skall tro handlarna s borde varje klubb krylla av medlemmar !!

ett av problemen som mcregor talar om r att det oftast endast r ett ftal som engagerar sig i att klubben skall fungera medans antalet som "bara" kommer och flyger sen r det bra r ofantligt mnga fler r ett stort bekymmer
    ett annat r tjafset som varit mellan olika frbund hit dit ..
    nvl ! .. jag r numera invald i styrelsen i vr klubb hela gamla styrelsen avgick/byttes ut p mer eller mindre egen begran, och vi har att slss emot ett vikande intresse bland de som r medlemmar samt att tervxten med nya r i princip obefintlig ! ..och sanningen att sga s r det vl i princip endast jag och ngn till inom styrelsen som r skapligt aktiva att vara p fltet och just flyga ! ..

s hur gr man d ?? ja jag har inte den blekaste aning ! .. men frn dr vi just nu str s kan inget vi gr f det att bli smmre n vad vi har i nulget .. ! vi har ett ruskigt fint flt(grs) som av en ensam kille hlls kort klippt som en golf green hela flyg sssongen --!! vi/jag hller i detta nu p att f igng en fungerande hemsida men d klubben i princip legat i trda ngra r s finns inte s mycket material att jobba med fr att f den intressant .. ..vi har vr avgende ordfrande (ssn) som sitter p en guldgruva nr det gller att locka in nya medlemmar i klubben/hobbyn --- (lrare p en skola) och det gr han -- i form av sk project arbeten .. dr just flygplan r inblandat dessa fr eleverna sedan testa och flyga ute p fltet .. .. d placeringen av fltet r ypperlig fr att visa upp oss -- strax bredvid ulricehamns vgen s har vi ofta nr det flygs folk som helt sonika stannar p p fickan utanfr och str och tittar .. en del kommer ven in p fltet ..
    men som sagt d klubben inte varit aktiv p ett tag s slss vi mot samma problem som en i princip helt nystartad klubb .. s denna trd kommer jag flja med stort intresse och jag lovar er ! .. jag kommer stjla av de ideer som jag finner att vi kan applicera i vran klubb ... men det var visst just det som var ett av syftena med denna trd ! ..? ..

s under 2009 kommer ni nog f se lite mer av UMFK n vad ni har p mnga r ! .. iaf s lnge man slipper vara den ende som brinner och frsker ! ...
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Mnga som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    45
    Jobb
    Fordonstekniker
    Klubb
    Sdra Dalarnas RFK

Standard

Hej alla flygkamrater.

Ja ,man kan ju inte annat gra n att insupa alla goda rd och gra det bttre.

Men , vart r alla ni experter nr det r dags att ing i en arbetande styrelse.
    Att p diverse forum tala om hur det skall gras ser jag som en skymf mot de ftal som lgger ner ett hstjobb p att klubbarna ska fungera.

N kom igen nu ,det r i de flesta klubbar dags fr rsmten nu i brjan p -09 se d till att finnas p plats och gr er rst hrd.
    Vad gller hur varje klubb hanterar sitt flt och regler drikring s finns det en anledning till det ,och den tycker jag att man skall ta reda p innan man kritiserar offentligt p forumen.

Det kan ju faktskt vara s att vilkoren gller klubbens existens p platsen.

Mvh och Gott nytt r
    Heliuffe

Standard

Steffe, du slipper mta Patrik med skerhetsreglerna i nypan om du vill komma ut och titta eller slnga kft.
    Vi har frvrigt en driv-in lktare med plats fr ca 140 bilar i bredd p frsta parkett. (Sibas eller Plantagens parkering) Inte illa fr ett modellflygflt.
    Tror inte du har ngra problem att beska oss. Med 100 st logga landningar med fullskala s behver du ju bara ta en promenad innanfr grindarna s r du ju snart hos oss.
    De aktiviteter som sker i klubbens regi hittar du i kalendern p SRFKs hemsida.
    Vlkommen.

Rolle

Gylds avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Inlgg
    361
    Jobb
    Kassa, service och skerhetsansvarig p Mediamarkt
    Klubb
    MFK LOOPING Gvle

Standard

Citat Ursprungligen postat av Heliuffe Visa inlgg
    Vad gller hur varje klubb hanterar sitt flt och regler drikring s finns det en anledning till det ,och den tycker jag att man skall ta reda p innan man kritiserar offentligt p forumen.

Heliuffe
    Jag tror inte att det r ngon som egentligen ifrgasatt reglerna. Snarare sttet att informera om dom, eller i vissa fall kanske avsaknaden av information.

Jag tror, och hoppas att alla kan ha frstelde fr skerhetsregler, men jag personligen kan i vissa fall knna att man kanske br informera om VARFR det tex mste vara en lst grind som i detta fall.

Att informera genom att bara sga eller skiva att den ska vara lst, punkt slut! Det tycker jag knns lite fyrkantigt!

Men det knns sknt att debatten i alla fal brjat styra till det trden var avsedd fr frn brjan.

Problemet med att man har mnga medlemmar, men f som aktivt arbetar tror jag mnga knner igen.

Vi har lst det med en liten skojig grej infr kommande sommar.
    Vi har en sponsor som sponsrar med ganska mycket pengar (Elektriska Installationsbyrn, ett privat fretag).
    Dom har satt ett belopp som dom lovar att sknka till klubben OM det kommer minst 20 stycken till klubbens officiellt utlysta arbets/stddag. Givetvis s skall det vara 20 stycken som hjlper till, och inte bara sitter och fikar.

Kommer det frre, ja d blir det inga pengar! Hrt med rttvist!

/Gyld
    Kenneth Gyld - Gvle

"Man ska ha sm ml hr i livet - Mellanmlet"

Debattglad entusiast
    RCFF - Administratr
    AMs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    3 026
    Jobb
    Hobbyhandlare - Simulatorinstruktr
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard

Men , vart r alla ni experter nr det r dags att ing i en arbetande styrelse.
    Att p diverse forum tala om hur det skall gras ser jag som en skymf mot de ftal som lgger ner ett hstjobb p att klubbarna ska fungera.

N kom igen nu ,det r i de flesta klubbar dags fr rsmten nu i brjan p -09 se d till att finnas p plats och gr er rst hrd.

Det r till 99% medlemmarna i en klubb som stter grnser och upprttar regler. Och visst ska det finnas regler, men tyvrr glmmer man ltt bort det som egentligen r viktigare - att ppna "grindarna" fr alla nybrjare och intresserade. Det r viktigt att budskapet som mter nybrjarna p hemsidorna - och p fltets anslagstavla - verkligen inbjuder till gemenskapen. Och inte "...fr att f flyga HR mste du vara medlem i klubben, frbundet och uppfylla tio andra villkor"...

En annan aspekt r att det r kul om det finns medlemmar i klubben som vill lgga tid och energi p skolflyg och att utveckla verksamheten. Men i verkligheten finns det mnga klubbar som r sig sjlva nog - en samling modellflygare som trffas och flyger p den arrenderade grsytan. De har inget strre intresse av att klubben vxer. Jag sger inte att det ena r bttre n det andra. Jag pstr att det mste finnas plats fr alla - oavsett engagemang. Det kommer alltid vara s att det r eldsjlarna som driver den lokala verksamheten. S r "naturens" lagar bara. En del bygger och flyger sina modeller och skter sig sjlv, och trivs med det. Andra fr en kick av att jobba med ungdomar och lra nybrjare flyga och jobba r att klubben vxer. Vi mste acceptera bgge delarna. En hobby bygger p frivillighet.

Mvh
    Ove
    Ove (AM) Nielsen

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    377
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Lax Flygklubb

Standard

[quote=Steffe;195712]
    Citat Ursprungligen postat av Rolle Visa inlgg
    Det kan ju vara bra att f fltregler, flygomrden, skerhetsinfo mm. redogjort innan man flyger s man vet vad som gller. Det spar oftast en massa bekymmer i efterhand. /

Hej Rolle
    Du har rtt i att det r viktigt med skerheten, och den br man ha klart fr sig nr man brjar flyga.

Men om jag en solig sndag bestmmer mig fr att spontant beska RC-klubben som jag lnge tnkt, s vill jag nog inte mta skerhetschefen i grinden med fltregler och skerhetsinfo.
    Jag vill nog bara komma in och titta p maskiner och motorer, prata lite med medlemmar, se dom flyga, hra vilka veckodagar som dom har regelbundna trffar mm. Dvs allt det dr positiva som gr mig mer intresserad att komma tillbaka som medlem.
    Nr jag sedan kommer tillbaka med min egen krra fr att flyga eller kanske g flygskolan d r det lge fr det lite mer formella reglerna.

Men nu ska vi ut flyga raketer, det r ju nyrsafton.

Hare bra.

/Steffe
    Problemet r att du inte kan beska oss spontant! Du mste ta del av vra formella regler innan du "sjlv" kan beska oss p fltet p.g.a vrat utsatta lge p Barkarby flygflt.
    Det gr du enklast genom att ringa eller maila ngon i klubben.

P.s Efter det att Barkarby flygklubb r uppsagd under 2009 kan vi bara hoppas att tillgngligheten till fltet blir bttre.

Lasse Palm
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2009-01-01 klockan 09:11.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •